Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital video på computeren.
Fra : Pedersen's

Dato : 10-06-01 10:17

Hvis jeg nu køber en 3xIEEE1394 Firewire kort til computeren, og jeg har en
digital kamera (der understøtter firewire ), hvilken kabel skal der til
mellem de to enheder ( er den med kortet ?), og hvilken software skal der
bruges til at overføre/redigere data ?

håber ikke dette er den forkerte gruppe.
på forhånd tak !

--
Fam Pedersen .
byt * med vip

Fra : pwa

Dato : 10-06-01 11:14

"Pedersen's" <bse28410@*.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> bruges til at overføre/redigere data ?
>
> håber ikke dette er den forkerte gruppe.

Hvis du nu for eks. investerer i Pinnacles Studio DV (der medfølger et 1394
interface, kabel og software) det er den billigste løsning at starte med (
anden software kan også anvendes, for.eks Premiere 6, Ulead Media pro, eller
anden editor).
Vær opmærksom på at Pinnacles Studo DV kommer med en ny version af software
i løbet Juni måned (version 7) og den er ganske fremragende. (den findes
allerede i en NTSC version, (USA) men du skal bruge PAL versionen (Europe).

v/h pwa