Skærme
Fijala 3554
Fladskærm - hvad skal man være opmærksom p~
Fra : moso97ad

Dato : 06-11-05 00:41

Hej NG,

Jeg overvejer at købe en fladskærm, som både skal bruges til kontorarbejde
og spil.

Hvad skal man være opmærksom på, når man køber en fladskærm, som også skal
bruges til spil?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : JK

Dato : 06-11-05 09:59

On Sun, 6 Nov 2005 00:40:33 +0100, "moso97ad"
<moso97ad-no-spam@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>og spil.
>
>Hvad skal man være opmærksom på, når man køber en fladskærm, som også skal

Responstiden. Men køber du en skærm, der er moderne (ikke et eller
andet restlager tilbud), så er responstiden ikke et problem.

Hvad med samsung 913n ?

http://www.prad.de/guide/screen1564.html

8 msec respons, 19", analogt stik, for ca. 2500.

Stik forbindelser: vga og/eller dvi, og med eller uden højttalere.

Eller drømmeskærmen (hvis dit grafikkort kan trække det):
http://www.prad.de/guide/screen2513.html

Acer 20" ferrari, 8 msec, 20", s-ips panel.

eller m. 16 msec:
http://www.prad.de/guide/screen2513.html

til 5700 kr.
Bemærk at de 2 nævnte acer skærme har s-ips panel, synsfelt på
178x178, og god kontrast på 6-700:1.

mvh

John

Fra : moso97ad

Dato : 06-11-05 15:50

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.prad.de/guide/screen2513.html
>
> til 5700 kr.
> Bemærk at de 2 nævnte acer skærme har s-ips panel, synsfelt på

Hej John,

Tak for dit svar. Jeg vil tage et kig på dine links.

Mvh.
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 19:27

> [...]

> Eller drømmeskærmen (hvis dit grafikkort kan trække det):
> Acer 20" ferrari, 8 msec, 20", s-ips panel.

Det er 2 link til den samme 8ms skærm.
Jeg har ikke tjekket Acer's egne specifikationer, men er det virkelig en 20"
med opløsningen 1280 x 1024, som prad.de skriver?

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 20:52

"K." <k> skrev i en meddelelse

> "JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er 2 link til den samme 8ms skærm.
> Jeg har ikke tjekket Acer's egne specifikationer, men er det virkelig en
> 20" med opløsningen 1280 x 1024, som prad.de skriver?

1680 x 1050 er opløsningen, og ifølge acer er betragtningsvinklen kun 160
grader.
http://www.acer.dk/acereuro/page9.do?dau34.oid=13550&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=833918282
At have en ferrari gør ikke så meget for mig, sålænge det ikke er bilen.
Men ellers en lækker skærm, især hvis prisen faldt til omkring 4500,-