Det er så, hvad man kan bruge det "nye Eur~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-11-05 23:32

http://www.msnbc.msn.com/id/9890829/

Gad vide hvorfor AFS er blevet så upopulær over hele verden - pånær i
Israel og Polen - ifølge meningsundersøgelse efter meningsundersøgelse?

Fra : Jesper

Dato : 04-11-05 06:32

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> http://www.msnbc.msn.com/id/9890829/
>
> Gad vide hvorfor AFS er blevet så upopulær over hele verden - pånær i
> Israel og Polen - ifølge meningsundersøgelse efter meningsundersøgelse?

Gad vide hvorfor du er så fuld af lort!
AFS er afholdt i /hele/ Europa.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-11-05 09:52

Jesper wrote:

> Gad vide hvorfor du er så fuld af lort!
> AFS er afholdt i /hele/ Europa.

Du får lige en hurtig her:
http://people-press.org/reports/display.php3?PageID=796

Det er så tallene fra 2004 - jeg har set nogen senere undersøgelser fra
forskellige lande - det er kun blevet værre siden. I Ægypten (der rigtig
nok ikke er Europa - hvis du nu skulle få lyst til at fortælle mig det)
er det nu (2005) kun 2 procent af befolkningen, der kan lide AFS.

Her er en hel masse flere tal:
http://www.brook.edu/comm/events/20050406_survey.pdf

Samme billede - verdenen bryder sig mindre og mindre om AFS. Også Europa
bryder sig mindre og mindre om AFS.

Fra : Martin

Dato : 04-11-05 10:34

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> http://www.brook.edu/comm/events/20050406_survey.pdf
>
> Samme billede - verdenen bryder sig mindre og mindre om AFS. Også Europa

Jeg tror nok jeg ved hvem du hentyder til. Men hvad står AFS lige helt
specifikt for?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-11-05 13:49

Martin wrote:

> Jeg tror nok jeg ved hvem du hentyder til. Men hvad står AFS lige helt
> specifikt for?

Amerikas Forenede Stater

Fra : Jim

Dato : 04-11-05 15:54

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Amerikas Forenede Stater

Hvad er der i vejen med at skrive USA?
Det må da være standardbenævnelsen, med mindre man har et problem med det
omtale land.

Fra : GB

Dato : 04-11-05 16:16

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in

> Hvad er der i vejen med at skrive USA?
> Det må da være standardbenævnelsen, med mindre man har et problem med
> det omtale land.

En barnlig måde at udtrykke foragt?

GB

Fra : Jim

Dato : 04-11-05 16:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in

> En barnlig måde at udtrykke foragt?

Ja, sådan kan man også sige det.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-11-05 19:47

GB wrote:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in

> En barnlig måde at udtrykke foragt?

Barnligt at bruge den officielle danske betegnelse for Amerikas Forenede
Stater?

Udenrigsministeriet må jo så være barnligt:
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningAmerikaUSA

De Gule Side er åbenbart også barnlige.
http://www.fagbogdanmark.dk/Fakta/UD_AMBAS.asp

Hvori består foragten? Er det så også foragt at kalde La France for
Frankrig? At kalde Deutschland for Tyskland?

Er det noget med, at dansk er et provinsielt sprog, man ikke rigtig kan
tillade sig at bruge i pænere forsamlinger?

I så fald beklager jeg meget; men jeg er jo osse kuns en ydmyg lille
dansk mand. Igen - undskyld. Om forladelse.

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-11-05 22:40

> Hvori består foragten? Er det så også foragt at kalde La France for
> Frankrig? At kalde Deutschland for Tyskland?

Jeg beklager at jeg kom til at svare GB på nøjagtigt samme måde. Det var
ikke for at kopiere, dit indlæg var bare ikke løbet ind hos mig da jeg
svarede.

Amerika, AFS og USA er egentligt alle forkerte, næsten storhedsvanvittige
betegnelser. Der bor flere mennesker i Latinamerika end i USA, så man burde
måske overtage netop det latinamerikanske navn; Nordamerikas forenede
stater, men det er stadig en tilsidesættelse af Kanada.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-11-05 23:31

Per Hagemann wrote:
> [...]
>>

> Jeg beklager at jeg kom til at svare GB på nøjagtigt samme måde. Det
> var ikke for at kopiere, dit indlæg var bare ikke løbet ind hos mig

No problemo. Nu ser vi så, hvad der sker, næste gang jeg skriver det
danske DFK i stedet for den internationalt brugte landeforkortelse GB.

> [...]
> Latinamerika end i USA, så man burde måske overtage netop det
> latinamerikanske navn; Nordamerikas forenede stater, men det er

Og Grønland. Hvis man altså stadig må sige Grønland.

Fra : Per Hagemann

Dato : 05-11-05 01:34

> Og Grønland. Hvis man altså stadig må sige Grønland.

Der er nok for få danskere, som kan huske hvordan man staver til Kaladat
Nunat til at den grønlandske betegnelse vinder indpas.

Næste krav fra globalisterne bliver sikkert at man skal skrive muslim i
stedet for muhamedaner.

--
Sura 39:3 "Vi har visselig åbenbaret dig bogen med sandheden. Tilbed derfor
Allah, idet du er Ham alene i lydighed."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-11-05 02:53

Per Hagemann wrote:
> [...]
> Kaladat Nunat til at den grønlandske betegnelse vinder indpas.
>
> Næste krav fra globalisterne bliver sikkert at man skal skrive muslim

Kunne ellers være sjovt; men nej - den ville være for tyk. Det sker
aldrig.

Fra : GB

Dato : 05-11-05 03:59

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> I så fald beklager jeg meget;

Det behøver du skam ikke.

> men jeg er jo osse kuns en ydmyg lille dansk mand.

- en *dum* ydmyg lille dansk mand -

> Igen - undskyld. Om forladelse.

White man's Burden?

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-11-05 12:43

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> White man's Burden?

Det behager dig vist at spøge. Du er jo ikke hvid, vel?

Fra : GB

Dato : 05-11-05 14:33

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:436c9afe$0$84020
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det behager dig vist at spøge. Du er jo ikke hvid, vel?

Nej, jeg er ikke ved at gå i chok, så det er jeg nok ikke.

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-11-05 15:05

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:436c9afe$0$84020
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nej, jeg er ikke ved at gå i chok, så det er jeg nok ikke.

Jeg tænkte nu mere på det med, at du er mulat.

Fra : GB

Dato : 06-11-05 00:00

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:436cbc39$0$84016
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg tænkte nu mere på det med, at du er mulat.

Nååh, det.

GB

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-11-05 22:01

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in

> En barnlig måde at udtrykke foragt?

Er det også foragteligt at bruge danske navne for Deutschland, La France, UK
og Noreg?

--
Som hærfører udbredte Muhamed ideologien. Ved sin død var han statsleder for
det meste af den arabiske halvø.

Fra : Jim

Dato : 04-11-05 22:30

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det også foragteligt at bruge danske navne for Deutschland, La France,
> UK og Noreg?

Har du aldrig anvendt betegnelser som DDR, USSR og SNG?

Fra : Per Hagemann

Dato : 05-11-05 01:38

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> Har du aldrig anvendt betegnelser som DDR, USSR og SNG?

Jeg har da også brugt navnet USA, men har intet mod at nogen bruger danske
betegnelser som Amerika, Østtyskland, Sovjetunionen og Eks-Sovjet.