Er Linksys BEFSX41's firewall nok til hjem~
Fra : John Lund

Dato : 04-11-05 22:07

Har lige købt en Linksys BEFSX41 router med firewall.

Nu er jeg lidt i tvivl om den indbygede firewall er sikker nok eller om jeg
stadig skal have ex. Zonealarm kørende på PC'erne. (begge PC'er kører
windows XP)

Mvh

John Lund

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-11-05 22:36

John Lund wrote:
> [...]
>
> Nu er jeg lidt i tvivl om den indbygede firewall er sikker nok eller om jeg
> stadig skal have ex. Zonealarm kørende på PC'erne. (begge PC'er kører

Kort fortalt tilbyder routeren tilstrækkelig beskyttelse mod forsøg på
at trænge ind på din PC fra internettet - MEN den beskytter dig KUN imod
det !

Får du noget snavs på din PC - som "ringer ud" så at sige - så hjælper
routeren ikke en ski'

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : John Lund

Dato : 06-11-05 21:38

Men hvor sandsynligt er det, hvis der køres en ad-aware en gang imellem ?

Og hvis jeg vil have XP's firewall eller Zonealarm slået til, hvordan f....
får jeg så de 2 maskiner til at kunne se eksempelvis arbejdsgruppen MSHOME.
?

Mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-11-05 22:56

"John Lund" <jol(haderspam)@privat.dk> wrote:

> [...]

>Nu er jeg lidt i tvivl om den indbygede firewall er sikker nok eller om jeg
>stadig skal have ex. Zonealarm kørende på PC'erne. (begge PC'er kører

DU er særdeles godt beskyttet med Linksys'en - Specielt hvis du
supplerer med lidt sund fornuft og ikke henter tvivlsomme filer hjem fra
obscure sites

Du kan roligt deaktivere XP's indbyggede firewall - Man kan diskutere
frem og tilbage omkring ZoneAlarm, fordi den også reagerer på udgående
traffik...

Personlig klarer jeg mig dog med routeren.

<mlr>