MS Windows
briani 27239
Download af flere filer?
Fra : Kristian

Dato : 04-11-05 17:11

Ved godt at det har været oppe og vende her i gruppen før........men jeg kan
ikke finde det

Som standard kan windows XP kun downloade 2 filer af gangen fra nettet.
Hvad er det lige jeg skal gøre for at ændre det......til f.eks 10 ?

Kristian

Fra : Ricko.

Dato : 04-11-05 17:39

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:436b882a$0$8823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Som standard kan windows XP kun downloade 2 filer af gangen fra nettet.
> Hvad er det lige jeg skal gøre for at ændre det......til f.eks 10 ?

Her er der ikke ændret noget , og jeg kan da sagtens hente flere filer af
gangen ,

Fra : John

Dato : 04-11-05 18:24

"Kristian" skrev i en meddelelse

> Som standard kan windows XP kun downloade 2 filer af gangen fra nettet.
> Hvad er det lige jeg skal gøre for at ændre det......til f.eks 10 ?

Tip:
http://www.tweakxp.com/article37086.aspx

Mvh John

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 04-11-05 21:53

Hej John,

> Tip:
> http://www.tweakxp.com/article37086.aspx

Dette har jeg prøvet mange gange. Det virkede fint under WinXP SP1, men
siden jeg har fået SP2 ind virker dette trick ikke på min PC - nogen idé
hvorfor?

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : John

Dato : 04-11-05 23:15

"Glenn Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Dette har jeg prøvet mange gange. Det virkede fint under WinXP SP1, men
> siden jeg har fået SP2 ind virker dette trick ikke på min PC - nogen idé
> hvorfor?

Næh, har ikke prøvet ovenstående. Kører også (xp pro) sp2, men sjældent mere
end to samtidige downloads.

Kørte lige en download test. Stoppede ved 5 samtidige downloads, ingen
problemer.

Prøv evt følgende (kun for xp pro):
http://www.petri.co.il/increase_internet_connection_speed_in_windows_xp.htm

På vore to maskiner havde det en mærkbar effekt. Måske løser det også dit
problem..:)

Mvh John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-11-05 11:21

John skrev:

> Kørte lige en download test. Stoppede ved 5 samtidige downloads,
> ingen problemer.

Det kommer vist an på, hvilken server, du henter fra. Hvis den
retter sig ind efter HTTP 1.0-standarden, har du ofte mulighed for
fire samtidige downloads og en i kø, men hvis den retter sig efter
HTTP 1.1, er det kun to downloads og en i kø.

<http://support.microsoft.com/kb/q183110>.
<http://support.microsoft.com/kb/q282402>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-11-05 19:35

wrote in news:436b882a$0$8823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
>
> Som standard kan windows XP kun downloade 2 filer af gangen fra
> nettet. Hvad er det lige jeg skal gøre for at ændre det......til f.eks

Jeg bruger altid Free Download Manager - den er gratis og virker
rigtig godt - så er alt det bøvl fortid :)

http://www.freedownloadmanager.org/

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Kristian

Dato : 06-11-05 11:00

Jeg takker jer alle...............nu virker det.

Kristian