At vælge empati fra, kan være socialt
Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-05 22:13

Godhedsindustri-evangelie gør tom medynk til dyd
USA forældre kappes om at opdrage børn til empati med svage i alder
1-2 år. Altså skabe hykleriske dresserede aber

Det kaldes sygt eller asocialt når man er "afstumpet og følelseskold"
overfor folk i nød, men det kan være langsigtet klogt og
samfundsgavnligt, når man ønsker selvhjælp i stedet for velfærdshjælp,
og vil lære folk at fiske og ikke give dem fisk

Adam Smith talte om "Guds usynlige hånd" når egoisten skaber profit og
dermed job til andre og billige varer til markedet og
konkurrencedygtig kvalitet. Det gavner alle at han målrettet styrker
folk ved "følelseskold afstumpet profitglæde" som tvinger andre til
også t blive sevlhjulpne og finde sig en bæredygtig personlig niche,
hvor man gør hvad man er god til

Ned med humanisternes kortsigtede overfladiskhed, fx katastrofehjælp.
Ulande med katastrofehyppighed har rette beredskab SELV

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-11-05 02:03

On Thu, 3 Nov 2005 22:12:33 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Det kaldes sygt eller asocialt når man er "afstumpet og følelseskold"
>overfor folk i nød, men det kan være langsigtet klogt og
>samfundsgavnligt, når man ønsker selvhjælp i stedet for velfærdshjælp,

hvad skulle du så gøre uden velfærdshjælp `?

>folk ved "følelseskold afstumpet profitglæde" som tvinger andre til
>også t blive sevlhjulpne og finde sig en bæredygtig personlig niche,
>hvor man gør hvad man er god til

hvilke evner vil du så iværksætte når du skal til at leve efter den
bog du selv skriver - hvor alle bør være selv forsørgende ?
vil du tage konsikvensen af dine egene idder og begynde forfra som
lære ?
og prøv Nu BO Warming at hold fast i det og svar på det - HVAD VIL DU
GØRE hvis din hypotese om et ideal samfund eksplodere og du rent
faktisk SKAL tage konsikvensen af det du skriver om !

>Ned med humanisternes kortsigtede overfladiskhed, fx katastrofehjælp.
>Ulande med katastrofehyppighed har rette beredskab SELV

Det slår dig ikke når du sider og ser TVA at de er gruligt på røwen i
Pakistan og de rent faktisk ville have sat det fornødne rednings
arbejde igang - hvis de kunne ?

jeg ser ikke bare mig selv som kun dansker indrømmet primært Dansker -
men også som en borger i verden hvor bare et minimum at etisk sans
byder man har en pligt til at hjælpe dem der ikke er beskyttet af så
optimalt et samfund og kultur som vi nu en gang er i Danmark.

Hvor en komune selv på fyn formår at få en mand som Steen Johansen
aktiveret til Pensions alderen i et skåne/fleks jop - hvor man har sat
den dresserede abe ind i mellem nogen uvorne unger og siger du er den
ældste eo ipso du bestemmer så det for du løn for så vi har besluttet
at kalde det et arbejde selv om det jo reelt er et dræn direkte ned i
stats kassen !

>--
Mv.
Bo M Mogensen
When he hears you speak And says, "How does it feel
To be such a freak?" And you say, "Impossible".Dylan 1965

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-11-05 15:56

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> hvad skulle du så gøre uden velfærdshjælp `?

Tak for et godt indlæg

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-05 16:42

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Tak for et godt indlæg

Uden velfærdshjælp(laveste førtidspension, som nedsættes pga
lejeindtægter) ville jeg have cirka samme formue og levestandard.

Jeg er især bolighaj og spekulant - ved at jeg indså at en villa på N
ørrebro stiger vildt i værdi, har jeg tjent mere end pr pensioin

Autonome mindsker lejeindtægter for ingen tør bo et sted som
voldspsykopater udfører hærværk og mordforsøg og ildspåsættelser imod,
især når man ved at politiet holder med de kriminelle.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-11-05 19:26

On Fri, 4 Nov 2005 16:42:29 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

Det er jo nemt nok at sige her i Danmark men nu tager du jo i det
oprindelige indlæg også udgangs punkt i ulands hjælpen til katastrofe
ramte områder - du må da kunne begribe efter at have arbejdet i den 3
verden at forudsætningerne for at skabe optimale eller bare tålelige
leve vilkår ikke er en fødsels ret i den 3 verden for ret mange.

>Uden velfærdshjælp(laveste førtidspension, som nedsættes pga
>lejeindtægter) ville jeg have cirka samme formue og levestandard.

jamen hvis det ikke gør nogen forskel - hvorfor lever du så ikke op
til din egen idelogi og afmelder den ?

>Jeg er især bolighaj og spekulant - ved at jeg indså at en villa på N
>ørrebro stiger vildt i værdi, har jeg tjent mere end pr pensioin

jamen det er da fremragende !

>Autonome mindsker lejeindtægter for ingen tør bo et sted som
>voldspsykopater udfører hærværk og mordforsøg og ildspåsættelser imod,
>især når man ved at politiet holder med de kriminelle.

jeg synes lige du ikke for længe siden skrev at politiet gjorde et
fortrineligt arbejde ?
ja jeg kan da godt finde indlæget og messeg id - hvis din erindring
sætter ud ?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-05 20:51

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> verden at forudsætningerne for at skabe optimale eller bare tålelige
> leve vilkår ikke er en fødsels ret i den 3 verden for ret mange.

Hvis en tibetansk bjergged får en torn i foden, er det ikke et dansk
problem.

> jamen hvis det ikke gør nogen forskel - hvorfor lever du så ikke op
> til din egen idelogi og afmelder den ?

JEg vil gerne være et godt eksempel og få flest mulig danskere til at
misbruge smuthuller i social så vel som skatte lovgivning. Snydere er
som sabotører under besættelsen - de før et farligt arbejde men de gør
et fædrelandsgavnligt arbejde - for nu igen at citere Glistrup

> jamen det er da fremragende !

Og vort sindsyge system siger ikke at når min friværdi øges pga min
skarpsindige spekulation, så behøver jeg ikke pensionen. Den skæres
kun lidt pga mine lejeindtægter.

> jeg synes lige du ikke for længe siden skrev at politiet gjorde et
> fortrineligt arbejde ?
> ja jeg kan da godt finde indlæget og messeg id - hvis din erindring
> sætter ud ?

Spar dig - jeg husker knivskarpt hvad jeg skrev. Politi er den mindst
skadelige del af de offentligt ansatte. Selvom det ikke gælder på min
vej, så gør de ofte meget for at dæmpe hærværk, tyveri, vold osv.

"Staten er en god foranstaltning til beskyttelse individerne mod
hinanden. Friedrich Nietzsche

" Statens velgerning består i, at den
er rettens tilflugtsted. Jakob Burckhardt - ven til Nietzsche

Det første menneskelige væsen, der kastede en
fornærmelse i stedet for en sten, var civilisationens grundlægger.
Sigmund Freud (1856-1939)

( "Vi tilhører en kultur, hvis kultur er i fare for at gå til grunde
ved kulturens midler. Nietzsche)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-11-05 21:33

On Fri, 4 Nov 2005 20:50:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hvis en tibetansk bjergged får en torn i foden, er det ikke et dansk
>problem.

for klarhedens skyld bør vi nok præcisere at vi her taler om mennesker
og man er da i sin gode ret til som du at ikke nære nogen medfølse for
andre ind 1.) sig selv 2.) andre etniske race rene Dansker -som jeg
læser dig helmer du vist mest til medølses form 1.

Men hvis man formår at rumme og se ud over sig selv at se og måske
føle andre mennesker - så ophæves det nationale skæld i empati
og det mest etiske ville være at hjælpe efter evne.
Hvad vi så gør i et land som Danmark hvor vi i mange år har ligget som
nr 1-2 af det land i verden der bidragede mest til hjælp til den tride
verden.
at en del af den hjælp så bliver ædt op af administrasion / beukrati
er så en anden snak.
menjeg synes det er smukt at vi som et af verdens rigeste lande formår
at strække os ud over os selv og hjælpe de mindre heldige kultuer og
lande.

>JEg vil gerne være et godt eksempel og få flest mulig danskere til at
>misbruge smuthuller i social så vel som skatte lovgivning.

hvordan forestiller du dig så der skal blive råd til skatte letelser ?

> Snydere er
>som sabotører under besættelsen - de før et farligt arbejde men de gør
>et fædrelandsgavnligt arbejde - for nu igen at citere Glistrup

du har lige skrevet i :
"Over 500 myrdedes meingsløst af modstandsfolk der var psykopater

For at få Frihedsrådet til at godkende Buhl-regering, måtte denne love
ikke at retsforfølge disse infame mordere"

først er de pysopater så er fæderlands gavnelige - kan du bestemme
dig?

>Og vort sindsyge system siger ikke at når min friværdi øges pga min
>skarpsindige spekulation, så behøver jeg ikke pensionen. Den skæres
>kun lidt pga mine lejeindtægter.

du behøver den ikke - men modtager den - du modtager den for at
undermindere statten og holder af den vej skatte trygget oppe - som du
kæmper for at få nedsat !

>Spar dig - jeg husker knivskarpt hvad jeg skrev.

hvis din erindring er ås kniv skarp så vær lige rar at gengive den
ordret her så behøves jeg ikke at finde den igen !

> Politi er den mindst
>skadelige del af de offentligt ansatte. Selvom det ikke gælder på min
>vej, så gør de ofte meget for at dæmpe hærværk, tyveri, vold osv.

ja jeg har indrømmet selv kun haft gode erfaringer med poltiet de
sidste 12 år

Fra : Bo Warming

Dato : 05-11-05 06:02

> [...]
> formår
> at strække os ud over os selv og hjælpe de mindre heldige kultuer og

Kærlighed skal være bæredygtig - = betale sig.

Muslimer vil aldrig gengælde den medfølelse som vi viser dem.
Så vi graver vor egen grav - Paris viser vejen.

Om skævhed vedr konversation og ros poster jeg trådstart om lidt.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-11-05 00:45

On Sat, 5 Nov 2005 06:02:16 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Kærlighed skal være bæredygtig - = betale sig.

ja det må vi da håbe !

>Muslimer vil aldrig gengælde den medfølelse som vi viser dem.

hvad er det eksakt der gør de her muslimer - som er samfunds
skadeligt?

kender du nogen ? man må gå ud fra du har talt med mange efter som du
med sådan en grundighed kan udtale dig om deres slette intensioner ?
kender du nogen fra mellem østen kender du nogen muslimer ?

>Så vi graver vor egen grav - Paris viser vejen.

der er uro - men tror du det vil omstøde det franske samfund til et
islamisk enevælde at den franske befolkning regering og hær
simpelthænd sætter sig ned og sig ok nu vil vi ikke have mere ballade
så vi overlader magten til dem ?

>Om skævhed vedr konversation og ros poster jeg trådstart om lidt.

Det ville jo gavne din tro værdighed hvis du ikke havde så mange selv
modsigelser - det er ligesom om du flyver fra den ene ide til den
næste som et barn på en leje plads uden omtanke for samenhæng &
konsikvens.

Du er trods alt en mand der har rundet de 60 og har postet fflere
indlæg hvor du kraftigt agumentere for at du ikke en sindsyg men der i
mod kerne sund og fornuftig -
og et karekteristika ved et voksent selv stændigt tænkene meneneske er
en udviklet fornemelse for samenhæng !

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-05 04:22

> ja det må vi da håbe !

Den kærlighed som godhedsindustri viser muslimer, betaler sig ikke

> hvad er det eksakt der gør de her muslimer - som er samfunds
> skadeligt?

Koranen siger de skal foragte os og overtage vore rigdomme

> [...]
> med sådan en grundighed kan udtale dig om deres slette intensioner ?
> kender du nogen fra mellem østen kender du nogen muslimer ?

Jeg bor på Nørrebro og taler med de handlende og hører dem smigre
falsk danske pensionister

> [...]
> islamisk enevælde at den franske befolkning regering og hær
> simpelthænd sætter sig ned og sig ok nu vil vi ikke have mere

Pø om pø er der risiko.
Og enorme omkostninger

> [...]
> mod kerne sund og fornuftig -
> og et karekteristika ved et voksent selv stændigt tænkene meneneske

Jeg er 59 år og mener at vi er alle sindsyge - eller ingen er, udover
dem der tager medicin og tror på læger. Eller er voldelige og har fået
behandlingsdomme eller er tvangsindlagt pga vold.(røde papirer)

Tvang på gule papirer er psykopati fra lægernes side - ikke sygdom men
dårlig behandlermoral.
At smide på lukket afdeling på "behandlings-indikation" er uetisk når
intet psykiatri gavner andet end som symptombehandling, og de
tvangsindlagte foretrækker symptomerne for behandlingsbivirkningerne.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-11-05 05:51

On Sun, 6 Nov 2005 04:22:09 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Den kærlighed som godhedsindustri viser muslimer, betaler sig ikke

Ja der er sgu nok ikke overskud på det og jeg vil da ikke benægte at
der også er problemer f.eks er 80 % af alle kriminelle i dk invandre
unge fra mellem østen og jeg synes heller ikke vi skal have flere af
dem ... men dem der er her og nu en gang har fået opholds tilladelse
kan man jo ikke bare masse udvise - det ville være en go ide med de
kriminelle der ikke er født i Danmark - send da endeligt dem retur.

>Koranen siger de skal foragte os og overtage vore rigdomme

og det mener du der er en rigmelig chanse for at de vil få succes med?

>Jeg bor på Nørrebro og taler med de handlende og hører dem smigre
>falsk danske pensionister

så det var bedre hvis de var modbydelige ind smigrende over for
pensionisterne ?

>Pø om pø er der risiko.
>Og enorme omkostninger

ja sådan er det jo en gang i mellem der var ungdoms oprøret i 68 Bz
bevægelserne i 70 - 80 erne de autonome i 90 erne og op til nu en hver
tid har sine oprøre men de går sgu alle sammen i sig selv.

>Jeg er 59 år og mener at vi er alle sindsyge - eller ingen er, udover
>dem der tager medicin og tror på læger. Eller er voldelige og har fået
>behandlingsdomme eller er tvangsindlagt pga vold.(røde papirer)

sagt på en anden måde vi er ikke alle sammen ens og der skal være
plads til os alle på nær muslimerne ?

>Tvang på gule papirer er psykopati fra lægernes side - ikke sygdom men
>dårlig behandlermoral.

det står jo som tidliger nævnt den enkelte frit for om de vil
behandles eller evt gå til kinesolog

>At smide på lukket afdeling på "behandlings-indikation" er uetisk når
>intet psykiatri gavner andet end som symptombehandling, og de
>tvangsindlagte foretrækker symptomerne for behandlingsbivirkningerne.

man bliver kun tvangs indlagt hvis man er til farre for sig selv eller
andre ... Bertel og de Autonomme og praktiserende lægers lands
organisation ligger jo ikke på lur på gaden og snupper folk

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-05 07:31

> [...]
> kan man jo ikke bare masse udvise - det ville være en go ide med de
> kriminelle der ikke er født i Danmark - send da endeligt dem retur.

Jep, de ska ud, ska de

> og det mener du der er en rigmelig chanse for at de vil få succes
> med?

> så det var bedre hvis de var modbydelige ind smigrende over for
> pensionisterne ?

Igen forenkler du. At taquia-løgn præger muslim-ord er ikke nær så
slemt som deres vold, terror, socialudgifter og magtovertagelse
Men vi bør forstå løgn som passiviserer mange danskere, der tror at de
fremmede er ufarlige, fordi de har lært at smigre

> [...]
> hver
> tid har sine oprøre men de går sgu alle sammen i sig selv.

Muslimer er stædige og har sat sig på Tyrkiet, NordAfrika, Indonesien
og et mia stort område derimellem i mange århundreder.

> sagt på en anden måde vi er ikke alle sammen ens og der skal være
> plads til os alle på nær muslimerne ?

Der er god plads til dem hvor de hører hjemme.
Men olien er ikke deres, vi fandt den

> det står jo som tidliger nævnt den enkelte frit for om de vil
> behandles eller evt gå til kinesolog

Du ved ikke hvor let du kan miste din frihed, hvis nogen vil have dig
indlagt på gule papirer

Og Danmark er verdens værste land til MUSEFÆLDE-KLAUSUN dvs
tvangstilbageholdelse af særlinge der beder om hjælp et par dage på
hospital, men så klapper psykiatrifælden
Læger er u ærlige, tænker kun på penge via behandlingsobjekter

> [...]
> andre ... Bertel og de Autonomme og praktiserende lægers lands
> organisation ligger jo ikke på lur på gaden og snupper folk

Nej, men gule papirer er uden fare-kriterie - kun behandlingsønske hos
en læge, der har sengepladser der skal fyldes

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-11-05 02:02

On Sun, 6 Nov 2005 07:30:46 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jep, de ska ud, ska de

ja det vil sikkert også motivere flere til ikke at begå kriminalitet !

> [...]
>Men vi bør forstå løgn som passiviserer mange danskere, der tror at de
>fremmede er ufarlige, fordi de har lært at smigre

i virkligheden er det handlinger der tæller - og ikke formode motiver
der ligger latent hænd !
hvis man ikke begår noget straf bart og ellers opføre sig ordentligt
så er man uskyldig !

>Muslimer er stædige og har sat sig på Tyrkiet, NordAfrika, Indonesien
>og et mia stort område derimellem i mange århundreder.

jamen det er jo en sten alder religion - der passer meget godt til
underudviklede lande med et ringe oplysnings nivou - det er well
derfor den er så populær ?

>Der er god plads til dem hvor de hører hjemme.
>Men olien er ikke deres, vi fandt den

nu kan man jo ikke bare sådan invadere et land eller en region fordi
man har gjort en opfindelse

>Du ved ikke hvor let du kan miste din frihed, hvis nogen vil have dig
>indlagt på gule papirer

nej fortæl og henvis

> [...]
>hospital, men så klapper psykiatrifælden
>Læger er u ærlige, tænker kun på penge via behandlingsobjekter

jamen derfor er der sgu langt fra at gå fra en åben til en lukket
afdeling ...

>Nej, men gule papirer er uden fare-kriterie - kun behandlingsønske hos
>en læge, der har sengepladser der skal fyldes

det ku jo også tænkes at behandlingen er gavnlig - det har jeg da hørt
om

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-05 03:48

> jamen derfor er der sgu langt fra at gå fra en åben til en lukket
> afdeling ...

Musefældeklausul betyder at godtroende små-lidende får livsvarigt
fængsel for at vise psykiaterne tillid

> det ku jo også tænkes at behandlingen er gavnlig - det har jeg da
> hørt
> om

Ja og så bør lægerne forklare og overtale frivilligt

Netto tvinger ikke til at købe fordi du har gået ind i butikken

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-05 21:03

> [...]
>
> Jeg er især bolighaj og spekulant - ved at jeg indså at en villa på N
> ørrebro stiger vildt i værdi, har jeg tjent mere end pr pensioin

Det korte og det lange er, at du alene klarer dig, fordi du lever i et
samfund, der ikke tager dine holdninger alvorligt. Hvis du fik ret, som du
har agt, ville dine chancer for at klare dig være mindre end en snebold i
helvedets.

Du er dermed diskvalificeret i at kunne udtale dig om samfund, velfærd,
muslimer oa. Den dag, du ikke længere overlever ved at nasse på mine og
andres skattekroner, vil dine ord muligvis få større vægt. Ikke før.

> Autonome mindsker lejeindtægter for ingen tør bo et sted som
> voldspsykopater udfører hærværk og mordforsøg og ildspåsættelser imod,
> især når man ved at politiet holder med de kriminelle.

Har du overvejet at rydde lidt op på din matrikel? Muligvis lidt renlighed
kan tiltrække potentielle lejere?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 10/30/05)