Antal firefox brugere?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-11-05 12:49

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3364450/

I følge denne artikel er antallet af Firefox bruger oppe på 11,5 % på
verdensplan.

I midlertid oplever jeg selv kun at have omkring 9 % - og
http://www.thecounter.com/stats/2005/September/browser.php angiver den
globale procentsats til at ligge på 8, hvilket ud fra mine egen erfaringer
ser mere plausibelt ud.

Men det er naturligvis meget afhængigt af hvem man henvender sig til - de
sider jeg kan få statistik fra henvender sig ikke specifikt til
edb/pc/internet intereserede personer men til en blanding af proffesionelle
og gør-det-selv´ere inden for håndværk, byggeri og industri.

Men hvad er jeres erfaringer?

....og kender i andrer steder end thecounter.com der offentliggør lignende
statistikker?

Mvh

KA

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-11-05 13:05

"Klaus Andersen" <Klaus_andersen@yahoo.com> posting:

> [...]
>edb/pc/internet intereserede personer men til en blanding af proffesionelle
>og gør-det-selv'ere inden for håndværk, byggeri og industri.

Det er godt nok ikke min side, men
http://www.itu.dk/courses/DBD/F2005/ har FF helt oppe på 22% og
Opera på 32%, jf.
http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=5&id=3354127

Til dette er der selvfølgelig at sige: 1) der er tale om it-folk, 2)
der er tale om en lille målgruppen på måske 50 personer.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/SerbianFighter/albums/show.dml?id=9482 ==-

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-11-05 13:13

"Christian Bohr-Halling" <nospam@kabelmail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Til dette er der selvfølgelig at sige: 1) der er tale om it-folk, 2)
> der er tale om en lille målgruppen på måske 50 personer.

He He - ja ja - den slags stats har jeg også på nogle af mine egne sider,
men nørd stats er ikke lige det jeg leder efter, mere en generel dansk stat.

Mvh

KA

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-11-05 13:22

"Klaus Andersen" <Klaus_andersen@yahoo.com> posting:

>He He - ja ja - den slags stats har jeg også på nogle af mine egne sider,
>men nørd stats er ikke lige det jeg leder efter, mere en generel dansk stat.

da.wikipedia.org er måske et godt bud herpå. Den nyeste er dog, så
vidt jeg ved, et år gammel:

Danmark:
http://wikimedia.org/stats/da.wikipedia.org/usage_200410.html#TOPAGENTS

Rusland:
http://wikimedia.org/stats/ru.wikipedia.org/usage_200410.html#TOPAGENTS

Tyskland:
http://wikimedia.org/stats/de.wikipedia.org/usage_200410.html#TOPAGENTS

Finland:
http://wikimedia.org/stats/fi.wikipedia.org/usage_200410.html#TOPAGENTS

Japan:
http://wikimedia.org/stats/ja.wikipedia.org/usage_200410.html#TOPAGENTS

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-11-05 14:25

On Sat, 05 Nov 2005 13:22:01 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@kabelmail.dk> wrote:

> da.wikipedia.org er måske et godt bud herpå.

Det tror jeg ikke. Det er overraskende få, der kender Wikipedia, og
det er en klar overrepræsentation af dem, der tænker i open source,
fri software etc.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 05-11-05 14:55

Christian Bohr-Halling skrev:

> [...]
>
> Til dette er der selvfølgelig at sige: 1) der er tale om it-folk, 2)
> der er tale om en lille målgruppen på måske 50 personer.

Ingenøren online havde på et tidspunkt en lille poll, hvor resultatet
også afspejlede statistikkerne, nemlig at omkring 30-40% af dem som
læser ing.dk rent faktisk bruger FF. Jeg kan dog ikke huske helt
hvornår det var.

Claus

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-11-05 15:12

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> posting:

>Ingenøren online havde på et tidspunkt en lille poll, hvor resultatet

Jeg ved ikke lige, hvor troværdige sådanne er.

Eksempel:
CNN har denne artikel:
http://edition.cnn.com/2005/TECH/11/04/spark.browsers/ samt en
stemmemulighed, men resultatet af denne bliver nok hurtigt forvasket
af disse to indlæg:
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=111022
og
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=337713

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 15:16

Christian Bohr-Halling wrote:

> Jeg ved ikke lige, hvor troværdige sådanne er.

Generelt er ingen undersøgelser omkring browserstatestik troværdige (for
den sags skyld ingen undersøgelser/statestikker overhovedet). Okay, de
kan give et udmærket billede af hvordan den generelle udbredelse er, men
aldrig noget man skal tage seriøst eller udvikle sin hjemmesider efter
(hvis det er det man vil bruge dem til).

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 15:24

Ulrik Skovenborg wrote:
> [...]
> aldrig noget man skal tage seriøst eller udvikle sin hjemmesider efter
> (hvis det er det man vil bruge dem til).

Men selvfølgelig set i lyset af det er en pool, så er det i sandhed
overhovedet ikke troværdigt - især med det eksempel du gav hvor en pool
på kort tid bliver fuldstændig ubrugelig efter Opera og Firefox-brugere
gik amok ved stemmelugen.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-05 13:12

Den 05-11-05 12.48 skrev Klaus Andersen følgende:

> I følge denne artikel er antallet af Firefox bruger oppe på 11,5 % på
> verdensplan.
>
> I midlertid oplever jeg selv kun at have omkring 9 % - og

Bemærk, at der kan være meget store regionale forskelle. Det er ikke så
længe siden, en europæisk undersøgelse viste noget med 5% i Danmark men
over 30% i Finland.

> Men det er naturligvis meget afhængigt af hvem man henvender sig til

Netop. Jeg faldt lige over BBCs statistik forleden:
http://www.bbc.co.uk/guidelines/newmedia/technical/browser_support.shtml
Den må vel være ret dækkende for udbredelsen i UK.

> Men hvad er jeres erfaringer?

På min hjemmeside ligger Mozilla-baserede browsere lige omkring 30%.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-11-05 13:17

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Netop. Jeg faldt lige over BBCs statistik forleden:
>http://www.bbc.co.uk/guidelines/newmedia/technical/browser_support.shtml
>Den må vel være ret dækkende for udbredelsen i UK.

Gad vide, hvor Opera 8 er? De taler kun om 5,6 og 7.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-11-05 14:28

On Sat, 05 Nov 2005 13:12:12 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Netop. Jeg faldt lige over BBCs statistik forleden:
> http://www.bbc.co.uk/guidelines/newmedia/technical/browser_support.shtml
> Den må vel være ret dækkende for udbredelsen i UK.

Efter hvad jeg har hørt, har IE 97% af de besøgende på dr.dk. FF er
omkring 1% og Opera ligger og roder i restmængden. Så hvis den gamle
nationale tv-station er betydende, så er vi meget Microsoft-tro.

(Det er dog et kunstigt tal, for der er flere ting på dr.dk, der ikke
virker med andet end IE, og så er det måske ikke så mærkeligt, at det
er det, folk bruger).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-11-05 14:24

On Sat, 5 Nov 2005 12:48:55 +0100, "Klaus Andersen"
<Klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3364450/
>
> I følge denne artikel er antallet af Firefox bruger oppe på 11,5 % på
> verdensplan.

På min kones side (hun er designer og sælger kjoler og smykker) er FF
ikke engang i Top 20. Der er fx flere, der bruger IE 5.5 på W98... Så
det er nok meget forskelligt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Janus

Dato : 07-11-05 18:32

Asbjorn Hojmark wrote:

> På min kones side (hun er designer og sælger kjoler og smykker) er FF
> ikke engang i Top 20. Der er fx flere, der bruger IE 5.5 på W98... Så
> det er nok meget forskelligt.
>
> -A

Det er heller ikke et site, hvor en statistik har nogen indflydelse på
det egentlige billede af brug af browsere. Håber ikke, jeg virker
diskriminerende nu, men det er nu primært mænd, der har interesse for
elektronik, mekanik og des lige, herunder browsere og alternativerne der
findes. Din kones site er vel primært i kvinders interesse?

(Gad vide, om jeg bliver flamet nu? *s*)

/janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-11-05 21:35

On Mon, 07 Nov 2005 18:32:02 +0100, Janus <nospam@nomail.com> wrote:

> Det er heller ikke et site, hvor en statistik har nogen indflydelse på
> det egentlige billede af brug af browsere.

Min pointe var netop, at det samme kan man sige om nogle af de 'nørd-
sites', der refereres til: De er heller ikke statistisk signifikante.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Janus

Dato : 08-11-05 16:46

Asbjorn Hojmark wrote:

> Min pointe var netop, at det samme kan man sige om nogle af de 'nørd-
> sites', der refereres til: De er heller ikke statistisk signifikante.
>
> -A

Gad vide, hvilke sites der egentlig er? Hvilke sites er _så_ generelle,
at man kan bruge deres hit-statistik til noget (ud over google, altså)

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-11-05 23:52

Janus wrote:

> Gad vide, hvilke sites der egentlig er? Hvilke sites er _så_ generelle,
> at man kan bruge deres hit-statistik til noget (ud over google, altså)

At bruge Google ville også være misvisende. Firefox og Opera har Google
indbygget, mens IE har MSN indbygget.

Mikkel

Fra : Carl Drud

Dato : 05-11-05 14:32

Christian Bohr-Halling wrote:

> Gad vide, hvor Opera 8 er? De taler kun om 5,6 og 7.

Måske fordi det er fra dec. '04.

Carl