ekstern harddisk og pc
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 03-11-05 07:30

Jeg har lagt en masse billeder mv. fra min mac og over på en extern
harddisk.

Når jeg så slutter harddisken til min pc kan den ikke få fat i drevet.

Hvad kan jeg gøre ??

Svend Erik Jørgensen

Fra : Bo Hellum

Dato : 03-11-05 08:34

"Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt en masse billeder mv. fra min mac og over på en extern
> harddisk.
>
> Når jeg så slutter harddisken til min pc kan den ikke få fat i drevet.

Øhh, uden at være 100 på det, så er disken vel formatteret til en mac, og du
vil så efterfølgende bruge den på din pc som er et helt andet filsystem. Ja,
jeg tror desværre ikke det dur. Det er vist en enten eller og ikke en både
og.

Bo

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-05 13:23

Hej Svend Erik

Svend Erik Jørgensen wrote:
> Jeg har lagt en masse billeder mv. fra min mac og over på en extern
> harddisk.
>
> Når jeg så slutter harddisken til min pc kan den ikke få fat i drevet.

Disken skal være FAT32 formatteret, hvis du skal bruge den på både PC og
Mac.

> Hvad kan jeg gøre ??

Hvis du stadig har billederne på din Mac, så formater den eksterne disk
på din PC. Slut den derefter til din Mac og kopier billederne én gang
til. Slut den derefter til din PC, og du kan kopiere til PC'en.

Der findes også et værktøj - faktisk flere, - der kan mounte en Mac HFS+
formatteret disk, så den kan mountes på PC. Fx. "MacOpener" og
"MacDrive". Bruger du XP, skal du have "MacDrive2000" eller
"MacDriveXP". Hvis du kører Win98 eller Win2k skal du have enten
"MacDrive98" eller "MacDrive2000".

Kig på www.versiontracker.com -> Windows og søg på ovennævnte.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>