MS Windows
briani 27239
Mangler en .dll-fil
Fra : klaus

Dato : 06-11-05 18:44

Under opstart kommer WinXP med følgende fejlmeddelse:

C:\programmer\....\NEWDOT..1.dll
Modul mangler

Efterfølgende kan jeg ikke etablere forbindelse til Internettet og heller
ikke til mit lokal netværk.

Hjælp!!! Hvad skal jeg gøre? Hvad er det for en fil? Og hvor får jeg fat i
den? Har prøvet reinstallere den fra XP-installationsCDen, men det kan ikke
lade sig gøre. Og jeg vil helst undgå at formatere HD, det tager for lang
tid og er lidt besværligt. Håber her er nogen der kan hjælpe.

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Nybro

Dato : 06-11-05 18:59

Læs her:
http://www.wintipz.com/Spyware/NewDot.dll.htm

/Nybro

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-11-05 19:09

> [...]
> lade sig gøre. Og jeg vil helst undgå at formatere HD, det tager for lang
> tid og er lidt besværligt. Håber her er nogen der kan hjælpe.

Den tror jeg ikke, at du skal ønske at få tilbage. Det er en trojaner, som
tilføjer en toolbar i din internetopkobling.
Så noget kunne tyde på, at du har haft "snavs" på computeren, og du har så
et eller andet program til at rense, som har slettet den. Selve
fejlmeddelelsen kan du formentlig fjerne ved at starte regedit og lede efter
newdot. Når du så finder den, skal du slette henvisningen. Så dukker den
ikke op igen.
Det kan være, at dit snavs har været af den slags, som overtager
netværksforbindelser og omdirigerer osv, og da dette snavs blev fjernet
mistede du samtidig opkald til nettet.
Da vi ikke ved præcist, hvad der er sket, ville jeg nok vælge at lave en
reparationsinstallation. I med win xp cd og boot på den. Første gang den
tilbyder at reparere springer du over og næste gang tilbuddet kommer er i
forbindelse med, at den finder din eksisterende win xp og spørger om du vil
nyinstallere eller reparere. Så vælger du reparation.
Derved bibeholder du alle dine programmer, data m.m.
Der smutter nok en enkelt driver eller 2, men det er meget begrænset, hvad
der ødelægges ved denne metode.
Jeg har har gjort det mange gange ved rep. af computere og umiddeltbart har
jeg bemærket, at man altid skal geninstallere grafikkortdriveren og avg
programmet, hvis man bruger det til virusbeskyttelse.

Kurt

Fra : klaus

Dato : 07-11-05 14:09

Tak for jeres svar - det lyder til at være en temmelig væmmelig fil. Jeg vil
snarest (i morgen) gå i gang med at løse mit problem på baggrund af jeres
råd.

--
Mvh.
Klaus Eriksen