Mere om Router fra Cybercity
Fra : jane

Dato : 03-11-05 15:31

Jeg har kørt en sikkerhedsscan hos Symantec og følgende meddelse.

Your Results:
Port Description Status

ICMP Ping Ping. Ping is a network troubleshooting utility. It asks your
computer to acknowledge its existence.
If your computer responds positively to a ping, hackers are more likely
to target your computer. OPEN

23 Telnet. Telnet can be used to log into your computer from a terminal
anywhere in the world.
This port should be open only if you're running a Telnet server. Open

Hvad betyder det?

Cybercity support siger at port 23 skal være open, så de kan komme i
kontakt med den, samtidig siger de at ingen andre kan, men er det rigtig?

Med min D-Link router var alt sikker, ved scanning grønne flueben
overalt.

Spørgsmål 2
Jeg har forsøgt at sætte en Hub til routeren en "Flash Ethernet Soho-FH-
7004K-100Base TX Class iiHub" men så virker routeren ikke, kan ikke komme
på nettet.

Så har jeg sat routeren til min gamle D-link 604 og disabled DHCP-
serveren, som i anbefalede, og så virker det hele fint, men det fylder på
bordet, så kan man ikke købe en router-IKKE trådløs- som virker med
Cybercity, og hvor man man tilslutte min. 2 computere?

Hvis jo, hvad skal jeg så købe/navn/evt. pris, gerne god kvallitet.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-11-05 15:59

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev 2005-11-03:
> [...]
> computer to acknowledge its existence.
> If your computer responds positively to a ping, hackers are more likely

ping har ingen sikkerhedsmæssig betydning men du kan godt få routeren
til ikke at svare på ping hvis du vil. Hvordan kommer an på den
specifikke model.

> 23 Telnet. Telnet can be used to log into your computer from a terminal
> anywhere in the world.
> This port should be open only if you're running a Telnet server. Open
>
> Hvad betyder det?

At routeren kører en telnet server så fx. support kan fjernstyre den.
Ikke det store problem hvis der er fornuftigt password på og der kun
logges på den igennem et pålideligt netværk.

Sikkerheds problemet er ikke sort. SElv hvis en uvedkommen fik adgang
til den giver det ikke adgang til din computer.

> Cybercity support siger at port 23 skal være open, så de kan komme i
> kontakt med den, samtidig siger de at ingen andre kan, men er det rigtig?

Tjaa hvis du slår det fra også løber ind i problemer kan det være svært
for support at hjælpe dig.

> [...]
> 7004K-100Base TX Class iiHub" men så virker routeren ikke, kan ikke komme

Det burde virke...

> [...]
> Cybercity, og hvor man man tilslutte min. 2 computere?
>
> Hvis jo, hvad skal jeg så købe/navn/evt. pris, gerne god kvallitet.

Bla. Draytek har et par stykker men de er relativt dyre.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : jane

Dato : 03-11-05 18:32

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote in

> [...]
>
> Sikkerheds problemet er ikke sort. SElv hvis en uvedkommen fik adgang
> til den giver det ikke adgang til din computer.

Så er jeg rolig igen :)

> Tjaa hvis du slår det fra også løber ind i problemer kan det være
> svært for support at hjælpe dig.

> Det burde virke...
ja, men det gør det ikke :(

> Bla. Draytek har et par stykker men de er relativt dyre.

Ok. Mange tak for svaret

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-05 17:31

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> terminal anywhere in the world.
> This port should be open only if you're running a Telnet server. Open

Betyder at din router svarer på pings og opnå adgang til den via telnet.

> Cybercity support siger at port 23 skal være open, så de kan komme i
> kontakt med den, samtidig siger de at ingen andre kan, men er det
> rigtig?

Ja og nej, andre kan telnette til den, men de skal jo bruge en kode for at
komme ind.

> Med min D-Link router var alt sikker, ved scanning grønne flueben
> overalt.

Du kan sætte din (zyxel?) til ikke at svare på pings og telnet fra
Internettet, dog vil CC nok i tilfælde af fejlsøgning skulle bruge disse 2
muligheder, så det er dit valg.

> Jeg har forsøgt at sætte en Hub til routeren en "Flash Ethernet
> Soho-FH- 7004K-100Base TX Class iiHub" men så virker routeren ikke,
> kan ikke komme på nettet.

Husker du at bruge alm straight kabel eller bruger du det krydsede CC
leverer? I så fald skal det krydsede ind i uplink port for at have samme
funktion som et lige kabel (omvendt, lige kabel i en uplink port er samme
resultat som krydset kabel)

> [...]
> Cybercity, og hvor man man tilslutte min. 2 computere?
>
> Hvis jo, hvad skal jeg så købe/navn/evt. pris, gerne god kvallitet.

Linksys WAG54G + nogle andre, kig evt. i CCs interne grupper, der har
Asbjørn Højmark listet en række et par gange.

--
Bjarke Andersen

Fra : jane

Dato : 03-11-05 18:36

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
>
> Du kan sætte din (zyxel?) til ikke at svare på pings og telnet fra
> Internettet, dog vil CC nok i tilfælde af fejlsøgning skulle bruge
Ok. så har jeg forstået det, tak for hjælpen :)

> [...]
>
> Linksys WAG54G + nogle andre, kig evt. i CCs interne grupper, der har
> Asbjørn Højmark listet en række et par gange.

CCs interne grupper, hvordan finder man dem?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-05 18:51

> CCs interne grupper, hvordan finder man dem?

Gruppen cybercity.help og cybercity.xdsl på den newsserver du anvender.

--
Bjarke Andersen

Fra : jane

Dato : 03-11-05 19:35

> Gruppen cybercity.help og cybercity.xdsl på den newsserver du anvender.
Ok. Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane