Høgenes ambitioner
Fra : Zeki

Dato : 04-11-05 07:21

Måske bør medierne mindes om nedenstående?

I 1996 udarbejdede de neokonservative i Washington med tætte forbindelser
til Israel, en plan for Mellemøsten kaldet 'A clean break: A new strategy
for securing the realm.' Flere af disse magtfulde mænd, bl.a Douglas Feith
og Richard Perle er i dag tilknyttet Bush regeringen og udgør en hård kerne
af Washington høge

Deres 'ønskeliste' inkluderer bl.a:
-"Pre-emption as the preferred national defense strategy"
-"Isolate and surround Syria with a friendly regime in Iraq"
-"Challenge Arab countries as "police states" lacking in legitimacy"
-"Contain Syria, strike select targets"
-"Publicly question Syrian legitimacy, assume treaties with Damascus are in
bad faith"
-"Rebuild Zionism, rejuvenate the national ideal"
-"Shape the regional environment in favor of Israel"

(http://www.irmep.org/Policy_Briefs/3_27_2003_Clean_Break_or_Dirty_War.html)

Som man kan læse, så er det ikke alt i ovenstående der er gået i opfyldelse.
Endnu. Men de er godt på vej. Det må vel være "contain, strike and isolate
Syria" der er næste skridt på dagsordenen. De prøver i hvert fald ihærdigt
at gøre alt hvad de kan ved at fabrikere nye "beviser" der skal give
anledning til et magtskifte i Syrien.

Men Assad er ikke en Saddam. Han har ikke gasset sin egen befolkning. Syrien
er ikke et blodigt diktatur der truer de nærmeste lande. De eneste
argumenter hidtil er, at enkelte i Assads regering, angiveligt skulle have
forbindelser til mordet på den libanesiske præsident (og som Assad i øvrigt
samarbejder 100% med FN vedrørende afklaringen omkring) og at Syrien huser
terrorister. Men som Bush siger "we make no distinction between terrorists
and those who harbor terrorists".

Det nyeste er så at Bush og hans udenrigsminister beskylder Syrien for at
støtte terrorister overalt i Mellemøsten. I denne uge siger Rice bl.a: "We
show that Syria has isolated itself from the international community through
its false statements, its support for terrorism, its interference in the
affairs of its neighbours and its destabilizing behavior in the Middle
East."(http://usinfo.state.gov/xarchives/display.html?p=washfile-english&y=2005&m=October&x=20051031162835eaifas0.5279352&t=livefeeds/wf-latest.html)

Hvem er det lige der destabiliserer regionen? Det er i hvert fald da ikke
Syrien!

Og hvad laver FN? Hvad er der sket med deres moralske og politiske
forpligtelse? På papiret er FN et organ som skal repræsentere alle lande i
Verden og som skal være værn mod bl.a magtmisbrug. Men hvis dette er sandt,
hvorfor er der så ikke allerede undersøgelser i gang vedrørende en krig
baseret på løgne? Hvad med en undersøgelse af bataljerne i Falluja? Eller
Abu Gharib? I stedet er er der dømt fuld skrue på at forbinde Syriens
regering med mordet på Hariri, hvor det eneste resultat hidtil er en
delrapport baseret på formodninger.

Enhver der følger med i nyhederne kan læse, at USA (og Israel) gør alt hvad
de kan for at vælte regeringen i Syrien. Den store propagandamaskine (som er
blevet godt smurt siden 2002) prøver ihærdigt at få Syrien til at fremstå
som en ond slyngelstat, så befolkninger overalt i Verden kan ånde lettet op
når USA senere "gør hvad der skal til" for at "befrie landet."

Men beviset for at der allerede i 1996 var udarbejdet en plan med det formål
at vælte den syriske regering, findes overalt på Internettet. Det kunne være
at dem der lader sig let manipulere burde læse den?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=clean+break%3A+A+new+strategy+for+securing+the+realm&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

"It's interesting, and even more disturbing, how the US foreign policy
approach to Syria has remained consistent with the infamous report prepared
for the Israeli government in 1996 by the same individuals who manipulated
US foreign policy to build a case for war on Iraq-namely Richard Perle,
Douglas Feith and David Wurmser, among others"
http://www.baltimorechronicle.com/2005/110305Baroud.shtml

mvh
Zeki

Fra : Martin K

Dato : 04-11-05 10:09

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> Hvem er det lige der destabiliserer regionen? Det er i hvert fald da ikke
> Syrien!

Jo, hvis de slår nabolandes præsidenter ihjel, og støtter terrorisme i andre
nabolande.

--
Martin K

Progressiv og tolerant

Fra : Zeki

Dato : 04-11-05 10:23

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis de slår nabolandes præsidenter ihjel, og støtter terrorisme i
> andre
> nabolande.

Assad har ellers selv taget initiativ til en undersøgelse, for at imødekomme
FN og for at se om der skulle være brodne kar i hans regering. Han har endda
foreslået en høring under FN's kontrol. Men mon ikke at USA nok skal finde
en forbindelse, opdigtet eller ej?

Om den syriske regering støtter terrorisme i andre lande er et åbent
spørgsmål. Nogle vælger blindt at tro på alt hvad den amerikanske præsident
siger, mens andre er mere kritiske og vil gerne se beviser.

Om Syrien destabiliserer Mellemøsten er der ikke meget der tyder på. Derimod
er der en del beviser for at USA og dets skødehundes invasion af Irak har
gjort regionen temmelig ustabil.

Mvh
Zeki

Fra : Tim

Dato : 04-11-05 11:38

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> Måske bør medierne mindes om nedenstående?

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

Tim

Fra : Martin

Dato : 04-11-05 11:59

Zeki skrev:

> [...]
> er der en del beviser for at USA og dets skødehundes invasion af Irak har

En US-blog jeg ikke lige kan huske navnet på, advokerer for en enorm
konspirationsteori.
Høgene og generalerne så efter murens fald at deres magtemperier
ville krympe. Derfor valgte man at promovere en ny fjende. En fjende vi
alle kan enes om at hade; den internationale terrorisme, der som
bekendt har ligget i dvale siden sidst i 70´erne. 80érne og 90´erne
var nærmest terror-løse når lige ses bort fra nogle forvirrede
baskere, irere og palæstinensere. Da man så havde vækket den
internationale terror til live igen, kunne høgene og generalerne igen
få gang i millard bevillingerne til brødrene i våbenindustrien, og
fortsætte at leve som konger og baroner.
Enkelt og genialt.

Martin

Fra : Zeki

Dato : 04-11-05 12:16

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> [...]
konspirationsteori.(snip)

Den ved jeg ikke lige om jeg køber. Men følgende eksempel kan måske
illustrere hvor skrøbeligt vort demokrati er:

I dag har regeringen lagt forslag til en ny terrorpakke ud. Den skal nu
diskuteres. Skal vi føre mere kontrol med borgerne? Skal det f.eks være
lovligt for politiet at indhente informationer om borgernes bogudlån, deres
færden på nettet, deres lægejournaler osv, uden en dommerkendelse? (DF
synes naturligvis ikke at den er hård nok). Og alt dette for at "sikre
borgene tryghed" som det hedder?

Lad os antage at modstanden er så voldsom at hele pakken ser ud til at blive
forkastet til stor ærgelse for tilhængerne. Men lige pludselig sprænges en
bombe et sted i Danmark, og de efterfølgende dønninger gør at terrorpakken
inklusive DF's tilføjelser bliver vedtaget enstemmigt (hvem sagde 'Patriot
Act'?)

Mvh
Zeki

Fra : Martin

Dato : 04-11-05 13:02

Zeki skrev:

> [...]
> inklusive DF's tilføjelser bliver vedtaget enstemmigt (hvem sagde 'Patriot

Og det er jo nok ikke kun os og Hollywood der sidder og
"langtids-planerer". Vi er nødt til at holde et godt øje åbent til
de grupper der efter en "happening" sidder tilbage med armene over kors
og siger: Hvad sagde vi?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-11-05 13:33

Martin wrote:

> [...]
> "langtids-planerer". Vi er nødt til at holde et godt øje åbent til
> de grupper der efter en "happening" sidder tilbage med armene over

Hvad mener du en "happening" er i denne sammenhæng?

Er de du siger der bare sidder med armene overkors = de modstandere af Irak
krigen, som med helt klare stemmer sagde, "I bliver røvrendt, vågn dog op
mennesker"?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Martin K

Dato : 04-11-05 14:04

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Vi er nødt til at holde et godt øje åbent til
> de grupper der efter en "happening" sidder tilbage med armene over kors
> og siger: Hvad sagde vi?

Så i virkeligheden er det DF's skyld, at vi har fået alle de muslimer til
landet, som nu terroriserer vores hverdag? Det var sq da en meget god
konspirationsteori.

--
Martin K

Progressiv og tolerant