Licens, tvang og svigermødre foran - en po~
Fra : Ulrich Valera

Dato : 03-11-05 15:32

Det er utroligt, at et civiliseret land som Danmark stadig kører med den
form for landevejsrøveri, som licensafkrævning er.

I en tid, hvor hele verden er tilgængelig via satellit, skal alle
danskere partout afkræves en voldafgift, uanset om folk ser de
pågældende programmer eller ej.
Programmer, der forøvrigt gør sig bemærket ved ikke at være særlig gode.
- Pengene kommer jo ind alligevel ved anvendelse af politi, Kongens
foged og lønindeholdelse.
Snart skal licensen opkræves oveni skatten, så man sparer jagten på de
forfærdelige "sortseere".

Hvis man på rejse ude i verden fx. i USA prøver at bilde folk ind, at vi
har tvangslicens i Danmark, tror de, det er en joke, man vil bilde dem
ind og griner længe af "vitsen".

------------------------
Tvangslicensen overgås kun af en endnu større tåbelighed -.
- Den med, at når danskere har købt og betalt en dyr bil med gule
nummerplader, må de sandelig ikke selv bestemme, hvad de sætter ind
bagi. Nej nej-, nej nej -

Fx. må man ikke anbringe sin svigermoder bagi, ikke engang forsvarligt
fastsurret i en fastboltet stol, selv om det er det bedste.
- Næææ nej, hun skal selvfølgelig mases ind på forsædet sammen med de
øvrige voksne, børn og hunde, så man har hendes råben lige ind i ørerne
under hele kørslen.

- Mens det store rum bagi er gabende tomt -

Så vidt vides er Danmark det eneste land i verden, hvor en så tåbelig
lov, har kunnet vedtages.

Og vedtaget bliver alle tåbelige love.
- Ingen protesterer og ingen har hørt om lovene, før de får den første
bøde og klip i kørekortet.

Der kommer så måske et enkelt læserbrev fra en fru Mortensen i Øster
Bøvling, hvorefter alle falder til patten og der bliver ro. Klar til
næste tåbelig lov -

God Nat -

Ulrich Valera
Licensbetaler med gulpladebil

Fra : John Schmitt

Dato : 03-11-05 16:08

Hello, Ulrich!
You wrote on Thu, 3 Nov 2005 15:31:42 +0100:

Ulrich Valera
Licensbetaler med gulpladebil og svigermor - min medfølelse . . .

JS

Fra : Tom Jansen

Dato : 03-11-05 18:33

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in news:436a1f47$0$1786
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er utroligt, at et civiliseret land som Danmark stadig kører med den
> form for landevejsrøveri, som licensafkrævning er.

Ja politikerne er nogen svin.

Fra : hansen

Dato : 04-11-05 09:26

Fra : Rado

Dato : 03-11-05 21:08

On Thu, 3 Nov 2005 15:31:42 +0100, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>Og vedtaget bliver alle tåbelige love.
>- Ingen protesterer og ingen har hørt om lovene, før de får den første
>bøde og klip i kørekortet.

Ja hurra for demokratiet. Eller hvad man nu skal kalde det...

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Jim

Dato : 05-11-05 13:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hurra for demokratiet. Eller hvad man nu skal kalde det...

Er du en af de få, som ikke fik en folder ind ad døren fra politiet.
Du ved den folder, hvori det meget nøje stod beskrevet, hvorledes du kunne
gøre dig fortjent til et klip i kørekortet?
Der er nok en mening med galskaben, som man siger...

Og desuden er man forpligtet til at orientere sig løbende om gældende dansk
lov.
Manglende kendskab til loven fritager ikke een fra straf.

J.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 05-11-05 14:13

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> [...]

> dansk lov.
> Manglende kendskab til loven fritager ikke een fra straf.

------------------------------------
Tak for sangen -

Jeg har beskrevet den generelle tilstand blandt folk, hvor langt de
fleste slet ikke kan overkomme at sætte sig ind i alt det gylle, som
lovkværnen på Christiansborg vælter ud.

Prøv selv at høre folk, du træffer i nyere lovgivning. Langt de fleste
aner ikke noget om det.

Og mening i galskaben ?????
Nej desværre - det er der ikke særligt ofte. Lovene er en gang
kompromisser lavet i sene nattetimer, hvor politikerne var ved at falde
i søvn og skulle hjem nu.

Venlig hilsen

Ulrich Valera
Gylleoptager

Fra : Jim

Dato : 05-11-05 14:25

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> slet ikke kan overkomme at sætte sig ind i alt det gylle, som lovkværnen

Men ikke alle mennesker får brug for alle love.
Jeg må gå ud fra, at du ikke behøver at forholde dig til den lov, der kan
berettige dig til at foretage en abort inden for x-antal uger.
Og cyklister skal heller ikke vide det store om loven om transport af
farligt gods, som lastvognschaufførere skal det.
Jeg synes nu ikke, det er så svært at overkomme.
Brug din sunde fornuft.....(hvis du da stadig har en sådan ;0)...)

> Prøv selv at høre folk, du træffer i nyere lovgivning. Langt de fleste
> aner ikke noget om det.

Hvis de ikke kommer i berøring med områder, som kræver det af dem, at de
skal vide noget om det, så er det vel forståeligt.
Hvis bilister eksempelvis ikke kender det skilt, som ophæver tidligere
fartbegrænsninger i trafikken, så har de et problem.
Hvis Bilister ikke ved, at de kun må køre 50 km/t ved skiltning med
by-silouet, hvis ikke andet er angivet, så har de også et problem.
Og kender en bilist ikke det gule skilt, som fortæller dem, at de kører på
landevej, så har de også et problem.
Der er kommet mange nye skilte til i færdselsloven/skilteskoven siden
70´erne, som bilister skal tage hensyn til.
Men bilister er faktisk forpligtet til at holde sig selv underrettet.
Og der er jo en mening med lovgivning... i de fleste tilfælde...heldigvis.

> Og mening i galskaben ?????
> Nej desværre - det er der ikke særligt ofte. Lovene er en gang
> kompromisser lavet i sene nattetimer, hvor politikerne var ved at falde i
> søvn og skulle hjem nu.

Kan du ikke lige komme med nogle eksempler!?

J.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 05-11-05 15:44

> Kan du ikke lige komme med nogle eksempler!?

---------------------------------------
Ork jo, lovsjusk kan vi remse op i dagevis, hvis vi gad -

I mine unge dage med nyerhvervet kørekort, skulle alle biler påmonteres
stænk-lapper.
Justisministeren hed Hækkerup.
Efter få måneder skulle alle biler have dem afmonteret, fordi de var
farlige for bagvedkørende i regnvejr -

Skattelovgivningen er fuld af sjusk med love, der først vedtages og
derpå fjernes ved lov -
Fx. Pristalsregulering af driftsmidler.

Netop i dag hører vi om lovforslag om ændring i lov om
børneafstraffelse, hvor politikerne har taget en 180 graders vending og
vil ændre loven, fordi der var sjusket med den.

Altså en gang makværk, man ikke bør gå ind for og forsvare, som du gør!

Lovsjusk kan være meget ødelæggende for folks liv -

Venligst dæmp begejstringen for den slags -

Fra : Egon Stich

Dato : 05-11-05 22:30

> [...]
> stænk-lapper.
> Justisministeren hed Hækkerup.
> Efter få måneder skulle alle biler have dem afmonteret, fordi de var

Selv da man ophævede denne vanvittige lov, kvajede man sig.
Man glemte at ophæve den for motorcykler.
Det har statskassen tjent mange penge på..

Den bedste tid for befolkningen, er når folketinget er på sommerferie.
Så har vi et par måneder, hvor vi ved, hvad vi har at rette os efter..
Ingen nye love...

MVH
Egon.