MS Windows
briani 27239
hjælp til fjernsupport
Fra : Nybro

Dato : 03-11-05 16:53

Hej alle i NG.
Jeg er blevet offer for et underligt fænomen som jeg håber en af jer kan
hjælpe med. Fænomenet er at jeg ikke kan bruge den ellers geniale
fjernsupport som er indbygget i win. Det underlige er at det for et par
måneder var muligt men nu er det altså slut.

Jeg vil skynde mig at tilføje at jeg har opdateret min MSN til v7.5 og at
den gamle v4.7 er fjernet fra maskinen.
Når jeg vil eller bliver inviteret til at hjælpe vha. fjernsupport kommer
MSN med beskeden at eks. Morten har afslået hjælpen. Dette mener er
underligt i det vedkommende ikke har afslået hjælpen. MSN gør det
automatisk.
En anden ting er at en anden person ikke kan invitere mig i det "hjælp og
support" mangler Windows Messenger Service. Jeg kan følge et link til MSN
hjemmeside hvor det skulle være muligt at "opdatere/hente funktionen", dog
kan jeg efter en lang søgen ikke finde ud af hvor på siden den kan hentes.

Nu vil de kloge af jer sige at jeg skal bruge google til at søge info
omkring problemet, og jeg vil så skynde mig at sige at det er blevet gjort
og uden held.

Den sidste ting er om i har oplevet noget lignende og hvordan jeg skal løse
problemet.

På forhånd tak for hjælpen

/Nybro

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-05 18:03

"Nybro" <Mariusz@nybro.dk> wrote:

> [...]
>fjernsupport som er indbygget i win. Det underlige er at det for et par
>måneder var muligt men nu er det altså slut.

Mon ikke problemet bunder i at 'Fjernsupport' er blever deaktiveret i
'Fjernforbindelser'

Alternativt er det måske en hardware / software firewall der blokerer..

<mlr>

Fra : Nybro

Dato : 03-11-05 18:57

> Alternativt er det måske en hardware / software firewall der blokerer..

Min firewall er ikke ændret (bruger den som medfølger Win XP SP2)

> Mon ikke problemet bunder i at 'Fjernsupport' er blever deaktiveret i
> 'Fjernforbindelser'

hvordan tjekkes det?

Det underlige er som sagt at det virkede inden jeg installerede MSN 7.5 og
fjernede 4.7.

/Nybro

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-11-05 19:15

http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/browse_frm/thread/dbaf8d4ad0377014/7f223e2c778c4bc0?lnk=st&q=slette+messenger+fjernsupport+group:dk.edb.system.ms-windows&rnum=1&hl=da#7f223e2c778c4bc0

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk