Lad kunderne bestemme (Om taxi-faget)
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-11-05 12:21

ugens løb har man haft et indslag, hvor at forskelligheden i graden af den
service man hos forskellige firmaer udviser tydeligt blev illustreret.

En chauffør udviste sin holdning til at køre en tur på et par kilometer
efter at have ventet i et par dage i køen ude i lufthavnen, hvilket er
normalt da pladserne er indrettet på denne måde.

Men hans opførsel uanset hvad man måtte mene om den er en sag imellem den
ansatte og hans vognmand. Hvis vognmanden har denne standard, så er det ikke
samfundets opgave at påtale denne. Hvis vi bliver dårligt behandlet i et
butik, så handler vi heller ikke der mere, medmindre at butikken nu engang
er den billigste.

Den statslige regulering er et onde. Lad konkurrencen regulere situationen
istedet.

Carsten Overgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-05 13:01

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> engang
> er den billigste.
>
> Den statslige regulering er et onde. Lad konkurrencen regulere

Lad alle sætte fri skilt i deres forrude og bruge mobiltelefon til
radiostyring så aldrig ventetid

Kun lede egoister der er kommet først og har opnået defakto monopol
kan have noget mod dette størst mulig lykke for flest lovforslag, som
Glistrup er kommet med

Asociale magt-er-ret typer ønsker mafia, som nu - føj

Fra : Per Hagemann

Dato : 03-11-05 18:59

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er den billigste.
>
> Den statslige regulering er et onde. Lad konkurrencen regulere situationen

Godt princip, men det fordrer en bedre varedeklaration på taxierne. I
lufthavnen skal rækkerne så fordeles efter taxaselskab, som regelmæssigt
skal måles på kvaliteten af ydelserne.

For længe har branchen været friholdt for kvalitetskonkurrence, da det bare
drejer sig om at have koncession. Den bevidste kunde kan i dag kun vælge på
baggrund af bilens og chaufførens udseende, og de fleste tør endda ikke at
gå videre ned i rækken til en taxi med danskudseende chauffør. Selv det med
at bestille taxi til en hund, blev der vist sat stopper for efter en
mediehetz.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-05 21:02

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> danskudseende chauffør. Selv det med at bestille taxi til en hund,
> blev der vist sat stopper for efter en mediehetz.
Der bør indføres ny kodeord og klar tilladelse til at man ikke vælger
den taxa der har ventet længst

Hvis de infame mafiøse netværk om "solidaritet" fører til at taxaen
nægter at køre når han ikke er forrest i køen, så bør han miste sin
autorisation. Intern riddermoral er ikke lov, og antiracisme er ingen
dyd, som er beskyttet af loven på dette felt

Nogle få steder med lange køer af biler , er det nok pladsmæssigt
bøvlet at vælge en bil midt i køen, men nr 2 bør kunne vælges eller
den senest ankomne. Nr 1 kan køre frem så nr 2 kan komme ud. Det skal
han have pligt til.

I supermarkedet er man jo ikke tvungen til at tage et bestemt produkt.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 03-11-05 23:41

Carsten Overgaard skrev i meddelelsen
> [...]

>Men hans opførsel uanset hvad man måtte mene om den er en sag imellem den
>ansatte og hans vognmand. Hvis vognmanden har denne standard, så er det

Det kræver da offentlig påtale når man truer folk med vold, så det var i
allerhøjeste
grad et offentligt anliggende - og så er taxikørsel der kræver licens af det
offentlige
- det må der vel følge en del krav med.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-11-05 08:27

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerhøjeste
> grad et offentligt anliggende - og så er taxikørsel der kræver licens af

Nu er sproget i en tid hvor vi går i retning mod øget globalisering en svær
ting og visse sætninger kunne blive opfattet som vold, men vi må også stille
os det spørgsmål efter sagen med det virtuelle rockband (Triple X, som vi
stadig ikke har set musik fra.) om indslaget er blevet bearbejdet til at
lyde værre end det er.

Sekundært så burde der ikke kræves licens i det hele taget ud over et
specielt kørekort som dokumenterer deres færdigheder ved hastigheder 50 %
over hvad vi andre kører.

Lad markedet regulere tilgangen til faget. Derved kunne der måske også
skabes efterspørgsel fra kundernes side efter andre parametre f.eks.
kundeservice.

Carsten Overgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-11-05 20:33

Carsten Overgaard skrev den 04-11-2005 08:27:

> Lad markedet regulere tilgangen til faget. Derved kunne der måske også
> skabes efterspørgsel fra kundernes side efter andre parametre f.eks.
> kundeservice.

Hvordan vil du måle kundeservice før du sætter dig i en taxa?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 02:33

> [...]
> er den billigste.
>
> Den statslige regulering er et onde. Lad konkurrencen regulere situationen

I stedet mener du Københavs Lufthavn burde have bandlyst pågældende chauffør
for bestandigt, sådan for at bibeholde en nogenlunde anstændig taxastand.

Det kan jeg da godt tilslutte mig.

Thorkild

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-05 06:48

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
> I stedet mener du Københavs Lufthavn burde have bandlyst pågældende
> chauffør for bestandigt, sådan for at bibeholde en nogenlunde
> anstændig taxastand.

Bandlysning kunne komme på tale hvis det var vidnefast.

Men meget tyder på at journalister har iscenesat.

Medierne skaber nyhederne. Fat det.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-11-05 08:23

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
chauffør
> for bestandigt, sådan for at bibeholde en nogenlunde anstændig taxastand.

Deri er vi fuldstændig uenige. Hvis man ikke lader sig transportere i sin
egen bil, er man ude for at købe en ydelse. I forbindelse med købet kan man
lade en masse parametre indgå og en af dem kunne være den grad af
kundeservice, som taxachaufføren yder. Der er andre transportformer til
rådighed derude.

Den er op til kunden selv. Ikke Københavns lufthavn eller en offentlig
indstans. Jeg tror faktisk ikke at det har den store betydning for
lufthavnens gæster om taxaernes generelle standard er lav eller høj. Det vil
regulere sig selv. Kunderne vil finde andre transportformer, hvis branchen
ikke regulerer standarden efter efterspørgslen. Vi fravælger jo heller ikke
Budapest generelt som turistmål blot fordi at en dansker blev skudt ned -
hvilket er normalt på de kanter - i forbindelse med en diskustion netop med
en taxa-chauffør.

Der er selvfølgelig den problemstilling at den parkeringsplads, som man
hyrer taxa'er ved, formentlig er ejet af lufthavnen og derfor kan de godt
fastsætte krav, som er helt ude af trit med den generelle standard i det
øvrige samfund på dette område. Spørgsmålet som rejser sig er derfor om
lufthavnen overhovedet bør have ejerskabet af sådan en plads, ligesom man i
disse dage sætter spørgsmål ved om staten bør eje en lufthavn.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 12:21

> [...]
> lade en masse parametre indgå og en af dem kunne være den grad af
> kundeservice, som taxachaufføren yder. Der er andre transportformer til

Jamen så er vi uenige. Jeg mener det er i lufthavnens interesse at sikre den
taxa service der leveres fra holdepladserne er af høj kvalitet.

Men håber da inderligt faget selv når at rette op på problemet.

Thorkild

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-11-05 09:51

> [...]
> taxa service der leveres fra holdepladserne er af høj kvalitet.
>
> Men håber da inderligt faget selv når at rette op på problemet.

Man kunne starte ved at sælge taxapladsens areal til staten, så det blev
offentlig vej og lufthavnen derved slap for problemstillingen med samfundets
videre behandling af kunderne. Lufthavnen er jo heller ikke ansvarlig for om
kunderne bliver slået ned på hovedbanegården efter at de har forladt
lufthavnsbussen.

Der skal være plads til både dårlig kvalitet og god kvalitet i alle brancher
for at kunne anvende den som konkurrenceparamter.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 10:04

> [...]
> brancher
> for at kunne anvende den som konkurrenceparamter.

Gælder det også plejehjem ?

Thorkild

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-11-05 13:04

"Thorkild Poulsen" <thor@fjern.softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også plejehjem ?
>
> Thorkild

Der er allerede kommuner, hvor man tilbyder en valgfrihed så boboeren eller
vedkommendes pårørende ville kunne betale for en bedre kvalitet, hvis det
betyder noget for dem.

Andre steder har man sparet, så man visse steder er nød til at bruge bleerne
to gange og det er forkert, hvis der ikke åbnes mulighed for merbetaling.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 14:48

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

..

> Der er allerede kommuner, hvor man tilbyder en valgfrihed så boboeren
> eller
> vedkommendes pårørende ville kunne betale for en bedre kvalitet, hvis det
> betyder noget for dem.

Kan vi så få flere taxa rækker i Cph, så vi kender kvaliteten af produktet ?

> Andre steder har man sparet, så man visse steder er nød til at bruge
> bleerne
> to gange og det er forkert, hvis der ikke åbnes mulighed for merbetaling.

Er du sød lige at vise hvor de kommunal budgeter er faldet ?

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-11-05 20:36

Carsten Overgaard skrev den 04-11-2005 08:22:
> [...]
> hvilket er normalt på de kanter - i forbindelse med en diskustion netop med

Er det normalt, at skyde danskere, når man diskuterer med en
taxachauffør i Budapest?

Så tror jeg lige, at Budapest er streget ud af europæiske byer jeg vil
besøge

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-11-05 09:46

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Er det normalt, at skyde danskere, når man diskuterer med en
> taxachauffør i Budapest?
>
> Så tror jeg lige, at Budapest er streget ud af europæiske byer jeg vil
> besøge

Diverse turistbureauer og myndigheder har allerede udsted en advarsel imod
at sætte spørgsmålstegn ved regningen eller rutevalget, så fravælg Budapest
hvis disse to parametrer ved taxakørsel tæller for dig.

Carsten Overgaard