Stakkels Bella
Fra : Linnea og Kalle

Dato : 03-11-05 18:28

Jeg så lige i nyhederne at Bella ikke blev aflivet efter at være trukket bag
en bil 1 km med 80 km i timen.
Jeg har ført læst en tråd her hvor der blev givet udtryk for det ikke var
ejerens skyld og det kunne jo ske. Det kunne jeg godt se og valgt ikke at
reagere, selv om jeg havde meget lidt tilovers for den familie.

Nu ser jeg på dyrenesbeskyttelses hjemmeside at Bellas ejere som gav hunden
turen bag bilen, valgte at tage Bella med hjem og ikke gøre mere...
Først efter 3 (TRE) dage, kommer hunden på dyrehospuitalet fordi naboen
tager sagen i egen hånd efter at have hørt Bella skrige i 3 døgn.

Jeg håber jeg aldrig nogen sinde stifter bekendskab med den familie, de må
være kolde og afstumpede.

Nu er Bella i behandling og i live. Efter at have blinket mange gange og
slugt en stor klump i halsen har jeg nu valgt at støtte Bella via
dyrenesbeskyttelses giro!

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/ba6ad31d2ba24dc5c12570ae00486ba8?opendocument

Venlig hilsen
Linnea, dyreven.

Fra : fam. Ager

Dato : 03-11-05 18:38

"Linnea og Kalle" <kalinnea@brev.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er Bella i behandling og i live. Efter at have blinket mange gange og
> slugt en stor klump i halsen har jeg nu valgt at støtte Bella via

der røg det gode humør... hvor rædselsfuldt. godt der findes gode naboer!
øv altså..))-;

-marie

Fra : jopa

Dato : 03-11-05 18:40

Linnea og Kalle skriblede bla:

> Nu er Bella i behandling og i live. Efter at have blinket mange gange
> og slugt en stor klump i halsen har jeg nu valgt at støtte Bella via
> dyrenesbeskyttelses giro!

Ja fint nok men ultimativt burde man have aflivet hunden i stedet og så
kunne du og andre have sendt jeres penge til jordskælvsofrene i Pakistan
eller lignende.
Eller blot givet dem til Dyrenes beskyttelse.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : C Howard

Dato : 03-11-05 19:56

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller lignende.
> Eller blot givet dem til Dyrenes beskyttelse.

HØRT!

Det er sgu til at brække sig over at man starter en indsamling pga. en hund!
Folk er sgu for skøre, afliv den hund, istedet for at bruge en masse penge
og energi på et dyr som ALDRIG vil få en normal tilværelse, den vil være
mærket og halt resten af dens korte liv.

Nogen gange er folks kærlighed til dyr, det rene dyrplageri!

Carsten

Fra : Kiplers.dk

Dato : 03-11-05 18:53

Hej John

Jeg er helt enig.
Hun burde havde været aflivet af den dyrlæge som tilså hende efter
ulykken.

MVH Marie.

Fra : jopa

Dato : 03-11-05 19:00

riblede bla:
> Hej John
>
> Jeg er helt enig.
> Hun burde havde været aflivet af den dyrlæge som tilså hende efter
> ulykken.

Tak Marie var helt bange for at stå alene og få røvfuld herinde
Jeg så indslaget i TV og memærkede mig at bla en dyrlæge sagde at den efter
sådan en tur og efterfølgende operationer med dertil hørende pinsler og
efterbehandlinger burde være aflivet.i stedet.

Jeg syntes jo også det var en forfærdelig ulykke men som sagt den burde være
aflivet og skal nu efter endt behandling omplaceres
Hmmm som sagt ikke ultimativt

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Linnea og Kalle

Dato : 03-11-05 19:04

>Hej John
>
>Jeg er helt enig.
>Hun burde havde været aflivet af den dyrlæge som tilså hende efter
>ulykken.
>
>MVH Marie.

Nu ved jeg ikke om det kun var til John du skrev Marie...
Men det var da også min holdning og jeg blev dybt ked af det (som jeg
skrev), da jeg så at hunden stadig lever.

At John så har en mening om hvad jeg ellers kan vælge at støtte økonimsk er
vist off topic... Fin måde at afspore et indlæg.

Venlig hilsen Linnea.

Fra : jopa

Dato : 03-11-05 19:17

Linnea og Kalle skriblede bla:

> At John så har en mening om hvad jeg ellers kan vælge at støtte
> økonimsk er vist off topic... Fin måde at afspore et indlæg.

Hej det fremgik ikke at du også som jeg helst havde set den aflivet.
Fint hvis du også har den mening.

Mit opstød gik på at jeg får kvababbelse når man i sådan situationer med et
"enkelt" stakkels dyr er i stand til at få hele DK's befolkning til
pengepungen, samtidig dør tusindvis af "mennesker" verden over efter
naturkatastrofer.

Muligt det er OT i hundegruppen, men så kan man jo sende sine for mange
penge til dyrenes værn.
Det er vist ikke det samme som at afspore et indlæg.
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Clas Lau

Dato : 03-11-05 22:15

Det er heldigvis stadigt frivilligt hvad man vil bruge sine penge til.
Personligt vil jeg også hellere støtte en sådan sag, end sende penge ud i
det blå til nødhjælpsorganisationer som aligevel ikke kan få deres nødhjælp
frem.

At du er uneig i denne disposition er jo dit valg - ligesom det valg Linnea
tog... hvem ved - det kan jo være at hun også har støttet ofrene i Pakistan.

Det er nemt at være fordømmene og bedrevidende. Måske burde vi alle gå ud og
samle penge ind til ofrene i Pakistan istede for at spilde vores tid på at
skrive indlæg på usenet...

Apropos Pakistan - hvorfor skal jeg bruge mine sparepenge på befolkningen i
et land, når landets egen regering ikke er samarbejdsvillige... Hvis de nu
havde sparet lidt på deres Atomprogram kunne de jo bare have bygget
motorveje og jordskævlssikre huse til alle indbyggerne i landet.

Hele livet er prioriteringer - heldige er vi at vi ikke har nogle der gør
det for os.

Blot min mening.

-Clas-

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-11-05 20:10

Dyrlægen på TV udtalte også at en aflivning havde været den bedste
løsning. Som det er nu vorker det som om Dyrenes Beskyttelse vil bruge
Bella som pengemaskine. Den slags pengemageri er de vældig gode til i
Tyskland, synd at det nu også er ved at vinde frem her.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 03-11-05 20:16

Kim Christensen skriblede bla:
> [...]
> Bella som pengemaskine. Den slags pengemageri er de vældig gode til i
> Tyskland, synd at det nu også er ved at vinde frem her.

Da jeg hørte hende madammen fra internatet tænkte jeg det samme.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-11-05 20:36

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har samme tanke - hvorfor skal den stakkels hund igennem et langt
smertefuldt forløb i stedet for at give den fred.
Jeg har bestemt ikke høje tanker om DB i denne sag - jeg synes IKKE, de
tænker på hunden, men på at kradse nogle penge ind.

mvh Eva

Fra : JBH

Dato : 03-11-05 20:31

"Linnea og Kalle" <kalinnea@brev.danmark> wrote in message
> [...]
> tager sagen i egen hånd efter at have hørt Bella skrige i 3 døgn.
>
> Jeg håber jeg aldrig nogen sinde stifter bekendskab med den familie, de må

Da ulykken skete, havde BT. en 2 sides tårevædende artikel om hunden og dens
ejere som var knust over det skete.. men nu tegner der sig et dystert
billede af nogle kolde kyniske personer og det er nok ikke uden grund
politiet allerede umiddelbart efter ulykken valgte at sigte ejeren for
dyremishandling.

Hunden er kun 1 år gammel men har tilsyneladende allerede et kuld hvalpe
($$). Det er nok årsagen til at ejeren havde så travlt med at få hunden
slæbt hjem trods han hverken pasningsmessigt eller økonomisk kunne tage vare
på dens alvorlige skader. Skaderne taget i betragtning, så burde den dyrlæge
som tilså hunden efter ulykken have fulgt bedre op på sagen istedet for blot
at lade ejeren tage hunden med hjem uden aftale om kontrol.. Hatten af for
den nabo som efter 3 dage, vælger at tage sagen i egen hånd og få hunden
tilset af en dyrlæge.

Nu er jeg ikke dyrlæge og har heller ikke set hunden andet end på de
offentliggjorte billeder, men det lyder for mig som om hunden havde haft det
bedre med at blive aflivet og ejeren fradømt retten til at måtte holde dyr.

(Ps. Dem som ønsker at diskutere hvad indsamlede midler kunne bruges til
(andet end hunde) bør finde en passende gruppe at diskutere dette i).

mvh
JBH

Fra : Nette Stormlund

Dato : 03-11-05 23:03

hmmm - jeg er enig!

Tænkte også først at hvis uheld virkelig var ude, skulle man ikke sparke på
nogen som lå ned, og var knuste over hvad de havde forvoldt deres hund.

Men jeg må nok sige, at den families reaktion er afstumpet.

Også enig I, at hunden burde have været aflivet.

Jeg håber dog, der kommer påbud om at familien ikke må holde hund igen. Var
der ikke noget med en retssag, hvor en ung mand blev idømt ikke at måtte
omgåes dyr i en årrække ?

Mange hilsener.
Nette

http://garn.stormlund.dk

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 04-11-05 19:31

I tv har de fuldstændig fordrejet historien.
Familiens 16 årige knægt havde sat hundesnoren fast til anhængertrækket da
han kom hjem efter en gåtur.
Da forældrene så kører ved de ikke at den er der og drengen når ikke at
stoppe dem. Derfor skete det.
Hvorfor hunden så ikke er kommet til dyrlæge og blevet aflivet med det samme
forstår jeg ikke. Dens poter var slidt ind til knoglerne så egentlig burde
den slet ikke kunne gå nu.

Jeg synes det er synd af holde den i live!!!!!

Fra : JBH

Dato : 04-11-05 20:30

"Bente Lyngsøe" <amidala@mail.dk> wrote in message
> I tv har de fuldstændig fordrejet historien.

Ja, de fortalte nemlig IKKE at der allerede forelå flere anmeldelser mod
Bella´s forhåbentlige forrige ejere, for vanrøgt af både Bella og hvalpene.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B80007
9E5CC/CE73E47B65B82693C12570AB0043F3E2?opendocument

> Familiens 16 årige knægt havde sat hundesnoren fast til anhængertrækket da
> han kom hjem efter en gåtur.

Ja. Om det så var et uheld eller en bevidst handling at sætte hunden fast
på bilen, hvor den ikke kunne ses inden man kørte i bilen, og så bare gå
over til naboén må stå i det uvisse. Men nogle mennesker "kan" være
modbydelig ondskabsfulde.

> Da forældrene så kører ved de ikke at den er der og drengen når ikke at
> stoppe dem.

Nej for han var gået over til naboén. Hans undskyldning for at binde hunden,
var at den ellers ville stikke af fra ham.

> Hvorfor hunden så ikke er kommet til dyrlæge og blevet aflivet med det
samme
> forstår jeg ikke.

Hunden VAR ved dyrlæge og blive nødtørftigt lappet sammen. Derefter tog de
den med hjem uden at gøre videre.

Dens poter var slidt ind til knoglerne så egentlig burde
> den slet ikke kunne gå nu.

Visse hunderacer har en formidabel smertetærskel og evne til at ville
overleve.

Fra : C Howard

Dato : 05-11-05 08:16

Man kan jo skrive til det Internat i Roskilde som har Bella og har sat
indsamling i gang, om hvor dårlig smag det er og hvor dårligt smag det også
er at holde sådan en hund i live!

Dyrenes Beskyttelses internat i Roskilde
Darupvej 131
4000 Roskilde
Att.: Hanne Hermann
internat@mail.dk