Nokia 3210
Fra : Qurti

Dato : 10-06-01 10:45

Jeg er i den situation at jeg ikke kan finde min puk kode, og ville høre
om det var muligt om man på en eller anden måde kan fuldstændigt
"resette" sin telefon?
ICQ nr. 119960548
e-mail grass@worldonline.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Mark Beaumont

Dato : 10-06-01 10:54

"Qurti" <Qurti.news@kandu.dk> skrev
> Jeg er i den situation at jeg ikke kan finde min puk kode, og
> ville høre om det var muligt om man på en eller anden måde
> kan fuldstændigt "resette" sin telefon?

PUK-koden er en kode til dit sim-kort, det vil derfor ikke nytte
at ændre i telefonen. Du skal henvende dig til dit teleselskab
for at få PUK-koden igen.

Vh Mark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 10:57

Qurti skrev:

>Jeg er i den situation at jeg ikke kan finde min puk kode, og ville høre
>om det var muligt om man på en eller anden måde kan fuldstændigt
>"resette" sin telefon?

PUK-koden har for så vidt ikke noget med telefonen at gøre. PUK-koden
hører til SIM-kortet (ligesom PIN-koden). Det er dit SIM-kort der er
spærret, det kan du kun åbne med PUK-koden. Du har altså også glemt
PIN-koden - eller tastet den forkert 3 gange?

Så er der desværre kun en udvej, ring til dit teleselskab og bed om et
nyt kort - hvis du er heldig (og en god kunde :), så får du det måske
gratis, ellers kan det koste et par hundreder kroner hos nogle
selskaber.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Nixon

Dato : 12-06-01 20:05

Hej, min svenska operatör (comviq), lämnade ut pukkoden över telefon, bara
jag uppgav telefonnumret...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-06-01 23:29

Nixon skrev:

>Hej, min svenska operatör (comviq), lämnade ut pukkoden över telefon, bara
>jag uppgav telefonnumret...

Ja, fordi de selvfølgelig kan se hvilken telefon du har brugt dit
SIM-kort i - så kan de kæde disse ting sammen.

venligst,
Lasse Hedegaard