MS Windows
briani 27239
Undgå brugervalg
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 05-11-05 09:46

Ved opstart af XP er min PC begyndt at spørge efter hvilken bruger der
logger på. Der er kun een bruger, så det er unødvendig.

Kan man ikke indstille PC'en så dette springes over.

NB. Der er ikke tale om at undgå brugernavn og password

på forhånd tak
/JR

Fra : StoneWare

Dato : 05-11-05 10:05

"Jørn Rasmussen" <joernras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan man ikke indstille PC'en så dette springes over.
>
> NB. Der er ikke tale om at undgå brugernavn og password

Gå ind i kontrolpanel og vælg Brugerkonti...........slet den ( jeg gætter )
der hedder noget med Framework1.1................ så kun den du selv har er
tilbage + 1 gæste konto...........så slipper du for det valg i opstart

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 05-11-05 10:52

Jamen, hvor nemt, og så har jeg levet med det så længe.

Dejligt at slippe for det. - Mange tak

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-11-05 11:03

StoneWare skrev:

> Gå ind i kontrolpanel og vælg Brugerkonti...........slet den
> ( jeg gætter ) der hedder noget med Framework1.1................

Alternativet er at hente opdateringerne til .NET Framework på
Windows Update eller deaktivere kontoen frem for at slette den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per

Dato : 05-11-05 15:39

> Alternativet er at hente opdateringerne til .NET Framework på
> Windows Update eller deaktivere kontoen frem for at slette den.

Ja, for visse programmer kan ikke køre uden net framework.1.1. Fx. Norton
Ghost.

Mvh. Per!

Fra : StoneWare

Dato : 05-11-05 19:07

> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, for visse programmer kan ikke køre uden net framework.1.1. Fx. Norton
> Ghost.

Ja så har du misforstået noget................jeg skriver INGEN steder at
han skal slette Frameworks 1.1...........................læs lige svaret
igen !!!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-11-05 17:11

Thomas G. Madsen wrote:
> Alternativet er at hente opdateringerne til .NET Framework på
> Windows Update eller deaktivere kontoen frem for at slette den.

Jeg plejer at bruge kommandoen Kør -> 'control userpasswords2' og
fjerne fluebenet i 'Brugere sal angivev brugernavn og adgangskode
for at bruge computeren'.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-11-05 15:50

Per skrev:

> Ja, for visse programmer kan ikke køre uden net framework.1.1.
> Fx. Norton Ghost.

Programmet burde godt kunne køre selvom man sletter .NET-kontoen,
for man sletter jo ikke hele .NET, men det skulle da ikke undre
mig, at visse programmer kan få problemer, hvis kontoen er væk.
Jeg har blot deaktiveret kontoen og bruger Drive Image 7 uden
problemer (den kræver også .NET).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-11-05 17:30

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg plejer at bruge kommandoen Kør -> 'control userpasswords2' og
> fjerne fluebenet i 'Brugere sal angivev brugernavn og adgangskode
> for at bruge computeren'.

Det er også en mulighed, hvis man slet ikke ønsker at skulle
indtaste brugernavn og adgangskode, men Jørn ønskede blot at
slippe for valget imellem flere kontoer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-11-05 15:50

Thomas G. Madsen wrote:
> Jørn ønskede blot at slippe for valget imellem flere kontoer.

Aha, den fangede jeg ikke lige da jeg læst hans indlæg :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-11-05 15:52

> Aha, den fangede jeg ikke lige da jeg læst hans indlæg :)

Det er jo hvad der kan ske. :)

--
Hilsen
Madsen