småtingsafdelingen?
Fra : Knud Larsen

Dato : 03-11-05 22:19

"Københavnske børn er plaget af vold og tyverier
Tyverier, røverier, vold og trusler om vold florerer blandt københavnske
skolebørn. 31 procent af børnene i 4. til 9. klasse har været udsat for
tyverier, otte procent for røveri, 16 procent for vold og 26 procent for
trusler om vold. 47 procent af børnene har været udsat for mindst en af de
fire typer kriminalitet.

Det viser en undersøgelse blandt alle elever i 4.-9. klasse på Københavns
skoler, som Center for Alternativ Samfundsanalyse netop har gennemført.
Gerningsmændene er typisk 13-15 år og jævnaldrende med ofrene. Med
undtagelse af tyverierne går det mest ud over drengene. Undersøgelsen viser,
at kriminaliteten er jævnt udbredt over hele byen.

Hver femte barn fortæller det ikke til en lærer, selv om barnet har været
udsat for alvorlig kriminalitet, og endnu flere - cirka hver fjerde -
fortæller det ikke til forældrene.

/ritzau/
"

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-11-05 23:18

Knud Larsen wrote:
> [...]
> været udsat for alvorlig kriminalitet, og endnu flere - cirka hver
> fjerde - fortæller det ikke til forældrene.

Det er da nogen "dejlige" forhold, det er lykkedes Danmark at skaffe for
sine børn i København. Nogen må være meget stolte.

Fra : Martin K

Dato : 04-11-05 10:04

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> 47 procent af børnene har været udsat for mindst en af de
> fire typer kriminalitet.

Hvad kan man sige? Jeg er i hvert fald glad for, at jeg voksede op i de
fredelige 80'ere.

--
Martin K

Progressiv og tolerant

Fra : Martin

Dato : 04-11-05 10:29

Martin K skrev:

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Hvad kan man sige? Jeg er i hvert fald glad for, at jeg voksede op i de
> [...]

Det ved jeg nu ikke helt. Jeg rendte en tid rundt med sort/lilla
hanekam og kort læderjakke. Det gik ikke altid lige fredeligt af sig.
Men det var sgu sjovt.

Martin

Fra : Martin K

Dato : 04-11-05 11:25

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Det ved jeg nu ikke helt. Jeg rendte en tid rundt med sort/lilla
> hanekam og kort læderjakke. Det gik ikke altid lige fredeligt af sig.
> Men det var sgu sjovt.

Jeg lavede da også sjov og ballade. F.eks. kunne jeg finde på at skyde
elastikker efter pigerne. Den slags drengestreger skal der helt sikkert være
plads til. Men den terrorisering som børn oplever nu fra deres nydanske
jævaldrende er på et helt andet niveau.

--
Martin K

Progressiv og tolerant

Fra : Martin

Dato : 04-11-05 11:51

Martin K skrev:

> [...]
> plads til. Men den terrorisering som børn oplever nu fra deres nydanske

Ballade vil der altid være. Vi fik hugget vores mælkekuponer med
trusler om tæsk af de store så de kunne få choco drik. Penge havde
vi aldrig før vi begyndte at gå med aviser og reklamer, pakke
kartofler, skovle sne osv.
Jeg aner ikke en skid om hvad der sker på de store by-skoler udover
hvad jeg læser i avisen og ser på tv, og disse medier er
erfaringsmæssigt ofte lidt for hurtigt ude med den sande sandhed.
Journalister er elendige til at læse statistik.

Uanset AHW´s farve kunne det være interessant at høre hans
stillingtagen til disse tal, og din påstand om at det er ny-danskere
der forøver de fleste af ugerningerne.

/Martin