MS Windows
briani 27239
HJÆLP! ang brugerprofiler...
Fra : jce

Dato : 06-11-05 12:42

Jeg havde en Admin profil og havde ikke aktiveret gæsteprofilen. Har så
oprettet én admin profil til min kæreste jeg ku ikke andet, Men nu har den
så slettet min konto, og jeg kan ikke få adgang til "mine dokumenter"
Emails, og ALT jeg havde liggende på den profil... Hva fanden gør jeg... Da
jeg oprettede den stod de begge i Bruger profiler, men da jeg genstartede
var den væk. Hvad kan jeg gøre?? Pls hjælp.....

Fra : Per

Dato : 06-11-05 13:42

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg oprettede den stod de begge i Bruger profiler, men da jeg
> genstartede var den væk. Hvad kan jeg gøre?? Pls hjælp.....

Hvis du kører XP så prøv systemgendannelse - og så tilbage til en dato da
den virkede.

Den har reddet mig for meget vrøvl igennem tiden

Mvh. Per

Fra : jce

Dato : 06-11-05 15:49

> [...]
> den virkede.
>
> Den har reddet mig for meget vrøvl igennem tiden

Det har jeg desværre prøvet.. det hjalp ikke! øv øv øv.. Alt er bare væk,
havde rigtig mange billeder og dok som ikke var helt lige gyldige, og kan
ikk gøre en sk..

Fra : Nicolai

Dato : 06-11-05 18:19

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det har jeg desværre prøvet.. det hjalp ikke! øv øv øv.. Alt er bare væk,
> havde rigtig mange billeder og dok som ikke var helt lige gyldige, og kan
> ikk gøre en sk..

Kan man ikke bare boote på en DOS disk eller lign og så finde dem frem? Ikke
den bedste løsning, problemet taget i betragtning, men så er dine filer da
ikke tabt.

Nicolai

Fra : KubikH

Dato : 06-11-05 20:35

> [...]
> havde rigtig mange billeder og dok som ikke var helt lige gyldige, og kan

Det kan jeg ikke rigtigt forstå
Jeg har lige prøvet det samme, og forsøgt mig flere gange.
Hver gang har jeg kunnet gendanne systemet, som det var før jeg oprettede
profilen.
er du sikker på at du har valgt et kontrolpunkt der ligger langt nok tilbage
??
Mvh
Niels

Fra : jce

Dato : 06-11-05 22:24

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Niels
>Altså jeg valgte et fra den 1/10.. Og det var jo i går jeg lavede den nye
profil....
Når jeg logger ind på min Admin konto nu (Jens) Så når jeg åbne mappen
"administrator" i dokuments and sittings og så prøver at åbne "billeder!
skriver den "adgang nægtet" MEGET BELASTENDE! Jeg burde jo ku få adgang når
jeg er logget på som admin.

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 07-11-05 03:56

> [...]
> "administrator" i dokuments and sittings og så prøver at åbne "billeder!
> skriver den "adgang nægtet" MEGET BELASTENDE! Jeg burde jo ku få adgang

Du skal bare "tage ejerskab" af mappen. Jeg er lidt for træt til selv lige
at skrive en vejledning nu.. men Google er jo altid en ven i nøden.
Hvis man skriver følgende i søgningen "Take ownership" ntfs
site:microsoft.com

Så kommer som det første hit:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

Tadaaaaa...

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 07-11-05 04:00

> [...]
> at skrive en vejledning nu.. men Google er jo altid en ven i nøden.
> Hvis man skriver følgende i søgningen "Take ownership" ntfs

Nå... Jeg opdager så bagefter at Knud har givet svaret i en anden tråd
tidligere i dag. Og her var vejledningen endda på dansk

http://support.microsoft.com/kb/308421/da

Fra : jce

Dato : 07-11-05 20:02

Fra : jce

Dato : 08-11-05 16:54

> "Peter (8450)" <usenet@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse

Så lykkedes det sku at logge på som admin og flytte filerne over til en delt
mappe. Tak for hjælpen alle sammen.