Irak-deltagelse uden betydning
Fra : Trans

Dato : 06-11-05 16:45

Frankrig var imod invasionen af Irak i 2003 og har ikke styrker i Irak.
Alligevel ser vi alvorlige optjer foranstaltet af unge muslimer både i
Paris og i provinsen. Det viser, at selv om et land ikke støtter
etableringen af et demokratisk styre i Irak, kan det alligevel blive
udsat for uroligheder foranstaltet af muslimer, hvis det har været
dumt nok til at give adgang til sådanne. De vil altid kunne finde en
undskyldniong til at skabe sig. Er der ikke det ene i vejen, så er der
det andet i vejen. Og de har god tid til det, for de fleste af dem
laver ikke noget.

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 16:53

Trans wrote:
> [...]
> kunne finde en undskyldniong til at skabe sig. Er der ikke det ene i
> vejen, så er der det andet i vejen. Og de har god tid til det, for de

At optøjer kan fremkomme er vel et sammensurium af flere omstændigheder.
Alienering, social deroute, fordomsfuldhed og en total manglende politisk
"fingerspitzgefüh"l, har vel været de primære grunde her.

U.S.A. Var vel heller ikke i krig mod de sorte i L.A. i 1992?
--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : JBH

Dato : 06-11-05 17:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> At optøjer kan fremkomme er vel et sammensurium af flere omstændigheder.
> Alienering, social deroute, fordomsfuldhed og en total manglende politisk
> "fingerspitzgefüh"l, har vel været de primære grunde her.

Du glemte at nævne den mest primære grund, som er afslutningen på
Ramadanèn, dvs muslimerne holder FEST...
Det samme var ved at ske i mindre i målestok i Aarhus, heldigvis nåede "de"
kun at brænde en grill-bar og en vuggestue af før Politiet formåede at
lukke "festen". Det er ikke sikkert man er ligeså heldige til næste
Rama`dan afslutning, men så må vi glæde os over nogle enkeltstående
kulturberigende tilfælde af optøjer, ligesom i Paris.

JBH

Fra : Henri Gath

Dato : 06-11-05 17:39

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rama`dan afslutning, men så må vi glæde os over nogle enkeltstående
> kulturberigende tilfælde af optøjer, ligesom i Paris.

*lol*........enkeltstående tilfælde...*lol*

Fra : GB

Dato : 06-11-05 18:23

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in news:436e31a0$0$46991
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> *lol*........enkeltstående tilfælde...*lol*

Ja, det var for nogle år siden islam-apologeternes måde at lukke munden på
folk: "Det er jo kun et enkeltstående tilfælde, som intet siger om noget
som helst".

GB

Fra : Henri Gath

Dato : 06-11-05 18:35

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk: "Det er jo kun et enkeltstående tilfælde, som intet siger om noget

Jamen, siger de ikke stadig det?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 18:49

Henri Gath wrote:
> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen, siger de ikke stadig det?

Den eneste herinde der p.t. skriver det er faktisk dig.
Du har ikke opdaget at tiden går?

Du kunne jo se om f.eks. jeg nogensinde har skrevet enkeltstående tilfælde!

Fra : Henri Gath

Dato : 06-11-05 19:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Den eneste herinde der p.t. skriver det er faktisk dig.
> Du har ikke opdaget at tiden går?
>
> Du kunne jo se om f.eks. jeg nogensinde har skrevet enkeltstående
> tilfælde!

din holdning er jo, at de alle er ofre

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 21:01

Henri Gath wrote:

> din holdning er jo, at de alle er ofre

Hvorfor vedbliver du med at lyve?

Hvis du nu læste noget af det jeg skrev, så burde du vide bedre!

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 17:39

JBH wrote:
> [...]
> ligeså heldige til næste Rama`dan afslutning, men så må vi glæde os
> over nogle enkeltstående kulturberigende tilfælde af optøjer, ligesom

Og så satte du dig ned, satte Preussian Blue på CD afspilleren, og rockede
godt med!

Fra : Trans

Dato : 06-11-05 23:18

Allan Riise wrote:

> At optøjer kan fremkomme er vel et sammensurium af flere omstændigheder.
> Alienering, social deroute, fordomsfuldhed og en total manglende politisk
> "fingerspitzgefüh"l, har vel været de primære grunde her.

Jeg synes, ovenstående indlæg fortjener at blive omtalt i
dk.kultur.sprog som et eksempel på, at folk tager fremmede ord i brug,
når de har et forklaringsproblem. Vi har i det ovenstående:

- alienering
- social deroute
- fingerspitzgefühl

Jeg gad for resten vide, om det sidste ord bør skrives med stort, når
det forekommer i en dansk tekst.

Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 23:22

Trans wrote:

> Jeg synes, ovenstående indlæg fortjener at blive omtalt i
> dk.kultur.sprog som et eksempel på, at folk tager fremmede ord i brug,
> når de har et forklaringsproblem. Vi har i det ovenstående:

Forklaring?
Det er ikke min opgave at forklare, jeg videregiver blot hvad der er
empiriske beviser for.

> - alienering
> - social deroute
> - fingerspitzgefühl
>
> Jeg gad for resten vide, om det sidste ord bør skrives med stort, når
> det forekommer i en dansk tekst.

Det tror jeg næppe, men lad os se ad!
(Hvad kalder man det når man, i stedet for at forholde sig til kontekst i
teksten, forholder sig til opbygningen? Et
forklarings/argumentationsproblem?)

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 23:24

Allan Riise wrote:

> [...]
> (Hvad kalder man det når man, i stedet for at forholde sig til
> kontekst i teksten, forholder sig til opbygningen? Et

X-Post fjernet, da jeg nu har svaret i begge grupper...