Louise Freverts "laissez faire"
Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-05 11:27

Skuespillergadedrengene søger at gøre "det jeg jeg ikke skrevet, det
var min webmaster" til en ond joke a la "Det har jeg aldrig sagt" om
Erhard Jacobsen.

Men Frevert er ukritisabel i sin skolepolitik om at respektere at
forældrene elsker og ejer børnene og vil have morgensang og
eksamener..

Et forvirrende ord i debatten er Rousseaus "laissez faire" om tilbage
til naturen vedr erhvervslivet, der har det bedst med minimal
indblanding fra statsmagten.

At give fri udfoldelse er fint, når ingen udenforstående skades.

Elever skal gøres til nyttige borgere, der kan forsørge sig selv, og
derfor skal de ikke have total laissez faire, men skal eksamineres så
skolen bliver resultatorienteret og ikke en parkeringsplads uden
opnåelse af færdigheder.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-05 13:18

DF-holdningen, som overgår andres i kløgt, er cirka følgende

"De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig
misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine
børn: I kan gøre, hvad I vil. "Astrid
Lindgren

Hvor erhvervsliv - altså voksne mennesker - kan klare sig med minimal
indblanding, skal skoler styre børns aktivitet så de lærer noget
nyttigt
Laden-stå -til er godt for voksne (ecxcl vold)
og kun delvis godt for børn