kost rådgivning med løbende evaluering..
Fra : peet_dk

Dato : 02-11-05 17:34

hejsa.. har jeg har allerede tabt mig en del kiloer (se
www.peet.dk/wordpress over til højre) Og mine motionsvaner er også i top
(spinning 3 gange om ugen og styrketræning 2 dage om ugen).

Problemet er min kost.. Dvs. jeg har prøvet at tælle kalorier i perioder og
har også på den måde fundet ud af hvad der er godt - og ikke mindst hvad der
ikke er godt! Jeg har også prøvet atkins i en kort periode, men spinning og
nul-kulhydrater ikke går sammen droppede jeg det efter en månedstid..

Jeg har tidligere (124kg -> 112kg) skrevet dagbog på motion-online.dk
Hvilket også var godt da jeg fik sat en ny indgangs vinkel mht. kosten -
nemlig at kroppen har brug en hvis mængde proteiner når man dyrker motion.

Men jeg er gået GODT og grundigt i stå nu.. Og har været det et halvt års
tid.. Og problemet er kosten.. især i weekenderne.... Det jeg søger er en
form for kostrådgivning/evaluering noget lign. slankedoktoren.tv2.dk e.l.
Kan I anbefale et site e.l. som har hjulpet jer? Gerne også med andre "unge"
brugere med samme problem.

--
Peter
115,5 kg

Fra : Tina

Dato : 03-11-05 06:12

> [...]
> form for kostrådgivning/evaluering noget lign. slankedoktoren.tv2.dk e.l.
> Kan I anbefale et site e.l. som har hjulpet jer? Gerne også med andre

Hejsa Peter

Hvis du ikke mener professionel, men blot opbakning fra ligesindede, så prøv
www.slankerummet.dk det gratis

MVH Tina

Fra : Mette

Dato : 03-11-05 23:50

"peet_dk" <peetno@spampeet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> form for kostrådgivning/evaluering noget lign. slankedoktoren.tv2.dk e.l.
> Kan I anbefale et site e.l. som har hjulpet jer? Gerne også med andre

Først og fremmest: jeg har lige sit dine billede: hold K!!!! hvor er du
sej!! Du har jo faktisk fået et ansigt nu - gravet frem fra alt fedtet - du
er jo en flot fyr!! Who would have known?
Du har gjort det fantastisk!

Jeg kender selv problemet med weekenderne. Da jeg smed 25 kg havde jeg en
fast skeje-ud dag, som var min veje-dag også. Og det har jeg hidtil også
ment, at jeg kunne gøre nu. Problemet var ligesom bare, at jeg holdt weekend
fra fredag morgen til søndag aften. Det er tre dage ud af syv. Og når man
voldæder 3 ud af syv dage, og ikke gør noget særligt for at slanke sig
man-tor, så taber man sig bare ikke.
Min løsning er for fremtiden at genoptage min gamle regel med max én
skeje-ud-dag om ugen og KUN holde weekend om lørdagen. Jeg må simpelthen
holde mit mål for øje og tænke på hvad jeg vil opnå på længere sigt, frem
for hvad jeg har lyst til ligenu, når chipsene og chokoladen kalder på mig i
Netto.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-11-05 09:31

"Mette" <Mette@.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere sigt, frem
> for hvad jeg har lyst til ligenu, når chipsene og chokoladen kalder på mig

Det er faktisk problemet for mange - at de spiser dét, de har lyst til - og
ikke dét, de har brug for.

Så din metode er faktisk glimrende: at sætte sig et mål, definere hvad du
vil og så spise i overenstemmelse med dine mål frem for at spise efter, hvad
du har lyst til.

Det vigtigste er at vælge bevidst - altid og hver gang inden man putter
noget i munden overveje: "Er det her noget, jeg har brug for? Vil det fremme
de mål, jeg har sat? Eller vil det bare være fryd her og nu i et kort
øjeblik?"

Mvh. Lisbeth

Fra : peet_dk

Dato : 04-11-05 14:25

> [...]
> du
> er jo en flot fyr!! Who would have known?

ja, men takker da *s*

-klip-

> [...]
> for hvad jeg har lyst til ligenu, når chipsene og chokoladen kalder på mig

Det lyder som en god løsning, kunne være man skulle prøve den over en
periode! Håber sku' den virker. Problemet er at mit vægttab ind til nu har
været til stede hvis jeg bare dyrkede motion og spiste sundt i hverdagene.
Men nu skal jeg også til at se på weekenderne.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-11-05 16:25

[peet_dk | Wed, 2 Nov 2005 17:34:25 +0100]

>Jeg har også prøvet atkins i en kort periode, men spinning og
>nul-kulhydrater ikke går sammen droppede jeg det efter en månedstid..

Lad mig lige knytte en kommentar.

Atkins er ikke nul-kulhydrat, men stærkt begrænset i sin indtagelse af
omsættelige kulhydrater, men med vægt på at f.eks. kostfibre og lignende er
vigtige (og derfor ikke medregnes).

Begrænsningen med de 20 gram nettokulhydrater er jo også kun gældende lige i
starten, og sættes op undervejs til man finder sit personlige niveau, hvor
man stadig taber sig.

Én som dig der dyrker mortion, vil også kunne have dette niveau endnu
længere op, og vil således nok kunne have et højere indtag af netto
kulhydrater end dem der ikke spinner, og det er stadig Atkins :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : peet_dk

Dato : 05-11-05 11:52

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere op, og vil således nok kunne have et højere indtag af netto
> kulhydrater end dem der ikke spinner, og det er stadig Atkins :)

Jeg prøvede atikin i forsommeren, så det ligger lidt væk.. Men jeg kan huske
at det var hårdt da kroppen gik i katose. Jeg havde heller ikke nogle
problemer når jeg ikke dyrkede motion, men kunne SAGTENS mærke forskel når
pulsen kom rigtigt langt op. Men syntes ikke atkins var noge for mig - af
den ene grund at jeg holder meget af min højpuls motion. En anden ting jeg
helt glemte at nævne er at jeg var/er på SU så der var ikke råd til det
"gode" kød alle dage... og man bliver sku' træt af kylling/tun i længden.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-11-05 23:51

[peet_dk | Sat, 5 Nov 2005 11:52:09 +0100]

> [...]
>at det var hårdt da kroppen gik i katose. Jeg havde heller ikke nogle
>problemer når jeg ikke dyrkede motion, men kunne SAGTENS mærke forskel når

Ja, må indrømme at jeg ikke træner så meget selv - jeg kender dog nogle der
træner meget og er på Atkins imens, de siger at de planlægger en del af
deres kulhydratindtag før træningen, og at det bliver nemmere - men de kan
da godt mærke det alligevel :)

>En anden ting jeg helt glemte at nævne er at jeg var/er på SU så der var ikke råd til det
>"gode" kød alle dage... og man bliver sku' træt af kylling/tun i længden.

Det er desværre også rigtigt - Atkins er nok lidt dyrer at følge hvis man
vil spise varieret. Der burde være et legat at søge :D

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-11-05 13:38

peet_dk skrev den 02-11-2005 17:34:

> Men jeg er gået GODT og grundigt i stå nu.. Og har været det et halvt års
> tid.. Og problemet er kosten.. især i weekenderne....

Godt. Du har identificeret dit problem. Eller bedre sagt: den periode i
løbet af ugen, hvor din proces bliver "sat i stå".

Så må du jo finde ud af hvad du gør i weekenderne, som gør at din proces
bliver sat i stå.

På jævnt dansk: hvad er det for noget kost du indtager om weekenden?

> [...]
> Kan I anbefale et site e.l. som har hjulpet jer? Gerne også med andre "unge"

slankerummet.dk er min anbefaling.

Vi er vel alle unge. Men med hver vores alder.
Det kunne jo være, at man via noget livserfaring kan bidrage med noget
som du ikke kan få fra unge.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Søren

Dato : 02-12-05 15:02

> [...]
> form for kostrådgivning/evaluering noget lign. slankedoktoren.tv2.dk e.l.
> Kan I anbefale et site e.l. som har hjulpet jer? Gerne også med andre

Jeg har med succes kontaktet en privatpraktiserende diætist (2 møder - i alt
2 timers samtale, 950 kr.), som ud fra mine mad- og (i forvejen gode)
motionsvaner lagde en ny kostplan. Den har jeg nu fulgt i 17 uger. Resultat:
fra 94 kg til 79,5 kg...

Man kan givetvis betale sig til flere evalueringssamtaler.

Søren