Menuen forsvinder først når musen fjernes ~
Fra : Katja Christoffersen

Dato : 02-11-05 13:43

Hej

Jeg er ret nybegynder i dette og har et problem, jeg ikke helt
ved hvordan jeg skal løse.

Jeg har været på nettet og lånt (temmelig meget) inspiration til
at lave en menu. Mit (meget halvfærdige forsøg) ligger på:
www.greve-vuc.dk/katja

Når man klikke på menuen Forløb og vælger punktet August (de
enste to der virker som jeg ønsker de skal - indtil videre)
skifter indholdet i rammen korrekt, men menuen lukker sig ikke
igen før man fjerner musen herfra. Jeg ville blive meget glad, om
nogen kunne hjælpe mig med hvordan jeg får menuen lukket
automatisk, når man har valgt fra den.

På forhånd mange tak

MVH
Katja

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 15:33

Katja Christoffersen skrev:

> [...]
> enste to der virker som jeg ønsker de skal - indtil videre)
> skifter indholdet i rammen korrekt, men menuen lukker sig ikke

Nej, det er jo logisk. Når/mens man peger på menuen, kan man få
lov at vælge.

Hvis din metode blev ordnet, og man lavede et valg der var
forkert, så var man tvunget til at køre musen op på "Forløb" igen
og ned for at vælge om.

Som det er nu, kan man let se mange sider igennem.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : Katja Christoffersen

Dato : 03-11-05 13:48

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> forkert, så var man tvunget til at køre musen op på "Forløb" igen
> og ned for at vælge om. Som det er nu, kan man let se mange sider

Det har du naturligvis ret i, men det generer mig nu alligevel at
menuen bliver hængende. Har du mulighed for at pege mig i den
rigtige retning, hvis jeg ønsker at menuen lukker efter et foretaget
valg?

På forhånd mange tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-05 15:17

> [...]

> menuen bliver hængende. Har du mulighed for at pege mig i den
> rigtige retning, hvis jeg ønsker at menuen lukker efter et foretaget

Din nuværende menu er lavet med JavaScript. Det ved jeg ikke ret
meget om, men det diskuteres i denne her gruppe:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

Hvis du vil over i en helt anden boldgade uden JavaScript og
iframes, er her en flot menu lavet i ren CSS:
http://www.webdesign101.dk/w/cssmenu/

Det er grundigt forklaret. Desværre kan man ikke se hvordan
menuen opfører sig når man har valgt en side, for alle linkene er
døde (med vilje).

--

http://rikkemoelgaard.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-11-05 16:45

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis du vil over i en helt anden boldgade uden JavaScript og
> iframes, er her en flot menu lavet i ren CSS:
> http://www.webdesign101.dk/w/cssmenu/

Jeg beklager, men henvisningen er til en webside der burde
have været fjernet med en henvisning til:

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Det er nu rettet.

Den oprindelige artikel var mangelfuld på nogle punkter,
blandt andet manglede et par afsluttende afsnit.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-11-05 23:55

Jørgen Farum Jensen wrote:

> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Af de eksempler, du viser på fra den side, virker både
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks05.html og
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks06.html i min IE6 SP1
på W2K.

I IE5.5 på WinME er det kun et spørgsmål om justering af undermenuernes mod
venstre, så virker det også der (begge sider).

Men det er et spørgsmål om at IE5.x kun kan vise quirksmode, I IE6 trigger
siderne standardsmode.

I IE5.0 (også på ME) bliver menupunkterne med undermenuer højere ved hover
og undermenuerne er placeret for langt mod venstre (begge sider).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Katja Christoffersen

Dato : 08-11-05 11:04

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg beklager, men henvisningen er til en webside der burde
> have været fjernet med en henvisning til:
>
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Tak for hjælpen. Jeg arbejder videre.