MS Windows
briani 27239
Ikke lyd på alle DVD'er
Fra : -= JF =- priv

Dato : 02-11-05 20:33

Hej gruppe.

Kan nogen knække denne nød:

Når jeg afspiller DVD-film på computeren gennem Mediaplayeren er der lyd på
nogle DVD'er, men ikke på andre.
Når jeg afspiller de 'stumme' film på DVD-afspilleren, er der ingen
problemer med lyden.

Er der et bud på en løsning?

På forhånd tak!
Mvh John

Fra : none

Dato : 02-11-05 22:37

-= JF =- priv wrote:
> [...]
> nogle DVD'er, men ikke på andre.
> Når jeg afspiller de 'stumme' film på DVD-afspilleren, er der ingen

Hvilke DVD'er er der tale om?... Nogen windows Updates "fucker" op i DVD
afdelingen i media player så netop lyden mangler.

Fra : Fynbo

Dato : 03-11-05 07:48

"none" <""jesper\"@(none)"> skrev i en meddelelse
> [...]

Du mangler måske AC3 lyd codec..

Søg på google efter det, og prøv om det hjælper
at installere det...

Fynbo

Fra : -=JF=- arb

Dato : 03-11-05 11:55

"Fynbo" <Fynbo.not@t.dk> skrev i en meddelelse

> Du mangler måske AC3 lyd codec..
>
> Søg på google efter det, og prøv om det hjælper
> at installere det...

Det prøver jeg at installere...
For (også som svar til "None") det er sønnens computer, sonm han også
brugersom DVD-afspiller, så jeg ved ikke rigtigt hvilke film der har lyp med
og hvilke der ikke har.

Jeg prøvede med 2 film... En kpoi af en DVD (som virkede) og samme film som
original (som ikke virkede) - men ved ikke om alle kopier virker og alle
originaler ikke gør?

Mvh John

Fra : -=JF=- arb

Dato : 04-11-05 10:01