Sonofon
Fra : Jens Arne Hofstedt

Dato : 10-06-01 08:21

Er der andre end mig der har problemer med at få SONOFON sms, jeg skulle
have sms forskellige steder fra, hver dag, men de kommer med forsinkelse på
fra fra få min. og helt op til flere timer, efter de er udsendt ???
box6432@get2net.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-06-01 12:17

"Jens Arne Hofstedt" <box6432@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> have sms forskellige steder fra, hver dag, men de kommer med forsinkelse

> fra fra få min. og helt op til flere timer, efter de er udsendt ???

Det er meget normalt. Email->sms er en gratis tjeneste og bliver derfor
nedprioteret ved de forskellige teleselskaber.
TDC's mail->sms den kører faktisk rimelig ok ligenu, men det er langtfra
altid det er guld og grønne skove!

/Dennis

Fra : sune vuorela

Dato : 10-06-01 13:08

> [...]
>have sms forskellige steder fra, hver dag, men de kommer med forsinkelse på
>fra fra få min. og helt op til flere timer, efter de er udsendt ???
Det er blevet bedre hos sonofon... nu får jeg sms'erne med højst 12
timers forsinkelse... det har været oppe på næsten 3 døgn....

/sune

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 11-06-01 11:22

>Er der andre end mig der har problemer med at få SONOFON sms, jeg skulle
>have sms forskellige steder fra, hver dag, men de kommer med forsinkelse på
>fra fra få min. og helt op til flere timer, efter de er udsendt ???

Prøv at bruge http://sms.jth.net

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP

Fra : Leif Andrew Rump

Dato : 11-06-01 13:54

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Jørgen Thomsen
<un@s.jth.net> mumbled in
> Prøv at bruge http://sms.jth.net

Det har jeg nu prøvet weekenden over og det virkede ikke særlig
godt! Faktisk næsten ikke!!! Mange e-mails kommer ikke frem -
overhovedet og resten kommer med lang forsinkelse - næsten længere
end via Sonofon!!!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer * Leif Andrew Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 12-06-01 07:54

Den Mon, 11 Jun 2001 12:54:05 GMT, skrev "Leif Andrew Rump"
<newandrew@rump.dk> :

> [...]
>godt! Faktisk næsten ikke!!! Mange e-mails kommer ikke frem -
>overhovedet og resten kommer med lang forsinkelse - næsten længere

Hvis du refererer til søndag, så er det ikke korrekt. Alle SMSer blev
sendt inden for 60 sekunder.

Hvis du refererer til mandag, så er det korrekt.
Orange/Mobilix trak stikket ud kl. ca. 10, men alle SMSer blev leveret
senere på dagen ad alternative ruter.

mvh
Jørgen

http://proaccess.jth.net/

Fra : Leif Andrew Rump

Dato : 12-06-01 09:41

[posted and mailed - hvilket man vist normalt ikke gør længere på
UseNet!]

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Jørgen Thomsen
<un@s.jth.net> mumbled in news:h3fbitgcheb7tdhj1oum37381rmsm3jh9e@
4ax.com:
> Den Mon, 11 Jun 2001 12:54:05 GMT, skrev "Leif Andrew Rump"
> <newandrew@rump.dk> :
> Hvis du refererer til søndag, så er det ikke korrekt. Alle SMSer
> blev sendt inden for 60 sekunder.

Jeg har ikke checke minutiøst, men det er bare min opfattelse fra
fredag eftermiddag til mandag morgen, men jeg kan tage fejl - jeg
vil prøve at følge det lidt nøjere!

> Hvis du refererer til mandag, så er det korrekt. Orange/Mobilix
> trak stikket ud kl. ca. 10, men alle SMSer blev leveret senere
> på dagen ad alternative ruter.

Det har (bl.a.) nok været dette udfald, der gjorde mig opmærksom
på at der vist var noget galt! Hvad skete der egentligt? Blev det
overbelastet?

Andrew

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 12-06-01 09:09

Den Tue, 12 Jun 2001 08:40:46 GMT, skrev "Leif Andrew Rump"
<newandrew@rump.dk> :

>[posted and mailed - hvilket man vist normalt ikke gør længere på
>UseNet!]
Beklager. Det var en fejl.

>Det har (bl.a.) nok været dette udfald, der gjorde mig opmærksom
>på at der vist var noget galt! Hvad skete der egentligt? Blev det
>overbelastet?

Nej, Orange/Mobilix har åbenbart følt at den trods alt ret beskedne
belastning fra mit system var for stor for deres server og blacklistet
min IP-adresse. I forhold til den væsentligt større belastning fra
Multicas senderprogram, som stadigvæk bruger serveren, så virker det
underligt Jeg har nu kontaktet Orange/Mobilix, så får vi se, hvad de
svarer.

I mellemtiden køres der videre på en blanding af sædvanlig email til SMS
gateway via mobilselskaberne og et andet direkte email til SMS system,
som dog har sine nøkker, der lige skal programmeres udenom.
Webinterfacet kører dog altid på sidstnævnte system.