Civilization IV, hvordan hulen?
Fra : Klaus G.

Dato : 06-11-05 20:19

Hej.

Jeg har spillet lidt Civ4, men synes sq det er svært at indtage
modstanderens byer. Hver gang jeg angriber, så dør min unit. Kan man "merge"
to units sammen, eller flere, så der er mere firepower bag, eller hvordan?
Jeg har købt en kanon, som så har fået deres defence ned på 0%, men det
hjalp heller ikke :(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 06-11-05 21:39

> [...]
> Jeg har købt en kanon, som så har fået deres defence ned på 0%, men det

Hvilke enheder angriber du med, og hvad har forsvareren?
Jeg har ikke haft problemer med det... jo, engang imellem kan det være
svært - men aldrig umuligt :/

Fra : Klaus G.

Dato : 06-11-05 22:31

> Hvilke enheder angriber du med, og hvad har forsvareren?
> Jeg har ikke haft problemer med det... jo, engang imellem kan det være
> svært - men aldrig umuligt :/

De har spearmen, og jeg har musketeer(gun), eller hvad de hedder. Jeg har
også prøvet med elefanter, bowmen, swordsmen, osv osv osv.. Jeg kan vælte
en, måske to ud af de tre mænd man ser, men aldrig dem alle...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-05 23:31

In article <436e75fb$0$1762$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Klaus G. wrote:

> De har spearmen, og jeg har musketeer(gun), eller hvad de hedder. Jeg har
> også prøvet med elefanter, bowmen, swordsmen, osv osv osv.. Jeg kan vælte
> en, måske to ud af de tre mænd man ser, men aldrig dem alle...

Du skal bare have nok til at slå. Du skal IKKE bruge beredne folk mod spearmen.
Det er ikke unormalt at man skal have 5 enheder eller mere for at tage en
by.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-11-05 15:48

> Du skal bare have nok til at slå. Du skal IKKE bruge beredne folk mod
spearmen.
> Det er ikke unormalt at man skal have 5 enheder eller mere for at tage en
> by.

"Beredne", hvad er det?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kasper Aae

Dato : 07-11-05 15:56

On Mon, 7 Nov 2005 15:48:28 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>spearmen.
>
>"Beredne", hvad er det?

Ryttere.

--
Kasper Aae

Fra : Henrik F

Dato : 07-11-05 18:53

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har købt en kanon, som så har fået deres defence ned på 0%, men det

Byg nogle katapulter eller kanoner senere hen og bombarder med dem før du
angriber. Der står et tal i procent for hvor meget defensiv bonus byen har
pga. dens kultur og evt. "walls" og hver gang du rammer byen med dine
katapulter forminskes denne værdi og gør det lettere at vinde over tropperne
stationeret i byen.

Hvis du ikke har opfundet katapulter endnu er det straks sværere og kræver
mange units.

Fra : Jens G

Dato : 13-11-05 09:01

On Sun, 6 Nov 2005 20:19:21 +0100, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Jeg har købt en kanon, som så har fået deres defence ned på 0%, men det

Nu er tråden her jo nogle dage gammel, men jeg har først lige fået
spillet, og har derfor ikke læst usenet om det før.

Du kan stacke enheder der står på samme tile ved at trykke ctrl c.

Du skriver at det har købt en kanon. Jeg har ikke fundet ud af at
købe. Hvordan gør man det?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.