hvad er en netværksbro
Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 15:32

på en bærbar med bj45 + trådløs netadgang så jeg, at der var lavet en
netværksbro.

Hvad er det ? Hvad bruges den til ? hvad er fordele/ulemper ved det ?

Hilsen Palle

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-05 18:52

"Palle Johansen" <invalid> crashed Echelon writing

> Hvad er det ? Hvad bruges den til ? hvad er fordele/ulemper ved det ?

Kunne fx. være en bro mellem trådløs og trådet netkort, sådan at trafik går
igennem maskinen som er bro.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 19:10

> Kunne fx. være en bro mellem trådløs og trådet netkort, sådan at trafik
> går
> igennem maskinen som er bro.

jo tak - så langt er jeg med.

Men hvorfor overhovet gøre det ? Hvorfor ikke bare gå direkte på nettet fra
enten det ene eller andet netkort ?

Hvad er fidusen ved at lave en bro ?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-11-05 19:36

Palle Johansen <invalid> wrote:

> jo tak - så langt er jeg med.
>
> Men hvorfor overhovet gøre det ? Hvorfor ikke bare gå direkte på nettet fra
> enten det ene eller andet netkort ?
>
> Hvad er fidusen ved at lave en bro ?

Fordi computeren af en eller anden grund ikke understøtter trådløs. Jeg
bruger en Wireless Ethernet Bridge (fra Belkin - en F5D7330) til at få
min Apple PowerMac G3 på trådløs net.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-05 19:59

> Men hvorfor overhovet gøre det ? Hvorfor ikke bare gå direkte på
> nettet fra enten det ene eller andet netkort ?

Som jeg skrev, for at lade trafikken fra det ene netkort kunne glide over
på det andet, fx. lade en computer agere router (egentlig bridge)

Men ja, hvis computeren bare er ganske alm computer så er der intet behov
for en broforbindelse.

--
Bjarke Andersen