MS Windows
briani 27239
Windows 2000 sp3 - problemer
Fra : Ole

Dato : 06-11-05 18:07

I anledning af opgradering til Office 2003 var jeg nød til at opgraderer mit
styresystem Windows 2000 prof, til sp3.

Derefter fik jeg det problem, at jeg ikke kan logge ind på den maskine fra
andre maskiner i vort lille netværk af 3 maskiner - hver gang får jeg
følgende fejlmelding:
"\\xxxxx\xxxx er ikke tilgængelig
Der er ikke serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando"

Uagtet at man ikke kan komme ind på denne maskine fra andre computere på
netværket kan pågældende maskine kam man saktens operere på de andre
maskiner i nætværket fra denne maskine!!

Det fatter jeg ikke en pind af - er der andre der har været ude for samme og
fundet en løsning.

Håber der er nogen som kan hjælpe

/Ole

Fra : René Jensen

Dato : 07-11-05 17:26

Ole wrote:
> [...]
> maskiner i nætværket fra denne maskine!!
>
> Det fatter jeg ikke en pind af - er der andre der har været ude for samme og

Jeg ved ikke om det hjælper, men Service Pack 4 er den nyeste til
Windows 2000, så måske vil kan udbedre fejlen. Du kan evt. også
downloade og installere Windows 2000 Update Rollup 1 til SP4.

http://www.microsoft.com/windows2000/server/evaluation/news/bulletins/rollup.asp

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Fjollefrans

Dato : 07-11-05 19:04

> [...]
> maskiner i nætværket fra denne maskine!!
>
> Det fatter jeg ikke en pind af - er der andre der har været ude for samme

Er der rent faktisk ledig diskplads på maskinerne? Dvs både den du forsøger
at logge på og den du gør det fra?

NB. Hvis maskinen har internetadgang burde du køre en gang Windows Update så
den kommer op på SP4 og før de sidste nye sikkerhedsopdateringer.

Fra : Ole

Dato : 08-11-05 20:25

Tak til gruppen for svar - selv om det ikke denne gang hjalp.
Det tvang mig ud på en dybere Google tur som resulterede i indikation af, at
jeg hævede "IRPStackSiSe" i registreringsdatabasen fra 11 decimalt til 14
decimalt - og voila min natte søvn er reddet.
Se: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q106167&
/Ole