WOL, hvordan gør man?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-05 19:32

Hej

Hvor og hvad skal jeg sætte til, så jeg kan starte min stationære Medion fra
min bærbare, og hvordan får jeg den nemmest til at lukke ned igen?

Den kører XP home.

Spørgsmålet gælder egentlig også den anden vej, så jeg kan starte min
bærbare Acer (XP home) fra både min server og min stationære.

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-11-05 12:25

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvor og hvad skal jeg sætte til, så jeg kan starte min stationære Medion fra
>min bærbare, og hvordan får jeg den nemmest til at lukke ned igen?

Kig på programmet PowerOff

http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

Der er en række forudsætninger for WOL:

- Computeren skal være på et kablet netværk
- Netkortet skal understøtte WOL
- WOL funktionen skal aktiveres i BIOS

Husk du skal anvende netkortets fysiske MAC-adresse - Og det er ikke
nødvendigvis den MAC-adresse som computeren optræder med i
netværkssammenhænge..

<mlr>

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 06-11-05 13:12

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet gælder egentlig også den anden vej, så jeg kan starte min
> bærbare Acer (XP home) fra både min server og min stationære.

Hej Claus

Kig bl.a. på:

Wake on LAN.
Or how I did it in less than 2 hours, without crying, wailing, or
gnashing my teeth
http://www.icculus.org/~luap/wakeonlan.php

v0.15, 2005-01-27: Wake on LAN mini HOWTO
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wol-mini-howto.html

Using Wake-On-LAN with Linux:
http://www.scyld.com/expert/wake-on-lan.html

Wake On LAN client
http://ahh.sourceforge.net/wol/wol.html
"... SecureON password..."

http://www.national.com/pf/DP/DP83820.html
"... Wake on LAN (WOL) support compliant with PC98, PC99, and OnNow,
including directed packets, Magic Packet with SecureOn..."

mvh/Glenn