Ups......
Fra : Henri Gath

Dato : 03-11-05 20:07

En række gode spørgsmål, som vi med garanti ikke får noget svar på
Klart og godt lige-ud-ad-landevejen-læserbrev i JP i dag:

Skuffelse over mislykket integration

Har indvandrerne gjort en indsats for at integrere sig i det danske
samfund, spørger Bent Johansen, der frygter fremtiden.

VAR DET sådan, at Vollsmose, Gellerupparken, Mjølnerparken, Brøndby Strand
m.fl. var beboerkvarterer, hvor danskere og indvandrere før den 11.
september 2001 levede fredeligt sammen i den store idyl som i en bedre
Morten Korch-film, udspillet i en storbykulisse?

Man kunne få det indtryk, når man hører udtalelser fra diverse
indvandrerkonsulenter og imamer efter politiets anholdelser af danske
terrormistænkte. Jagten på terrorister, den danske deltagelse i Irak-krigen
m.m. skulle være årsag til, at flere og flere unge muslimer føler sig sat
uden for samfundet og betragter Danmark som fjende.

Er det mig, der har sovet i timen, eller rettere siden indvandringen
begyndte i 1970'erne og accelererede i 1980'erne og 1990'erne?

Var det sådan, at de fleste indvandrere efter at have fundet arbejde eller
havde fundet socialkontoret straks gik i gang med at lære dansk, så de kunne
begå sig i deres nye samfund?

Var det sådan, at kvinderne i familierne også forsøgte at få et arbejde,
eller gik de i gang med at føde mange børn og helst blev inden for hjemmets
fire vægge med parabolantennen vendt mod Mellemøsten og Asien?

Var det sådan, at de satte en ære i, at deres børn lærte ordentligt dansk,
eller talte man kun modersmålet med dem derhjemme, og sendte man helst hver
sommer børnene på opdragelsesophold i det oprindelige hjemland? Var det
sådan, at man havde fuld kontrol med, hvad børnene lavede på gaden i dag- og
aftentimerne?

Undrede indvandrerfamilierne sig aldrig over, at kriminaliteten blandt
deres børn var langt højere end blandt danskerne?

Kan det undre indvandrerne, at det danske samfund er skuffet over den
mislykkede integration? Et samfund, der fra dag et var parat med
kontanthjælp og al mulig anden økonomisk støtte til indvandrerne. Med tilbud
om at lære dansk og få en uddannelse. En hjælp, der hvert år koster de
danske skatteydere omkring 40 mia. kr.

Jo, danskerne og ikke de muslimske indvandrere har grund til at frygte
fremtiden.

Fra : Peter Bang

Dato : 04-11-05 22:01

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
> [...]
>der fra dag et var parat med
>kontanthjælp og al mulig anden
>økonomisk støtte til indvandrerne. Med tilbud

pikhovede

Fra : Henri Gath

Dato : 04-11-05 22:33

"Peter Bang (slet 65BC5)" <peterbang@65BC5privat.dk> skrev i en meddelelse