Deling af printer på netværket
Fra : HHH

Dato : 05-11-05 15:36

Hej,

Jeg har en bredbåndsforbindelse gennem Cybercity, og en router (ZyXEL). Jeg
har koblet 1 pc på routeren. Jeg har installeret en Hp 3380 på pc'en - lad
os kalde den Pc1. Printeren er installeret og der er valgt "del printer". Så
langt, så godt. Alt virker. Hp 3380 er IKKE en netværksprinter.

Konen køber en Dell Inspiron 9300 bærbar (lækker maskine). Jeg kobler den
til routeren og prøver at installere printerdriveren på den bærbare (Pc 2).
Under installationen spørger den om printeren skal kobles direkte til Pc 2
eller den skal kobles til netværket. Jeg sætter "V" i "den skal tilkobles
nettet". Man får så valget: 1) Vælg en metode til at identificere printeren
(anbefalet), eller 2) angiv en printer ved hjælp af adresse. Her er tre
muligheder: Hardware adresse; IP adresse; IP værtsnavn. Jeg vælger den
anbefalede løsning.Herefter begynder installationsprogrammet at søge efter
printeren på nettet. Og her går det galt, for den kan ikke finde den. Både
Pc1 og printer er tændt.

Man kan som sagt også vælge at indtaste printerens IP adresse (2), men den
har vel ingen, da det ikke er en netværksprinter. Mine intentioner var, at
printeren deles mellem Pc1 og Pc2, således, at Pc 1 skulle fungere som
printerserver og således være tændt når Pc 2 skal udskrive. Men Pc 2 kan
ikke finde printeren på nettet. Alt i alt burde det være en simpel sag da
det jo ikke er noget kompliceret netværksopsætning.

Nogen gode råd? Bær over med, at jeg ikke er en ørn til netværk ud over det
mest basale kendskab som en amatør!

Begge maskiner bruger Windows XP.

Fra : poerla

Dato : 06-11-05 00:37

"HHH" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> det jo ikke er noget kompliceret netværksopsætning.
>
> Nogen gode råd? Bær over med, at jeg ikke er en ørn til netværk ud over

Du skal vælge Lokal Printer, ikke netværksprinter. Så vil den selv finde den
hvis pc1 og printeren er tændt.

Mvh.
Poerla

Fra : JJ

Dato : 07-11-05 19:36

"poerla" <poerla@(FJERN)worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> printeren

> det

> Du skal vælge Lokal Printer, ikke netværksprinter. Så vil den selv finde

Forkret den skal instaleres som netværksprinter, Lokal printer er kun de
printer der er direkte tilsluttet Pc-eren.

JJ

Fra : Esben

Dato : 06-11-05 23:05

"HHH" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen gode råd? Bær over med, at jeg ikke er en ørn til netværk ud over
> det mest basale kendskab som en amatør!
>
> Begge maskiner bruger Windows XP.

Du burde blot kunne bladre dig frem til printeren på PC2 i Netværksteder.
Dobbeltklik på printeren, og så skulle den være tilføjet.

--
Esben

Fra : JJ

Dato : 07-11-05 19:32

"HHH" <hh.husen@it.dk> wrote in message
> [...]
> det jo ikke er noget kompliceret netværksopsætning.
>
> Nogen gode råd? Bær over med, at jeg ikke er en ørn til netværk ud over

Første betingelse er at du fra PC2 kan se PC1, kan du det?

JJ

Fra :    ab©

Dato : 09-11-05 09:33

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> Første betingelse er at du fra PC2 kan se PC1, kan du det?

Ofte synes jeg, at printeren dukker op af sig selv (når nettet virker) i det
øjeblik, jeg på PC2 begynder at indtaste stien til printeren "//PC1/delt
printernavn".

ab (-c:)