menuen følger ikke med :-(
Fra : jeanette

Dato : 02-11-05 12:18

hej NG

hmm jeg sidder og er ved at blive vanvittig over det her jeg har lavet en
hjemmeside i en tabel men ak og ve den dumme menu følger ikke med alt efter
hvilken opløsning man køre og det er træls nu er der nogle der kan give mig
et lille hint her ????

Jeanette

Fra : jeanette

Dato : 02-11-05 12:22

http://www.netsolv-design.dk/test2/

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-05 21:04

jeanette skrev:

> [...]

Det er fordi du kører din menutabel i en procent-
mæssig størrelse, så vil den blive bredere eller
smallere afhængig af browservinduets bredde.

Inden du kommer alt for langt ud i uføret, så prøv
at undlade tabeller til dit design - du løber fuldstændig
sur i tabeller i tabeller i tabeller - til sidst er det da
slet ikke til at styre.

Med hensyn til menuer, så prøv med en listemenu,
der er masser af inspiration på

http://css.maxdesign.com.au/,
http://cssplay.co.uk/menus/
og
http://accessify.com/tools-and-wizards/developer-tools/list-o-matic/

På sidstnævnte går du igennem forskellige step, hvor
du til sidst kan klippe den færdige kode ud og sætte
ind i html- og css-fil.

Her i startfasen er du allerede oppe på 42 tabelceller
til den smule du har.

Kig på en løsning med <div> i stedet! Du kan måske
blive inspireret af den måde det er gjort på i
http://html-faq.dk/2003.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 12:51

jeanette skrev:

> [...]
> hvilken opløsning man køre og det er træls nu er der nogle der kan give mig

[Fra det andet indlæg]
> http://www.netsolv-design.dk/test2/

Hvad er problemet præcis? Jeg kan ikke se at der skulle være
noget galt. Menuen bliver mindre og mindre hvis jeg snævrer
browservinduet ind.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : jeanette

Dato : 02-11-05 15:52

> [...]
>
> --
> /Bertel
>
> Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:

Problemet er det ser dumt ud hvis man eks kører 1280 x 1024 eller 800 x 600

Jeanette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 16:11

jeanette skrev:

> Problemet er det ser dumt ud hvis man eks kører 1280 x 1024 eller 800 x 600

Jeg forstår det stadig ikke. Jeg kører 1280 x 1024.

Hvordan ville du have at det skulle se ud eller opføre sig?

Nu har jeg i øvrigt kikket på koden. Du kan lave det samme ret
let helt uden tabeller.

Fra : jeanette

Dato : 02-11-05 20:08

> [...]
> let helt uden tabeller.
>
> /Bertel
>
> Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:

hej

øøh okay jamen nu er jeg slet ikke inde i at kode overhovedet er faktisk
først ved at lære hvordan tænker du på da ?

Jeanette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 21:16

Jeg skrev:

> Hvordan ville du have at det skulle se ud eller opføre sig?

Det spørgsmål må du stadig gerne svare på.

Jeanette skrev:

> øøh okay jamen nu er jeg slet ikke inde i at kode overhovedet er faktisk
> først ved at lære hvordan tænker du på da ?

Jeg kan ikke huske om du har fået de her links, men de er gode
hvis man er begynder:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

http://www.html.dk/

Hvis du bruger gennemgangen her:
   http://www.html.dk/tutorials/css/
kan du hitte ud af hvordan du kan lave bokse med indhold og
placere dem på din hjemmeside helt uden at bruge tabeller.
Hemmeligheden er CSS.

Det er bl.a. en fordel at man derefter på få sekunder kan give
dem en helt ny størrelse og placering - noget der let kan tage
timevis med tabeller.