|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Louise Freverts "laissez faire" Fra : Bo Warming
 | 
 Dato :  02-11-05 11:27
 | 
 |  | Skuespillergadedrengene søger at gøre "det jeg jeg ikke skrevet, det
 var min webmaster" til en ond joke a la "Det har jeg aldrig sagt" om
 Erhard Jacobsen.
 
 Men Frevert er ukritisabel i sin skolepolitik om at respektere at
 forældrene elsker og ejer børnene og vil have morgensang og
 eksamener..
 
 Et forvirrende ord i debatten er Rousseaus "laissez faire" om tilbage
 til naturen vedr erhvervslivet, der har det bedst med minimal
 indblanding fra statsmagten.
 
 At give fri udfoldelse er fint, når ingen udenforstående skades.
 
 Elever skal gøres til nyttige borgere, der kan forsørge sig selv, og
 derfor skal de ikke have total laissez faire, men skal eksamineres så
 skolen bliver resultatorienteret og ikke en parkeringsplads uden
 opnåelse af færdigheder.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bo Warming (02-11-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Warming
 | 
 Dato :  02-11-05 13:18
 | 
 |  | DF-holdningen, som overgår andres i kløgt, er cirka følgende
 
 "De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig
 misforstået frihedsbegrebet.  Det er simpelthen fejt at sige til sine
 børn: I kan gøre, hvad I vil.                                 "Astrid
 Lindgren
 
 Hvor erhvervsliv - altså voksne mennesker - kan klare sig med minimal
 indblanding, skal skoler styre børns aktivitet så de lærer noget
 nyttigt
 Laden-stå -til er godt for voksne (ecxcl vold)
 og kun delvis godt for børn
 
 "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
 news:1w0af.5321$sx4.4824@fe29.usenetserver.com...
 > Skuespillergadedrengene søger at gøre "det jeg jeg ikke skrevet, det
 > var min webmaster" til en ond joke a la "Det har jeg aldrig sagt" om
 > Erhard Jacobsen.
 >
 > Men Frevert er ukritisabel i sin skolepolitik om at respektere at
 > forældrene elsker og ejer børnene og vil have morgensang og
 > eksamener..
 >
 > Et forvirrende ord i debatten er Rousseaus "laissez faire" om
 > tilbage til naturen vedr erhvervslivet, der har det bedst med
 > minimal indblanding fra statsmagten.
 >
 > At give fri udfoldelse er fint, når ingen udenforstående skades.
 >
 > Elever skal gøres til nyttige borgere, der kan forsørge sig selv, og
 > derfor skal de ikke have total laissez faire, men skal eksamineres
 > så skolen bliver resultatorienteret og ikke en parkeringsplads uden
 > opnåelse af færdigheder.
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |