lysegrønt simkort
Fra : Fru Hansen

Dato : 06-11-05 16:46

Hej NG

Er der en der kan fortælle mig hvem teleudbyderen "kan være" når simkortet
er lysegrønt? Der står intet på kortet andet en de tal der skal stå der.

Hvorfor jeg spørger: Jo, jeg arbejder dagligt med hittegods hvor jeg der har
fået indleveret telefonen med grønt simkort og skal finde frem til
teleudbyder og forhåbentlig senere ejermanden af telefonen.

hilsen
Jette

Fra : Anders Lund

Dato : 06-11-05 16:54

Fru Hansen wrote:
> Er der en der kan fortælle mig hvem teleudbyderen "kan være" når simkortet
> er lysegrønt? Der står intet på kortet andet en de tal der skal stå der.

"Lysegrønt" kan jo være Telmore, men de skrive vist nok også deres navn
på kortet. Har desværre ikke nogen gode forslag i den retning.

> Hvorfor jeg spørger: Jo, jeg arbejder dagligt med hittegods hvor jeg der har
> fået indleveret telefonen med grønt simkort og skal finde frem til
> teleudbyder og forhåbentlig senere ejermanden af telefonen.

Jeg ville prøve at sætte et andet SIM kort i telefonen og kigge på nogle
af de personer som er i telefonbogen (hvis personerne altså er gemt på
telefonen og ikke SIM kortet). Specielt vil jeg kigge efter "mor" "far"
"hjem" og andre meget tydelige og tætte tilknytningsforhold til ejeren.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Fru Hansen

Dato : 06-11-05 17:09

Tak for rådet, men nu er det sådan at der hvor jeg arbejder sætter vi ikke
andre simkort i telefonerne, i så fald skulle det være mit
eget........................
Jette

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-11-05 13:06

> "Lysegrønt" kan jo være Telmore, men de skrive vist nok også deres
> navn på kortet. Har desværre ikke nogen gode forslag i den retning.

Det er skideirriterende når en teleudbyder ikke trykker sit navn på
SIM-kortet. Jeg har selv nogle Telia Cash SIM-kort, og der står ikke et ord
om hvem der er teleudbyderen på kortet. Er det en "smart" trend ikke at
sætte teleudbyderens navn på det lille SIM-kort?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 06-11-05 17:47

> Er der en der kan fortælle mig hvem teleudbyderen "kan være" når simkortet
> er lysegrønt? Der står intet på kortet andet en de tal der skal stå der.

Telia brugte et sådan på et tidspunkt, men man kan typisk se det på de
første cifre i nummeret.
Hvis det er Telia, så står der nok: 89450 4010x xxxxx xxxxx

*Fischer

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-11-05 18:41

Fischer skrev den 06-11-2005 17:47:

> Telia brugte et sådan på et tidspunkt, men man kan typisk se det på de
> første cifre i nummeret.
> Hvis det er Telia, så står der nok: 89450 4010x xxxxx xxxxx

Jep og TDC/Telmore bruger

8945 01 kort.

Sonofons simkort består - svjh - af 11 cifre.
kan desværre ikke huske deres serie.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Mogens Winther Larse~

Dato : 06-11-05 20:58

ALT hittegods SKAL afleveres på politigården, og du har ikke tilladelse til
at tjekke private oplysninger når andre er for samme.
Politiet kan tjekke det for dig, de har en card-reader...

Hvordan arbejder du med hittegods når det skal afleveres?.

Mogens101

Fra : Tes

Dato : 06-11-05 22:23

On 2005-11-06 20:58:06 +0100, "Mogens Winther Larsen"
<mogens@stofanet.dk> said:

> [...]
> Politiet kan tjekke det for dig, de har en card-reader...
>
> Hvordan arbejder du med hittegods når det skal afleveres?.

Hvis man eksempelvis arbejder hos DSB har de deres egen hittegods. Se
for eksempel:
http://www.hvortil.dk/service-info.html

Så Mogens, det kunne være at du skulle undlade dine antydninger om
hæler-virksomhed når du faktisk ikke kender ret meget til hittegods!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-05 22:37

Tes skrev:

>Hvis man eksempelvis arbejder hos DSB har de deres egen hittegods. Se
>for eksempel:
>http://www.hvortil.dk/service-info.html

Det er vidst gamle oplysninger på den side.
http://www.dsb.dk/servlet/ContentServer?pagename=Millenium/Page/Indholdsside_med_sidemenu_uden_introindhold&c=Page&cid=1002716363126&a=Artikel&aid=1109301084452

PS. Vær rar at klippe i dine svar og nøjs med at citer det, du
direkte svarer på og ikke citere hele indlægget incl.
signatur/hilsen.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Mogens Winther Larse~

Dato : 07-11-05 07:59

Ak..

Jeg skriver at når der ER folk der kan finde ejeren, hvorfor så spille tid
på at rode med noget man ikke har tjek på!..

Aflever dog på politigården, 2 min. efter har du/de manden i røret.. Så
deeet.

Du skriver :
undlade dine antydninger... Øhh, tomme tøndre buldre mest...

Mvh.
Mogens

Fra : Fru Hansen

Dato : 10-11-05 18:59

> Aflever dog på politigården, 2 min. efter har du/de manden i røret.. Så
> deeet.

Ja gør endelig det, men så er det galt med det grønne simkort, og man får
ikke fat i manden i løbet af 2 min.
Jeg har arbejdet med emnet i 4 år og har i den tid haft telefoner med grønt
simkort to gange. Det vil være rart at finde frem til den rigtige udbyder
fra start af, og ikke skal ha' fat i alle udbyderne for at høre om det er
kort de kender noget til
hilsen Jette

Fra : Fru Hansen

Dato : 10-11-05 18:54

Ja Mogens, Jeg ved alt om hvordan jeg skal håndtere hittegods. Jeg er ansat
i dansk politi og får ,mange mobiltelefoner indleveret. På min station har
vi ikke en card-reader..........Det er sikkert noget de store stationer i
hovedstadsområdet har.
hilsen Jette