Hvilken browser?
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 10:26

½øjs@

Jeg har brugt Firefox i godt et år nu, og egentlig været ret glad for den,
men her på det sidste er den begyndt, at lukke ned, med en masse fejl. Jeg
tror ikke, det er min installation, det er galt med. Det er en næsten ren
installation, og jeg har scannet for både virus og spyware.
Har I andre haft samme problem, og har I forslag til andre browsere?
Det er v. 1.0.7.

/Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-05 11:45

Den 06-11-05 10.26 skrev /Ole (6000) følgende:

> Jeg har brugt Firefox i godt et år nu, og egentlig været ret glad for den,
> men her på det sidste er den begyndt, at lukke ned, med en masse fejl.

Hvad siger fejlmeddelelserne? De kan ofte give et ganske godt fingerpeg,
om årsagen til nedbruddene. Det kunne måske være en udvidelse, der er
årsagen, i så fald kan du prøve at starte Firefox i safe mode og se, om
den stadig går ned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 13:16

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> om årsagen til nedbruddene. Det kunne måske være en udvidelse, der er
> årsagen, i så fald kan du prøve at starte Firefox i safe mode og se, om

Nogle gange kan der også ligge ting i cachen (midlertidige filer) som
får browseren til at opføre sig meget mærkeligt. Prøv at rydde den ved
at gå ind i Tools->Options->Privacy og tryk Clear ud fra Cache.

Du skal forresten være opmærksom på at geninstallation af Firefox ikke
nødvendigvis hjælper da din brugerprofil jo stadig gemmes - og det er
faktisk her de fleste fejl sker. Fx med en udvidelse som Kim Ludvigsen
skriver.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-11-05 11:51

"/Ole \(6000\)" <ole punktum ryo (a) gmail.com> posting:

http://www.opera.com/

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/customize/wallpapers/index.dml?show=new ==-

Fra : ----PS

Dato : 08-11-05 22:07

> http://www.opera.com/

Er det korrekt, at hvis man bruger Opera, så vil man ofte opleve sider som
ikke vil åbne, da de er konstrueret for IE??
Preben

Fra : Anders Lund

Dato : 08-11-05 22:13

----PS wrote:
> Er det korrekt, at hvis man bruger Opera, så vil man ofte opleve sider som
> ikke vil åbne, da de er konstrueret for IE??

Ja og nej. Nogle sider vil se grimmere ud i Opera end i IE. Andre vil
måske slet ikke fungere.

Jeg synes ikke at det er ofte at man støder ind i sider som slet ikke
fungere i Opera.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-11-05 11:24

On Tue, 08 Nov 2005 22:13:00 +0100, Anders Lund wrote:

> Ja og nej. Nogle sider vil se grimmere ud i Opera end i IE. Andre vil
> måske slet ikke fungere.
>
> Jeg synes ikke at det er ofte at man støder ind i sider som slet ikke
> fungere i Opera.

Jeg kan fx ikke få min Opera til at vise knappen med Digital Signatur
Log-in på www.telmore.dk - men det kan være det er et lokalt problem her,
men i IE virker det fint.

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Anders Lund

Dato : 09-11-05 22:31

Jesper Hansen wrote:
> Jeg kan fx ikke få min Opera til at vise knappen med Digital Signatur
> Log-in på www.telmore.dk - men det kan være det er et lokalt problem her,
> men i IE virker det fint.

Jeg kan slet ikke finde stedet hvor jeg logger ind med digital signatur?
(har også prøvet med IE).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Per H

Dato : 10-11-05 09:01

On Wed, 09 Nov 2005 22:30:56 +0100, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> skrev:

>Jeg kan slet ikke finde stedet hvor jeg logger ind med digital signatur?
>(har også prøvet med IE).

digital sig. hos Telmore er åbenbart blevet væk. er heller ikke
længere hos mig ( avent browser) Har netop fået af vide at der er
tekniske problemer derinde.

Vh Per

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-11-05 22:58

"----PS" <remove_pbs@adslhome.dk> posting:

>Er det korrekt, at hvis man bruger Opera, så vil man ofte opleve sider som
>ikke vil åbne, da de er konstrueret for IE??

Hvis det er korrekt for Opera-brugere, så er det vel også korrekt
for andre ikke IE-brugere.

Jeg har ikke oplevet det som noget større problem i mine 6+ år med
Opera.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.themeatrix.com/ ==-

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-11-05 23:50

Christian Bohr-Halling wrote:
> "----PS" <remove_pbs@adslhome.dk> posting:

> Hvis det er korrekt for Opera-brugere, så er det vel også korrekt
> for andre ikke IE-brugere.

Ikke nødvendigvis.

> Jeg har ikke oplevet det som noget større problem i mine 6+ år med
> Opera.

Det har jeg - det er sjældent at siderne ikke kan ses overhovedet, men
det er ofte at de ikke kan ses som tiltænkt.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-05 00:53

Den 08-11-05 22.58 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> "----PS" <remove_pbs@adslhome.dk> posting:

> Hvis det er korrekt for Opera-brugere, så er det vel også korrekt
> for andre ikke IE-brugere.

Jeg kan se, at kritikken i tråden "Bandementalitet i denne gruppe" er
gået helt hen over hovedet på dig. Bliver Opera bedre af, at andre
browsere måske heller ikke viser siderne som tiltænkt?

Og nej, det var ikke for at starte en ny nrowserkrigstråd. Spørgsmålet
er retorisk, du behøver ikke svare på det. Og svarer du alligevel, så
får du det sidste ord, jeg svarer ikke tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 09-11-05 19:44

Den 09.11.2005 kl. 00:52:30 skrev Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>:

> Jeg kan se, at kritikken i tråden "Bandementalitet i denne gruppe" er
> gået helt hen over hovedet på dig. Bliver Opera bedre af, at andre
> browsere måske heller ikke viser siderne som tiltænkt?

Har jeg angivet, Opera skulle være bedre af det, eller angav jeg i
virkeligheden, at Opera ikke var dårligere end andre på det punkt? Læser
du det mon som førstnævnte, fordi du anser mig som medlem af en
"Opera-bande"? Ville du have kommet med samme indlæg, hvis en anden havde
skrevet det?

Vi er i en tråd om et skifte fra FF til noget andet. En person spørger, om
Opera skulle være dårlig ved IE-sider. Given vores kontekst, så må vi gå
ud fra, at denne person havde hørt, Opera skulle være *specielt* dårligere
end andre ved IE-sider, især FF. Dette mener jeg ikke, Opera er, hvorfor
jeg gør opmærksom herpå. Dette må jeg tilsyneladende ikke for dig, for
deri ser du tegn på "bandementalitet". Hvordan du ser disse tegn, finder
vi tilsyneladende aldrig ud af, idet du hverken 1) har konkretiseret dem,
eller 2) ønsker at gøre det senere.

> Og nej, det var ikke for at starte en ny nrowserkrigstråd. Spørgsmålet
> er retorisk, du behøver ikke svare på det. Og svarer du alligevel, så
> får du det sidste ord, jeg svarer ikke tilbage.

Hvis du ønsker at gø, så gø, og ellers hold din mund. Jeg gider ikke at
høre på vuf-og-vend-ryggen-til. Og hvis du virkelig ønsker at gø og ser
"Opera-bander" for dig, så gør det i d.a.netitikette.

Hvad var formålet med dit indlæg i øvrigt?

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 15:01

----PS skrev:

> Er det korrekt, at hvis man bruger Opera, så vil man ofte
> opleve sider som ikke vil åbne, da de er konstrueret for IE??

Jeg er ikke en typisk netbruger. Når jeg ser på hjemmesider, er
det ofte for at læse information, og det er uhyre sjældent at
inkompetent design kan gøre teksten utilgængelig. Derfor er det
langt fra sikkert at du kan bruge mine erfaringer til noget.

Det sker at jeg løber ind i sider hvor jeg får at vide at jeg
bruger Opera (surprise!), og at den ikke kan vise siden korrekt,
og at det derfor er på eget ansvar hvis jeg fortsætter (surprise!
surprise!). Jeg mindes ikke at jeg slet ikke har kunnet bruge en
side. Jeg har ikke forsket i om den så anderledes/bedre ud i en
anden browser.

I enkelte tilfælde får jeg ikke adgang. Så sker det at jeg beder
Opera om at præsentere sig som IE, og så får jeg adgang
alligevel, men det er kun for sjov jeg gør det. Jeg bryder mig
nemlig ikke om dårligt design.

Problemet er aftagende. Dels er designerne generelt blevet meget
bedre, og dels har CSS-opfindelsen trigget en bølge af design der
holder sig til standarderne.

Men du kan jo bare installere Opera som parallel browser. Jeg har
Opera, Firefox og IE installeret fordi jeg skal tjekke mine egne
sider i dem.

--
Bertel

Fra : ----PS

Dato : 09-11-05 19:11

Så sker det at jeg beder
> Opera om at præsentere sig som IE,

Smart...hvordan gør man det?
Prebn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 19:27

----PS skrev:

> Smart...hvordan gør man det?

Desværre er den sat op til at gøre det fra starten. Man kan ændre
det ved at trykke F12 og vælge nederst på den menu. Det kan også
sættes via den sædvanlige vej til indstillingerne, Ctrl-F12 eller
menuvejen fra Funktioner.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-05 19:29

----PS skrev:

>Smart...hvordan gør man det?

[F12]

Såfremt du ikke har ændret det, så vil den som default
indstilling identificerer sig IE.
så ryger du på min ignoreringsliste.