Bellla.. Var det alligevel ikke et uheld.
Fra : JBH

Dato : 04-11-05 01:45

Der er åbenbart før indgivet klager vedr. dyremishandling af Bella og hendes
hvalpe

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B80007
9E5CC/CE73E47B65B82693C12570AB0043F3E2?opendocument

I oprør over hundemishandling
31-10-2005 - Dyreværnssager

"Onsdag aften blev staffordshire-terrieren Bella trukket en kilometer efter
en bil, da dens ejer ikke havde lagt mærke til at hunde var spændt fast til
bilen. Efter dens behandling vendte Bella hjem til sine ejere. Det forarger
Gitte Danielsen fra Dyrenes Beskyttelse, der som er kredsformand i området
omkring Nørre Aslev, fordi hun utallige gange har modtaget klager for
borgere, der mener, at Bella og hendes hundehvalpe bliver mishandlet af
deres ejere. Hun indrømmer, at det er svært at gøre noget ved, og hun håber
derfor på, at politiet i fremtiden vil holde nøje øje med hundens
indehavere.
1. sektion, side 22-23
B.T. 29-10-2005 "

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-11-05 09:44

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
håber
> derfor på, at politiet i fremtiden vil holde nøje øje med hundens

Var det ikke noget tidligt at have hvalpe, når de i TV 2 Nyhederne fortalte,
at hun var 1 år gammel. I øvrigt var der nok en fejl, da de sagde, at
ejeren havde glemt, den var bundet til bilen. Ifølge Politiet, i udsendelsen
på deres lokale nyheder, var det sønnen, der lidt tankeløst, havde bundet
hunden til bilen. At forældrene så pludseligt kom og tog bilen, havde sønnen
sikkert ikke regnet med. Han prøvede også på at stoppe dem, men nåede ikke
ud, før det var for sent.
Det var hvad den lokale betjent fortalte, i deres lokale nyheder, og siden
er historien bare blevet værre og værre...
Så mon ikke vi nu lige skulle stræbe efter, at få sandheden frem. Indtil
videre, lyder første forklaring mest troværdig, og det er trods alt, den
lokale Politibetjent der fortæller det, så mon ikke den holder, det meste af
vejen. I øvrigt, var der ikke noget ved hunden, der fortalte at den havde
hvalpe..... Der var ingen store dievorter, eller har jeg været så
uopmærksom, så jeg ikke opdagede dem ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 04-11-05 10:50

> [...]
> vejen. I øvrigt, var der ikke noget ved hunden, der fortalte at den havde
> hvalpe..... Der var ingen store dievorter, eller har jeg været så

Det er jo heller ikke dette uheld med bilen folk er forarvede over. Men
tankeløsheden bagefter.

Jeg kunne ærlig talt på ingen af de billeder jeg har set kunnet se om der
var dievorter eller ej. Så tydeligt har de billeder ikke været som jeg har
set.

LN

Fra : pbk1972

Dato : 05-11-05 01:16

"JBH" skrev d. 04-11-05 01:45 dette indlæg :
> [...]
håber
> derfor på, at politiet i fremtiden vil holde nøje øje med hundens

Hej.Ang. Bella og det der er sket,kan jeg som hunde-ejer & billist sætte
en masse spørgsmål-tegn.Da bilen holder på tanken står hunden bagved men
ude på siden,bruger ejeren ikke sine side-spejle? Hvorfor binde den til
hænger trækket
& ikke hjulet i førersiden? Findes der ikke et træ elle flagstang den
kunne bindes til? Hvad med en hundegård? Den med at sønnen skulle lige
over til naboen holder ikke,han går tur med hunden,så kommer den i
første række,så må han gå ind med hunden før han laver noget andet.Det
er min mening.
Hilsen Pbk1972.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-05 12:45

"pbk1972" <pbk1972.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over til naboen holder ikke,han går tur med hunden,så kommer den i
> første række,så må han gå ind med hunden før han laver noget andet.Det

Det må du så stadig spørge ejerens 16 årige søn efter, da det var ham, som
havde sat hunden på anhængertrækket, og ikke faderen, som kørte bilen. Han
vidste ikke, at hunden var der. Jeg ved godt, at TV 2's udlægning lå meget
langt fra den oprindelige, som der et eller andet sted i en af trådene
ligger et link til... Se den, og man vil forstå, at en række uheldige
omstændigheder, og en lille tankeløshed fra en 16 årig, førte til en meget
følelsesladet debat, desværre bare med, hvad der ligner, meget lidt hold i
virkeligeheden.

M.V.H......Benny..

Fra : JBH

Dato : 05-11-05 13:07

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message

> [...]
> følelsesladet debat, desværre bare med, hvad der ligner, meget lidt hold i

Hej Benny.

Vedrørende virkeligheden..
Har du så en kommentar til at der allerede inden episoden forelå flere
anmeldelser for dyremishandling mod både hvalpene og tæven ??

mvh
JBH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-05 07:49

> [...]
> Har du så en kommentar til at der allerede inden episoden forelå flere
> anmeldelser for dyremishandling mod både hvalpene og tæven ??

Tja, hvad der eventuelt er sket forud for denne sag, det behøver jeg ikke
tage stilling til, for at tage stilling til denne sag. Men igen, 1 år, og
hvalpe..... Men ingen store dievorter, ingen hængebug, intet der fortæller,
at her er et mælkefyldt bryst.... Nej altså meget kan du bilde mig ind, men
det der, skal du nu længere ud på landet med, og det bliver godt nok svært,
for her er adskillige kilometre til nærmeste gadelygte. Hvori skulle den
nævnte dyremishandling ligge ?????.... Hunden så da rimeligt velplejet ud,
bortset fra nogle store, og virkeligt klodsede, meget iøjnefaldende
forbindinger, der var som skabt til et indlæg i TV, og til at vække folks
harme ( Hvad der måske også mest af alt var planen ) for jeg er helt
overbevist om, at jeg kunne have lagt nogle, som var langt mere
hensigtsmæssige for hunden, men de ville ikke være nær så gode til TV. Nu
er anmeldelser for dyremishandling, ikke det samme som at sige, at
dyremishandling har fundet sted. For at få nogle sådanne, skal man bare
have en nævenyttig nabo, som har set sig gal på en. Nogle er endda så
elskværdige, at anmelde folk anonymt.... Så det er slet ikke så svært at få
nogle sådanne. Som landmanden der blev meldt for dyremishandling, fordi
hans ene So lå i en gevaldig mudderpøl.... Jamen manden havde da ret, det
var et utroligt beskidt svin.... Men kors hvor det hyggede sig.... Jo se det
var rigtig dyremishandling ..
Samtidigt, skal man måske lige tage i betragtning, at dem som har anmeldt
ejeren, ( hvis det virkeligt er sket ) kunne jo have gjort det, med helt
andre bagtanker, efter som der da vist var tale om en AmStaff. Så det kunne
jo være nogle, som bestemt ikke nærede varme følelser for hunden, men måske
mest af alt, var ude på at skade den og ejeren. Så vil de da være utroligt
glade, hvis du vil bære hved til bålet. Som du selv skriver " Anmeldelser "
og ikke " Domme ".
Men lad os nu se på det, om, skal vi sige 2 mdr... Så ville jeg da gerne se
fotos af hundens poter. For vi får sikkert ikke lov til at se dem nu....
Tror du ??... Hvis det er som de skriver, så bliver de aldrig til poter
igen, og jeg vil give alle dem, som er forarget over, at Bella ikke blev
aflivet ret. Men er det vildt overdrevet, så går den helt normalt igen, om
ca 2 mdr, og du vil ikke kunne se, at den har været skadet. Men om to mdr,
har sagen mistet offentlighedens interesse, så hvem skulle opdage det ??..

M.V.H.....Benny..

Fra : JBH

Dato : 07-11-05 19:41

> [...]

mdr,
> har sagen mistet offentlighedens interesse, så hvem skulle opdage det ??..

Er du politiker ? du svarer i alt fald på alt andet end det du bliver
spurgt om .

Det er ikke sikkert at tæven stadig var die-givende. Hvis det er de hvalpe
på dette klip, ser de ud til at være langt over die-alderen

http://makeashorterlink.com/?T1E823E1C

Der er iflg. dyrenes beskyttelse indgivet adskillige anmeldelser for
mishandling af tæve og hvalpe. Det kan være den måde hundene blev
holdt/passet på, som naboér har fundet kritisabel.måske det var den nabo
som tog sagen i egen hånd og fik hunden til dyrlæge, efter den havde hylet i
3 dage af smerte, indgav anmeldelserne.
Jeg fandt lige BT fra d.28/10, hvor der bl.a er et ganske udemærket
nærbillede af en af poterne. Jeg kan ikke se den er slidt ned til knoglerne,
men kløerne er slidt ned så nerveenderne er blottede og stikker udenfor
selve neglene (avvvv.). Der er også nærbilleder af de store kødsår på siden
af hunden, hvor pelsen og skindet er helt væk, så hvis det er de grønne
forbindinger som man så på tv, var de vist fuldt berettiget og nødvendige
aht. infektion og vædsketab..De forbindinger hunden fik på dengang (d.28)
er til gengæld under alt kritik, men de var vist også bare lagt nødtørftigt
på, så den daværende ejer kunne få hunden med hjem.

Det er rigtigt at der efter flere privatpersoner havde rettet henvendelse
til dyrenes beskyttelse om donation specifik til Bella, blev igangsat en
indsamling, men iflg .
tv klippet var hunden blevet opereret alligevel

Tv2 klippet er her:

http://makeashorterlink.com/?M35812E1C

mvh
JBH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-05 14:17

> [...]
> indsamling, men iflg .
> tv klippet var hunden blevet opereret alligevel

Var der noget, som jeg ikke fik svaret på ??

M.V.H.....Benny..