Garantispørgsmål
Fra : Johnny

Dato : 06-11-05 16:56

Hej,

Er der i garantien på mobiltelefoner klausuler som undtager displayet for
garanti.

Min søn har en 3 mdr. gammel Samsung hvor selve displayet nu er i stykker
idet selve billedet viser en delvis sort og stribet plamage. Der er ingen
tegn på ydre skader.
Telefonen har altså hverken været udsat for pres på skærmen, forsøg på
åbning eller skader efter tab. Den fremstår på og ny (udover displayet). Han
var forbi værkstedet som oplyste, at skærme ikke var omfattet af
garantien. Nu tager jeg selv derind, men det kunne være rart at vide om de
har ret. Der står intet i den udleverede garanti.

Mvh Johnny

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 06-11-05 17:07

Det lyder som en fugtskade, og det er ikke dækket ind under garantien.

Nu nævner du ikke, hvilken Samsung model din søn bruger.....

/F

Fra : Johnny

Dato : 06-11-05 18:02

Det er en samsung D500.

Fra : Kim

Dato : 06-11-05 22:27

"Johnny" <dsl63533c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en samsung D500.

Min datter har en D500 som har været til rep med skærmen.
Der blev skiftet et print uden brok eller diskussioner.

Mvh, Kim

Fra : Johnny

Dato : 08-11-05 22:11

Hej

Tak for svarene, jeg prøver at køre ind til reparatøren i morgen og så skal
i nok høre nærmere.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-11-05 14:47

Hej

Måske lidt i samme boldgade. - En af vores venner købte i Tirsdags
online fra www.salgsbutikken.dk en Nokia 6101. - Telefonen var defekt
ved modtagelsen, den lyder så forvrænget i lyden så det næsten er
uforståeligt hvad der blir' sagt. - Hun kontaktede selvfølgelig firmaet,
men de er meget afvisende, og henviser til bla. denne tekst som de har
på deres hjemmeside under betingelser:

------------
""Dog er der bestemte regler som producenterne foreskriver i deres
garantireparationer. Fx. ved Nokia-telefoner - hvis telefonen har været
i brug i mere end 5 min - eller sendt retur efter 48 timer efter
modtagelsen - kan man IKKE få den ombyttet (DOA="Dead on Arrival"), men
derimod repareret. Dette gælder også telefoner som er solgt i vores
fysiske forretning. Øvrige producenter har lignende retningslinjer.""
----------

Jeg syntes godt nok at ovenstående lyder noget skummelt og
hjemmebrygget, faktisk så meget at jeg ikke rigtigt tror på at det kan
være rigtigt. - Det eneste de kan hjælpe hende med er en adresse til et
firma i Esbjerg hvor tlf. kan blive repareret ! - Det kan da ikke være
rigtigt at et fabriksnyt produkt skal sendes til rep. !, det skal bare
byttes.

Jeg for foreslog hende så at anullere handlen med henvisning til 14
dages fortrydelsesretent, men det nægter de også under henvisning til at
den har været pakket ud og er taget ibrug !....

Kan hun gøre noget ?, ud over aldrig at handle i det firma igen...

Meget dårlig handelsmoral syntes jeg, og det burde de nok ha' et par
slag over snuden for.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 10-11-05 17:18

Din ven har 2 års garanti !

Hvis jeg var din ven, så ville jeg kontakte firmaet og forklare dem at de
har solgt en defekt mobiltelefon.

En ting er, hvad de skriver på deres hjemmeside, en anden er den danske
forbrugerlov.

Hvordan kan de bevise at telefonen har været brugt i mere en 5 min ?

Telefonen kan jo reelt kun have tændt og slukket, og det tager ikke 5 min.

/F

Fra : Johnny

Dato : 10-11-05 18:20

Hej igen.

Så har je været ved forhandleren, eller rettere reparatøren TeleCare i
Fiolstræde. De kunne oplyse, at displayet var knækket, muligvis efter et
stød mod en bordkant eller lignende, hvilket garantien ikke dækker. Trist.
Jeg må ud og se om jeg kan finde et nyt display jeg selv kan montere.

Johnny