Hvem mon det er?
Fra : Henri Gath

Dato : 03-11-05 20:08

Københavnske børn er plaget af vold og tyverier
Tyverier, røverier, vold og trusler om vold florerer blandt københavnske
skolebørn. 31 procent af børnene i 4. til 9. klasse har været udsat for
tyverier, otte procent for røveri, 16 procent for vold og 26 procent for
trusler om vold. 47 procent af børnene har været udsat for mindst en af de
fire typer kriminalitet.

Det viser en undersøgelse blandt alle elever i 4.-9. klasse på Københavns
skoler, som Center for Alternativ Samfundsanalyse netop har gennemført.
Gerningsmændene er typisk 13-15 år og jævnaldrende med ofrene. Med
undtagelse af tyverierne går det mest ud over drengene. Undersøgelsen viser,
at kriminaliteten er jævnt udbredt over hele byen.

Hver femte barn fortæller det ikke til en lærer, selv om barnet har været
udsat for alvorlig kriminalitet, og endnu flere - cirka hver fjerde -
fortæller det ikke til forældrene

Fra : Trunte

Dato : 04-11-05 18:32

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hver femte barn fortæller det ikke til en lærer, selv om barnet har været
> udsat for alvorlig kriminalitet, og endnu flere - cirka hver fjerde -

Ja hvem mon det er??
hvis du læser CASAs analyse lidt mere grundigt vil du opdage
at der ikke er forskel på tallene fra den ene bydel til den anden.
Faktisk er tallene stortset identiske for det pæne Østerbro og det
forfærdelige "indvandreroverrendte" Nørrebro.
Sååh chancen for at få luftet din indestængte racisme holder ikke her.
Trunte

Fra : Henri Gath

Dato : 04-11-05 19:25

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forfærdelige "indvandreroverrendte" Nørrebro.
> Sååh chancen for at få luftet din indestængte racisme holder ikke her.

Nej, der er ingen problemer med muslimske indvandrere....

Fra : Jim

Dato : 04-11-05 19:34

> [...]
> forfærdelige "indvandreroverrendte" Nørrebro.
> Sååh chancen for at få luftet din indestængte racisme holder ikke her.

Du kender da vist ikke befolkningssammensætningen i Kbh. Ø.
Tag du og slå op i telefonbogen eller søg på TDC-oplysningen på nettet.
Så vil du hurtigt finde ud af, at der skam også bor masser af perkere på Ø.
Og så holder perkerne sig jo ikke kun til deres egne boligområder. Deres
jagtmarker strækker sig til hele landet.

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-11-05 23:42

Trunte wrote:
> [...]

> Faktisk er tallene stortset identiske for det pæne Østerbro og det
> forfærdelige "indvandreroverrendte" Nørrebro.

Hvor meget kommer du på Østerbro? Hvad ved du egentligt om forholdene
der?

Bliv meget vidende om forholdene. Her har du en masse fakta fra
Københavns Kommunes Statistisk Kontor:
http://www.sk.kk.dk/analyser_rapporter/faktaoversigt/2005/Faktaoversigt%2027.9.05B%C3%98.pdf

Læs den - den er oplysende langt ud over det sædvanlige.

Fra : Trunte

Dato : 08-11-05 17:10

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvor meget kommer du på Østerbro? Hvad ved du egentligt om forholdene
> der?

Jeg har boet på Østerbro i 12 år.Ikke at jeg kan se relevansen.

> [...]
>
> Læs den - den er oplysende langt ud over det sædvanlige.

Ganske givet men hvorfor ikke forholde sig til CASAs undersøgelse som er
den Gattet referer til - der
står blandt andet: " I undersøgelsen har vi forsøgt at se nærmere på de
etniske aspekter af kriminalitet,
fordi det har været en stor del af den offentlige debat. Her viser vore
analyser, st der ikke er nogen
nævneværdig sammenhæng mellem etnisk baggrund og offerprocenter på de
enkelte skoler og SSP-omårder"
Trunte