Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adios amigos...
Fra : Michael Bothager

Dato : 02-11-05 14:43

Hola

Dette er ikke et surt opstød, forargelse eller indignation over
gruppen, blot en afsked til alle dem jeg har haft spændende, sjove,
udfordrende o.a. samtaler med. Og det har heller ikke noget med den
kritik jeg har fået på engle-billederne, den kan jeg sagtens klare.

Jeg syntes at jeg bruger for meget af min tid på at følge med her i
gruppen, og lige som andre har jeg ignoreret personbashing, gear-snak,
ensidige udsagn osv. som typisk forekommer i online-medier af denne
type i den udstrækning det har været mligt.

Jeg syntes nu at forholdet mellem de tråde jeg syntes er interessante,
de dialoger der imø rykker og den tid jeg bruger ikke hænger sammen.

Jeg går nu på jagt efter en fotoklub i stedet for, for at få den
dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.

Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I
er alle velkomne til at kigge forbi www.michaelbothager.dk når I
lyster.

Så, adios amigos
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 02-11-05 14:59

"Michael Bothager skrev i en meddelelse

> [...]
> ensidige udsagn osv. som typisk forekommer i online-medier af denne
> type i den udstrækning det har været mligt.

Jeg kan sagtens genkende dine frustrationer. Og det er rigtigt at
dk.fritid.foto har mange af disse ting tilfælles med andre online-medier.
jeg kommer uvægerligt til at tænke på de fllysimulator-fora jeg har været
deltager i. Der var nøjagtigt samme slags og måske endnu mere trolleri og
person-bashing end der er her i gruppen.
Kuren er at holde en pause en gang imellem, og så bare tage et lille kig i
ny og næ.

> Så, adios amigos

Jeg vil hellere sige: Hasta la Vista Baby

Mvh Erik

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-05 15:01

Michael Bothager (slet WOUAA) wrote:
> Så, adios amigos

På gensyn

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 15:18

Hej Michael,

Det er set før, men jeg undrer mig over, hvad der får folk til at skrive et
farvel. En fotoklub er da ikke en erstatning for et online forum som dette
her. Hvorfor gør du ikke bare som alle andre? Ignorer de fjollede indlæg og
deltag i de diskussioner, der giver noget. Jeg har sat pris på dine indlæg,
men du kan jo altid se tilbage igen fra tid til anden. Ellers god
fornøjelse, samt held og lykke med din fotointeresse fremover.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 16:21

Det var da en skam, Michael. Jeg har hygget mig ved at se dine billeder ind
imellem. De er ret fjernt fra, hvad jeg laver, men så lærer jeg så meget
mere ved at se på dine. Men jeg kan godt følge dig i dit valg. Jeg gider
heller ikke den omgang personafklapsning, der foregår, og vil heller ikke
deltage i den. Så pøj-pøj fremover.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jakob

Dato : 02-11-05 16:28

In article <11309391950.328691348961769@dtext.news.tele.dk>,
mibo@WOUAApost6.tele.dk says...

> Så, adios amigos
> Michael

Det er fandeme ærgeligt for os andre må jeg sige. Har virkelig haft
megen glæde af dine indlæg og råd med hensyn til billedbehandling og
billedsyn.

Det synes jeg bare er ski ærgeligt må jeg sige.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : condrup.net

Dato : 02-11-05 17:15

"Michael Bothager (slet WOUAA)" <mibo@WOUAApost6.tele.dk> skrev i en
> [...]
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.
>
> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I

Du er i foretrukne, jeg kigger ind engang imellem..

Mvh Ole C.
www.condrup.net

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 17:57

Michael Bothager (slet WOUAA) wrote:

> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I
> er alle velkomne til at kigge forbi www.michaelbothager.dk når I
> lyster.

Hmm... du ka' da bare poste henvisninger til dine nye billeder.

Jeg ka' nævne mindst 7 personer, der her i gruppen poster opslag for
deres nye billeder, og det er uden, at de iøvrigt deltager i debatterne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-11-05 19:23

> [...]
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.
>
> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I

Trist. Du tager nemlig nogle rigtig gode billeder.

--Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-11-05 21:28

Martin Agersted Jarl wrote:

> Trist. Du tager nemlig nogle rigtig gode billeder.

Næh - trist fordi han bidrager med gode indlæg.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-11-05 21:53

Jan Bøgh wrote:

> Næh - trist fordi han bidrager med gode indlæg.

Ja, ok.

--Martin

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-11-05 19:37

Michael Bothager (slet WOUAA) skrev:
> [...]
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.
>
> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I

Trist at endnu en af de få, det gør det umagen værd at bruge tid på
gruppen, nu forsvinder.
Måske vil en evt. kommende undergruppe om billedsnak ændre lidt på det?
Man har lov at håbe...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 21:27

Ole Larsen wrote:

> Trist at endnu en af de få, det gør det umagen værd at bruge tid på
> gruppen, nu forsvinder.
> Måske vil en evt. kommende undergruppe om billedsnak ændre lidt på det?
> Man har lov at håbe...

Jeg tror ikke, at opdelingen kommer til at ændre på noget, flertallet af
brugerne i denne gruppe er nemlig fotoforbrugere.

Tidligere var det jo sådan, at fotografiet var forbeholdt fagfotografer,
og amatørfotografer der i flere år seriøst havde arbejdet med at lære sig
faget, men den digitale udvikling har på godt og ondt gjort det nemt, og
det har medført en popularisering af fotografiet.

Internettet har også gjort det muligt, at de fotoforbrugere som førhen
kun lavede familiefotos ved fester og højtider, kan lege med på et
område, hvor de slet ikke har opbygget et fundament af baggrundsviden.

I denne gruppe er der jo kilometervis af eksempler på, at fotoforbrugerne
tror, at prisen på deres DSLR-kamera og størrelsen af zoomobjektivet
afgør hvor gode billeder de kan ta', og det er helt åbenlyst, at deres
kriterium for et godt billeder er, at det bare skal være nogenlunde
skarpt, velbelyst og ligne.

Og det ændrer en opsplitning af gruppen ikke på, vi får blot 2-3 grupper
med de samme problemer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 03-11-05 01:37

In article <43692124.2000100@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Og det ændrer en opsplitning af gruppen ikke på, vi får blot 2-3 grupper
> med de samme problemer...

Jamen så er det da pænt logisk at du har kæmpet med næb og klør for at
få den opsplitning som du selv mener er formålsløs.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-05 09:11

Jakob wrote:

> Jamen så er det da pænt logisk at du har kæmpet med næb og klør for at
> få den opsplitning som du selv mener er formålsløs.

Mit forslag var en noget anderledes opdeling, og dens udgangspunkt var en
opdeling i to grupper...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-11-05 19:51

> [...]
>
> Dette er ikke et surt opstød, forargelse eller indignation over
> gruppen, blot en afsked til alle dem jeg har haft spændende, sjove,

Det lyder da trist - men det er jo din beslutning.
Jeg har sat pris på at se dine billeder - de er inspirerende selvom de
ligger et stykke fra mine.
Den konstruktive tone i dine indlæg er da også blevet bemærket og værdsat.

[8<8<8<]
> Jeg går nu på jagt efter en fotoklub i stedet for, for at få den
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.

Held og lykke.
Jeg kiggede lige på den lokale fotoklubs hjemmeside og galleri - det er
langt fra indlysende at det er stedet at finde inspiration.
Måske SDF (www.sdf.dk) vil tiltale dig.

> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I
> er alle velkomne til at kigge forbi www.michaelbothager.dk når I
> lyster.

Det vil jeg sikkert gøre - men også glemme det til tider.
Så et indlæg når der er nye billeder vil jeg da sætte pris på.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-11-05 23:21

> [...]
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.
>
> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I

"Sad to see you go..." Som en meget nær ven af mig sagde den sidste dag på
højskolen inden han tog hjem til Rumænien. Dog snakker jeg med ham endnu. Så
jeg håber da du kigger forbi ind i mellem. Jeg kigger i hvert fald forbi din
hjemmeside i ny og næ. Du er en stor inspirationskilde og en meget god
skribent. Ikke fælt sprog, ikke nedladende og ikke mindst kan du tåle
kritik.

Men prøv om du ikke kan klare dig med en pause. Jeg har selv lidt samme
holdning, så derfor følger jeg ikke så meget med i gruppen som andre gør,
men da nok til at folk kender mig lidt og jeg kender dem lidt. Jeg har
stadig tid til mit job som freelancer, min fritid med musikken og leder af
et tamburkorps, samt min forlovede.

Mvh
Simon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-11-05 02:49

"Michael Bothager (slet WOUAA)" <mibo@WOUAApost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11309391950.328691348961769@dtext.news.tele.dk...

> Så, adios amigos
> Michael

Åh nej, det var sq da træls når en af mine selvudnævnte mentorer trækker sig
her fra.
Jeg kaster mig ellers over dine indlæg, så snart jeg ser dem, for der er
altid noget spændende enten at se eller læse.
din afsked gør jo bare, at der blir længere mellem de spændende indlæg.
Det kan vi IKKE ha!
Vær nu en kammerat og kig ind igen, så snart frustrationen har lagt sig og
smid et link til nye billeder i den nye billedsnak-gruppe, når du har noget,
du gerne vil vise frem.
Uanset så ligger din site i mine foretrukne.
Men jeg vil gerne se, når du laver nyt, da du som få formår at rykke mig i
mit billedsyn og påvirke min tankegang. Er det ikke grund nok til at kigge
ind fra tid til anden? Please?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-05 13:03

Frodo Nifinger wrote:

> Åh nej, det var sq da træls når en af mine selvudnævnte mentorer trækker sig
> her fra.

Hmm... jeg synes ikke der grund til den store afskedscermoni, Michael er
ikke den første og nok heller ikke den sidste, der bliver irriteret over
signal/støjforholdne her i gruppen.

Og nogen vender tilbage efter en pause, og andre kommer aldrig tilbage.

Selv jeg har givet fotogruppen en lang pause, og nej, det medførte ikke
at der var mindre fnidder og mudderkastning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-05 15:43

> [...]
> dialog om billeder, billedsyn og ideer/tolkninger jeg selv søger.
>
> Jeg vil da også ønske jer alle alt mulig held og lykke fremover, og I

Det var da trist, at vi mister dine gode indlæg og billeder her i gruppen,
Michael. Du har været og er stadig en inspiration for mig. Jeg vil da kigge
forbi din side i ny og næ i håbet om at finde nye spændende serier

MVH
Thomas

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 03-11-05 20:40

Må desværre give dig ret -det er som om, nogle brugere af denne NG slet ikke
kan få nok af at svine hinanden til på mere eller mindre halvhjertede
grundlag, istedet for at bruge krudt og kræfter på konstruktiv kritik, som
mange (bl.a. jeg selv) faktisk kan lære noget af.
Du har, sammen med enkelte andre dygtige fotografer, været med til at give
mig god inspiration med spændende billeder her i dette forum -tak for det!

Henrik L.