MS Windows
briani 27239
Win ME hakker
Fra : Torben Farum

Dato : 04-11-05 19:18

Hej

Efter isætning af ny harddisk (c:) oplever jeg at windows i perioder fryser
et lille sekund med mellemrum, for så at fortsætte som normalt.
Med fryser mener jeg at musen og tastaturet ikke reagerer.
Nogle gange falder det sammen med at der skrives til disken, men jeg er ikke
sikker på at det er problemet.

windows ME
2 stk 80 Gb diske

Anyone ?

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : FedeDorit

Dato : 04-11-05 22:07

"Torben Farum" <farum@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med fryser mener jeg at musen og tastaturet ikke reagerer.
> Nogle gange falder det sammen med at der skrives til disken, men jeg er

Drop Win ME.Det er klart det ringeste Win OS der er lavet.Selv Win98SE kører
bedre (synes jeg)
Smid XP eller Win2000 på istedet.

Fra : Torben Farum

Dato : 04-11-05 23:40

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Drop Win ME.Det er klart det ringeste Win OS der er lavet.Selv Win98SE
kører
> bedre (synes jeg)
> Smid XP eller Win2000 på istedet.

det er selvfølgelig en mulighed, men jeg er træt af at kaste penge efter Mr.
Gates for så blot at få en nyere version som har endnu flere huller.....

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : kenzo

Dato : 05-11-05 01:34

> det er selvfølgelig en mulighed, men jeg er træt af at kaste penge efter
> Mr.
> Gates for så blot at få en nyere version som har endnu flere huller.....

Så hellere smide penge efter gates og få en ordentligt OS.

Win ME sucks !

Fra : John

Dato : 05-11-05 01:42

"Torben Farum" skrev i en meddelelse

> jeg er træt af at kaste penge efter Mr.
> Gates for så blot at få en nyere version som har endnu flere huller.....

Jamen... du kunne jo da overveje at lappe hullerne så, og det er oven i
købet gratis.

Din windows med IE 5.5 (ME kan da vistnok køre IE 6 ?) er godtnok noget
støvet, og Bill har sendt rigtig mange lapper ud! En ikke opdateret windows
tiltrækker snavs som en syltetøjskrukke tiltrækker fluer..

Scanning for virus og spyware, samt besøg hos windowsupdate, måske forsøget
værd?

Mvh John

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-11-05 02:04

Hej John, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Din windows med IE 5.5 (ME kan da vistnok køre IE 6 ?) er godtnok
> noget støvet, og Bill har sendt rigtig mange lapper ud!

> besøg hos windowsupdate

Uanset om Torben vil skifte fra IE/OE 5.5 til IE/OE6 eller ej, kan et
besøg være en god ide.

OE-versionen er 5.50.4133.2400
Inden jeg skiftede fra Win98 SE til Win XP SP2 først i dec. 2004,
brugte jeg også IE/OE 5.5. Den da var versionen 5.50.4920.2300

Dvs. der er mindst én sikkerhedspatch at hente. (Og netop MSIE's er
ofte blandt de mest vitale).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : John

Dato : 05-11-05 02:31

"Rudi Stegen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Inden jeg skiftede fra Win98 SE til Win XP SP2 først i dec. 2004,
> brugte jeg også IE/OE 5.5. Den da var versionen 5.50.4920.2300

Jamen... win98 (og dermed vel også ME) KAN køre IE6. Såee.. hvis Torben
ulejliger sig på windows update og henter alle kritiske opdateringer, vil
han ganske automatisk få IE 6.

> Dvs. der er mindst én sikkerhedspatch at hente. (Og netop MSIE's er
> ofte blandt de mest vitale).

Nemlig Rudi, ganske enig. Har tidligere kørt både win95 og win98 uden de
store problemer. Opdatering er yderst vigtig.

Må ofte krumme tæer, når jeg læser om folks computer problemer, og så
'kigger' på deres windows, fx Torbens. Mange problemer (ikke nødvendigvis
Torbens aktuelle) er særdeles meget selvforskyldte.

Nye kritiske updates på tirsdag:
http://news.com.com/Critical+Windows+fix+coming+for+PCs/2100-1002_3-5931829.html?tag=cd.top

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-05 12:24

Den 05-11-05 02.31 skrev John følgende:

> Jamen... win98 (og dermed vel også ME) KAN køre IE6. Såee.. hvis Torben
> ulejliger sig på windows update og henter alle kritiske opdateringer, vil
> han ganske automatisk få IE 6.

Det kan måske være et problem. Jeg prøvede forleden fra en nyinstalleret
Windows 98, fordi jeg skulle hjælpe en med en Outlook 5 (Version
500.2314.1300) med at opgradere.

Det lykkedes ikke! Går man ind via Windows Update, får man masser af
meddelelser om JavaScriptfejl og en tom side. Går man ind på
windowsupdate.com, får man også masser af fejl, man får lidt indhold
frem, men kan alligevel ikke komme videre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 05-11-05 12:55

> [...]
> meddelelser om JavaScriptfejl og en tom side. Går man ind på
> windowsupdate.com, får man også masser af fejl, man får lidt indhold frem,

Brug http://www.microsoft.com/downloads så får du lov. Ignorer
fejlmeddelserne.

Flemming Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-05 15:51

Den 05-11-05 12.54 skrev Flemming Nielsen følgende:

> Brug http://www.microsoft.com/downloads så får du lov. Ignorer
> fejlmeddelserne.

Du har ret, det virker - i hvert fald så meget, at man får lov at
downloade IE6, og når den er installeret, kan man vel bruge Windows Update.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Torben Farum

Dato : 06-11-05 08:21

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> Brug http://www.microsoft.com/downloads så får du lov. Ignorer
> fejlmeddelserne.
>
> Flemming Nielsen

Jeg har nu brugt en 3 timer på opdatering - genstart, opdatering -
genstart...............
Og det ser ud til det løste problemet, jeg installerede alt, excl. diverse
sprogpakker, hæftede mig især ved en patch som skulle løse problemer omkring
store harddiske og processor cachen.

Tak for hjælpen til jer alle.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : John

Dato : 06-11-05 13:53

"Torben Farum" skrev i en meddelelse

> Jeg har nu brugt en 3 timer på opdatering - genstart, opdatering -
> genstart...............

Ja, det kan være en sej omgang, men det lønner sig i sidste ende

> Og det ser ud til det løste problemet

Glimrende! :)

> jeg hæftede mig især ved
> en patch som skulle løse problemer omkring
> store harddiske og processor cachen.

Sådan! :)

> Tak for hjælpen

Velbekomme! Mvh John

Fra : John

Dato : 05-11-05 15:20

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelser om JavaScriptfejl og en tom side. Går man ind på
> windowsupdate.com, får man også masser af fejl, man får lidt indhold frem,

Rigtigt Kim, 98'eren kan være en gammel, sur krakiler, der skal behandles
med nænsom hånd!

Er der problemer med win 95/98 (samt ME?) og windowsupdate, så scan først
for virus og spyware. Kør dernæst denne test:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Kan du ikke se de to ure, oftest det øverste, så klik på 'Tipps' og download
til skrivebord følgende: 'Java virtual machine' samt 'Patch'. Installér i
dén rækkefølge. De to filer på skrivebord kan fjernes efter install. Hos os
virker ovenstående hver gang. Er prøvet på win95/98 samt xp.

Bruger man herefter rense-programmer (fx G-Lock), og lader programmet slette
alle zip-filer, kan der påny opstå problemer med windowsupdate. (Taler af
bitter erfaring). Sker det, kan ovenstående ofte bringe en løsning.

Er 'Java virtual machine' gået fuldstændig i koks, skal den eventuelt
fjernes helt før ny-install. Download først til skrivebord de to filer nævnt
ovenfor, ('Java virtual machine' samt 'Patch'), og hent dernæst:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4158

Kør programmet og genstart. Dernæst installeres 'Java virtual machine' samt
'Patch'.

Har stadig min gamle win98-maskine, som jeg, for sjov, ny-installerede for
nogle måneder siden. Det gik problemfrit, også med windowsupdate..:)

Til Torben: Netop til win98 (og dermed vel også ME?) findes, så hut jeg
visker, et par updates med relation netop til harddiske. Derfor: Installer
først alle kritiske opdateringer fra windowsupdate (vigtigt). Kig derefter,
hvad der ellers tilbydes af patches.

Tip: Lad windowsupdate 'finde' de manglende patches.

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-05 16:00

Den 05-11-05 15.19 skrev John følgende:

> Er der problemer med win 95/98 (samt ME?) og windowsupdate, så scan først
> for virus og spyware. Kør dernæst denne test:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Det er som sagt en nyinstalleret 98, som ikke kan bruge Windows Update.
Der er altså hverken virus eller spyware på den.

> Kan du ikke se de to ure, oftest det øverste, så klik på 'Tipps' og download
> til skrivebord følgende: 'Java virtual machine' samt 'Patch'.

Der er heller ikke Java, ligesom Java heller ikke har nogen betydning
for Windows Update.

> Har stadig min gamle win98-maskine, som jeg, for sjov, ny-installerede for
> nogle måneder siden. Det gik problemfrit, også med windowsupdate..:)

Var det den originale 98'er eller 98 inklusiv SP2? Den jeg prøvede med
var en ren 98'er, og der vil den som sagt ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : John

Dato : 05-11-05 16:42

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse

> Var det den originale 98'er eller 98 inklusiv SP2? Den jeg prøvede med var
> en ren 98'er, og der vil den som sagt ikke.

Original 98'er, ex sp2.

IE6 kan hentes fx her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-05 21:36

Den 05-11-05 16.42 skrev John følgende:

> Original 98'er, ex sp2.

Hmm, underligt, at de så opfører sig forskelligt. Men der kan
selvfølgelig være lavet om på Windows Update, siden du prøvede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Joke

Dato : 05-11-05 22:45

> Var det den originale 98'er eller 98 inklusiv SP2? Den jeg prøvede med var
> en ren 98'er, og der vil den som sagt ikke.

Øhhh SP2 til win98 har jeg ikke hørt om, du mener vel win98se og en masse
små opdateringer ik ?.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-05 00:00

Den 05-11-05 22.44 skrev Joke følgende:

> Øhhh SP2 til win98 har jeg ikke hørt om, du mener vel win98se og en masse
> små opdateringer ik ?.

Jo, selvfølgelig!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 06-11-05 01:24

> Det er som sagt en nyinstalleret 98, som ikke kan bruge Windows Update.
> Der er altså hverken virus eller spyware på den.

For at bruge Windows Update skal man have IE 5 eller højere. Win98 har kun
4.0, så når den nye IE er blevet installeret, virker Windows Update.

Mvh. Flemming Nielsen