Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Islands Brygge by night
Fra : Michael

Dato : 02-11-05 23:44

Jeg har igen igen været på Bryggen.
Kritik og tudekiks modtages med glæde.

http://www.imagerating.dk/upload/images/43091image.jpg

Mvh.
Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-11-05 00:34

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> wrote in message
news:cjbaf.73113$Fe7.248665@news000.worldonline.dk...
> Jeg har igen igen været på Bryggen.
> Kritik og tudekiks modtages med glæde.
>
> http://www.imagerating.dk/upload/images/43091image.jpg

Nice. Jeg kan godt lide detaljen med de to personer der sidder på kanten.
Det kunne dog være endnu federe hvis vandet havde været helt spejlblankt,
men det kan du jo ikke styre. Ellers kan jeg godt lide lyset, stemningen og
beskæringen, det enste vedr. beskæringen der går mig på er det til højre,
den lille bygning man ser ved siden af den store, den ville jeg nok have
klippet mere væk så man ikke ser den så meget. Men det er selvfølgelig smag
og behag. Et ganske vellykket billedet, som den nye storkommune sikkert godt
kunne bruge

Mvh
Simon

Fra : Michael

Dato : 03-11-05 17:27

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> og behag. Et ganske vellykket billedet, som den nye storkommune sikkert godt

Takker for Din kritik. Jeg var heller ikke utilfreds med de to personer
havde sat sig lige der
Jeg prøve at beskære motivet mere når, jeg næste gang skal ud og
fotgrafere.

Mvh.
Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 03-11-05 18:54

Hej Michael

Jeg kan bare holde med det Simon skriver, så jeg gentager det ikke.

Om der et Islands Brygge du fotograferer imod ser den ju lidt
andreledes ud en den gjorde da jeg flyttede fra Köbenhavn for omkring
30 - 35 år siden.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-05 13:10

Michael wrote:
> Jeg har igen igen været på Bryggen.
> Kritik og tudekiks modtages med glæde.
>
> http://www.imagerating.dk/upload/images/43091image.jpg

Hmm... det er meget bedre men slet ikke godt nok, der er faktisk to
motiver i billedet, klip det over midt imellem de to højhuse, så er der
to rimmelig gode billeder.

Og prøv så med en hvidballance kalibrering i kunstlys, billedet er alt
for grønligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 03-11-05 17:21

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> to rimmelig gode billeder.
>
> Og prøv så med en hvidballance kalibrering i kunstlys, billedet er alt

Mange tak for kritikken, jeg vil prøve fremover at komponere mine
billeder mere enkelt, selvom jeg har svært ved at se det enkelte
motiv. Jeg vil prøve at lave en hvidbalance kalibrering med et
grå ark næste gang fotgrafere under ligende forhold, jeg stod
under en lampe, det har åbenbart snydt kameraets hvidbalance.

Mvh.
Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 03-11-05 18:58

Hej igen Michael

On Thu, 03 Nov 2005 17:21:26 +0100, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>grå ark næste gang fotgrafere under ligende forhold, jeg stod
>under en lampe, det har åbenbart snydt kameraets hvidbalance.

Nu findes der to muligheder:

Endten har jeg en dårligt kalibreret skärm som er så dårligt
kalibreret at den kompenserer for det grönstik Nils siger sig se.

Det andet alternativ er at hans skärm ikke er kalibreret eller at han
ganske enkelt ser forkert.

Det er altså bare at välge.

Jeg kan nemlig ikke se noget farvefejl i billedet, det ser ud precis
som man forventer et nat/aftenfoto skal se ud når det tages med
farvefilm. Nå ja digitalkamera.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Michael

Dato : 03-11-05 20:39

Hans Peter Larsson wrote:

> [...]
>
> Jeg kan nemlig ikke se noget farvefejl i billedet, det ser ud precis
> som man forventer et nat/aftenfoto skal se ud når det tages med

Hej Hans Peter

Når man ser på den hvide byning, ser den ikke helt hvid/grå ud,
den ser lidt grønlig ud.

Mvh.
Michael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 04-11-05 17:24

Hej Michael

On Thu, 03 Nov 2005 20:38:42 +0100, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

>Når man ser på den hvide byning, ser den ikke helt hvid/grå ud,
>den ser lidt grønlig ud.

Nu er jeg muligvis miljöskadet som en fölge af höj alder, jeg har haft
foto som erhverv siden 1959.

Jeg er af den opfatning at et natbillede skal gengive den stämning der
var ved fotograferingstilfäldet. Om natten/sent på aftenen er lyset
ikke neutralt, farverne på bygninger og andet naturligvis heller ikke.

Derimod har du lysponkterne, som skal väre hvide, helt hvide, deraf
min bemärkning om at billedet efter min mening er helt OK farvemäsigt
som det er.

Jeg har naturligvis også fået läre mig at det går aldeles udmärket at
ändre hvidballance i et billede digitalt, precis som man tidligere
gjorde med filtre endten foran kameraobjektivet eller når man
kopierede billedet i mörkekammeret. Jeg mener imidlertid at denne
uskik med at alle billeder skal väre neutrale i farvetonen, något som
er let at opnå med et digitalkamera, er af det onde. Det ödelägger
helt stemningen i motivet.

Det er min subjektive mening.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-11-05 20:53

Michael wrote:
> Jeg har igen igen været på Bryggen.
> Kritik og tudekiks modtages med glæde.
>
> http://www.imagerating.dk/upload/images/43091image.jpg

Efter at have læst andres kritik, vil jeg give ret i at venstre del af
billedet med fordel kan skæres væk. Det, der virker forkert på mig er at
den højreste person ser ud til at have tabt hodet. -og det fanger for
meget af min opbærksomhed.

Ellers en god stemning.

Bo //

Fra : Michael

Dato : 03-11-05 21:29

Bo Bjerre wrote:

> [...]
> billedet med fordel kan skæres væk. Det, der virker forkert på mig er at
> den højreste person ser ud til at have tabt hodet. -og det fanger for

Takker for Din kritik. Jeg må åbenbart frem med den store beskæringssaks
i fremtiden

Mvh.
Michael