Webcam med Ethernet
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-05 00:02

Hejsa,

Ved ikke lige om dette er en den rette gruppe, men jeg leder efter et
webcam med Ethernet interface, der skal kunne køre selvstændigt. Da
det har lidt med netværk at gøre, forsøger jeg i denne gruppe

Kameraet skal have en rimelig billedkvalitet, må godt kunne zoome, og
hvis det kan manøvrere lidt rundt vil det være et plus, men det er
ikke påkrævet.

Er der nogen der bruger den slags kameraer på deres netværk?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 03-11-05 03:26

""René" Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke påkrævet.
>
> Er der nogen der bruger den slags kameraer på deres netværk?

Hvad er dit budget?

--
Esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-05 14:36

Esben <esben@gruf.land> wrote:

> Hvad er dit budget?

Der er ikke rigtigt nogen grænse, men det behøver selvfølgeligt ikke
være dyrere end højst nødvendigt.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogen til ca. 10.000 kr. og den
prisklasse er ikke nødvendigvis afskrækkende, men kan det gøres
billigerer er det selvfølgelig rart.

Det skal bruges til at overvåge et mindre rum hvor der står nogle
printere. Man skal kunne se om printerne kører og meget gerne kunne
zoome. Billedkvaliteten skal være i den bedre ende, da man gerne skal
kunne se om der er striber i printet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 04-11-05 00:21

> [...]
> printere. Man skal kunne se om printerne kører og meget gerne kunne
> zoome. Billedkvaliteten skal være i den bedre ende, da man gerne skal

Hvis der ikke er for mange printere, kunne du bruge et Axis 206/206M (M er
med megapixel opløsning, det første er 640x480) til hver printer
http://www2.axis.com/files/datasheet/206/ds_206combo_24589_en_0504_lo.pdf

eller et Axis 213PTZ til at dække alle - zoom er ret god i dette:
http://www.axis.com/products/cam_213/index.htm

--
Esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-05 01:04

Esben <esben@gruf.land> wrote:

> Hvis der ikke er for mange printere, kunne du bruge et Axis 206/206M (M er
> med megapixel opl?sning, det f?rste er 640x480) til hver printer
> http://www2.axis.com/files/datasheet/206/ds_206combo_24589_en_0504_lo.pdf

Indtil videre er der 3 store printere som skal overvåges. Prisen på
disse kameraer er helt i orden, men megapixel-kameraet er dog næsten
dobbelt så dyrt. Jeg er dog ikke sikker på, at det er nødvendigt med
en så høj opløsning.

> eller et Axis 213PTZ til at d?kke alle - zoom er ret god i dette:
> http://www.axis.com/products/cam_213/index.htm

Ja, det er jo virkeligt et fikst kamera. 26x optisk zoom lyder
imponerende, men det kunne være rart om de viste noget på deres
hjemmeside. Prisen er lidt pebret, men skulle nok kunne klares.

Ulempen ved 3 separate kameraer er, at vi skal bruge 3 offentlige
IP-adresser for at kunne tjekke alle 3 printere. Vi har IP-adresser
nok indtil videre, men det er måske lidt "spild". Ved du om man kan se
kameraerne i brug på nogen websider, eller om der er nogen forhandlere
der ligger inde med dem, så man kan se kvaliteten af billederne?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 04-11-05 02:26

> Ja, det er jo virkeligt et fikst kamera. 26x optisk zoom lyder
> imponerende, men det kunne være rart om de viste noget på deres
> hjemmeside. Prisen er lidt pebret, men skulle nok kunne klares.

Der er et par samples sites her, men ikke i fuld opløsning.
http://www.axis.com/solutions/video/gallery.htm
Vi har et par kunder, som bruger 213ptz til fjernovervågning
og -undervisning mellem dk og Asien, og de er gode nok til at demonstrere
finmekanisk arbejde. Kvaliteten på 206 kender jeg ikke i praksis.

> Ulempen ved 3 separate kameraer er, at vi skal bruge 3 offentlige
> IP-adresser for at kunne tjekke alle 3 printere. Vi har IP-adresser
> nok indtil videre, men det er måske lidt "spild".

Man kan jo placere dem på lokalt net og tilgå dem på hver deres port via
NAT.

> Ved du om man kan se
> kameraerne i brug på nogen websider, eller om der er nogen forhandlere
> der ligger inde med dem, så man kan se kvaliteten af billederne?

Vi havde for et par år siden Axis 213ptz og 2110 til demo hvor jeg arbejder,
men desværre ikke længere. Send mig gerne en mail, hvis jeg skal prøve at få
fat i nogen testbilleder.

--
Esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-05 12:25

Esben <esben@gruf.land> wrote:

> Der er et par samples sites her, men ikke i fuld opl?sning.
> http://www.axis.com/solutions/video/gallery.htm
> Vi har et par kunder, som bruger 213ptz til fjernoverv?gning
> og -undervisning mellem dk og Asien, og de er gode nok til at demonstrere
> finmekanisk arbejde. Kvaliteten p? 206 kender jeg ikke i praksis.

> Man kan jo placere dem p? lokalt net og tilg? dem p? hver deres port via
> NAT.

Det var ikke helt dumt tænkt

> Vi havde for et par ?r siden Axis 213ptz og 2110 til demo hvor jeg arbejder,
> men desv?rre ikke l?ngere. Send mig gerne en mail, hvis jeg skal pr?ve at f?
> fat i nogen testbilleder.

Jeg har kigget på demoerne fra Axis' hjemmeside og det ser rigtigt
godt ud. Jeg vil dog gerne se nogle af dine testskud, hvis du har
noget liggende. Min mailadresse er helt ok, selvom den hedder noget
med spam.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-11-05 08:00

On Thu, 3 Nov 2005 00:01:48 +0100, spam@rfn.dk (René Frej Nielsen)
wrote:

> Ved ikke lige om dette er en den rette gruppe, men jeg leder efter et
> webcam med Ethernet interface, der skal kunne køre selvstændigt.

Se på www.axis.com

-A

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 03-11-05 09:14

> [...]
> ikke påkrævet.
>
> Er der nogen der bruger den slags kameraer på deres netværk?

Hej

Trust har et par stykker -
http://www.trust.com/products/productgrp.aspx?grp=WSEC

NW-7100 LAN
NW-7500 WLAN

Jeg har begge hængende og du fungerer fortrinligt

Der medfølger software til at optage med (timer, manuel, bevægelse)

De har eget web-interface - der er mulighed for at uploade automatisk
til hjemmeside osv. , osv.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-05 14:28

Brian S. Jensen <m3m5@hotmail.com> wrote:

> Trust har et par stykker -
> http://www.trust.com/products/productgrp.aspx?grp=WSEC
>
> NW-7100 LAN
> NW-7500 WLAN
>
> Jeg har begge h?ngende og du fungerer fortrinligt
>
> Der medf?lger software til at optage med (timer, manuel, bev?gelse)
>
> De har eget web-interface - der er mulighed for at uploade automatisk
> til hjemmeside osv. , osv.

Dem vil ja da lige kigge på. Tak. Det er altid rart at høre, hvad
andre bruger, for ellers er det svært at overskue, hvad der er godt og
hvad der er skidt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen