MS Windows
briani 27239
Opstartslyd stopper
Fra : Brian Luckow

Dato : 06-11-05 14:38

Min far har lige bygget sig en ny computer, og jeg har hjulpet ham med at
installere software på den.
Der er dog en lille detalje, som irriterer mig lidt. Når Windows starter op
spiller den jo den velkendte Windows-"melodi" lige når desktoppen dukker op,
men melodien stopper midt i det hele. Umiddelbart virker lyden ellers fint.
Hva' hulen kan det skyldes?

Det drejer sig om Win XP Pro DK SP2, Shuttle SB83G5M med en Pentium 4 3.2
cpu. Onboard lydkortet er et Realtek og den medfølgende lydkort driver ér
installeret.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 15:39

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cpu. Onboard lydkortet er et Realtek og den medfølgende lydkort driver ér

Jeg har oplevet at opstartslyden hakker i det, når pc'en eller en ekstern
enhed ikke er jordet.

/karsten