Endnu en lodret løgn fra George Bush
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 00:31

Så vidt jeg husker sagde Præsidenten da han var i København at ALLE bare
kunnekomme og se at man behandlede fangerne på Guantanmo i overensstemmelse
med reglerne, JA han sagde vist endda at de blev beahndlet godt.

Men nu viser det sig at være endnu en i en lang række af løgne for ingen kan
komme og se noget som helst

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3114259&forside

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-11-05 00:41

"Peter" == Peter K Nielsen <nixen@bixen.dk> writes:

> [...]
> med reglerne, JA han sagde vist endda at de blev beahndlet godt.

> Men nu viser det sig at være endnu en i en lang række af løgne for

Bortset fra at der er et stykke vej mellem hvad der står i artiklen
og din brug af "ingen" ovenfor, så blev stedet mig bekendt omtalt
forholdsvist pænt for en 3 uger siden da P1 havde en journalist
derovre.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 01:44

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> [...]
> beahndlet godt.
>
> Men nu viser det sig at være endnu en i en lang række af løgne for ingen

Er det ikke rimeligt at fangerne ytrer sig til røde kors ?

Jeg ved ikke hvad du havde forestillet dig, men her er du vist lidt hurtigt
ude med riven.

Thorkild

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 03:18

Thorkild Poulsen wrote:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Er det ikke rimeligt at fangerne ytrer sig til røde kors ?

Selvfølgelig er det rimeligt at fangerne ytrer sig til røde kors.
Men da røde kors kun kan få adgang på betingelse af at de ikke
fortæller noget videre til offentligheden - så er det naturligvis
ikke rimeligt at fangerne KUN kan ytre sig til røde kors.

FN skal selvklart fastholde, at deres eksperter skal kunne tale
med fangerne - og offentliggøre det, hvis menneskerettighederne
er overtrådt.

Hvis der bliver brugt tortur på Guantanamo-basen, så er det
muligvis også en overtrædelse af den lov, som et stort flertal i
det amerikanske senat lige har vedtaget. Jeg er ikke helt sikker,
men hvis det forholder sig sådan, så er senatets flertal da mere
end velkommen til at lægge maksimalt pres på præsidenten for at
acceptere en FN-inspektion af forholdene på basen.

--
Mogens Michaelsen
Dansk weblog: http://mogmich2.blogspot.com/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 06:08

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> end velkommen til at lægge maksimalt pres på præsidenten for at
> acceptere en FN-inspektion af forholdene på basen.

Er det ikke netop det kommissorium Røde Kors varetager ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 08:40

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message

> Er det ikke netop det kommissorium Røde Kors varetager ?

Nej læs ovenfor.

OG helt ærligt jeg synes at verden har KRAV på at vide hvad der foregår i en
fangelejr hvor man kan tilbageholde folk i årevis uden at stile dem for en
dommer, men udelukkende for en regering påstår at de er kriminelle. DET er
vist ikke set sidene Gulag

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 11:49

> [...]
> en dommer, men udelukkende for en regering påstår at de er kriminelle. DET

Jeg har læst ovenfor, men er netop uenig i dette. Mig bekendt er det normal
praksis at Røde Kors udfylder den rolle.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 14:47

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Jeg har læst ovenfor, men er netop uenig i dette. Mig bekendt er det
> normal praksis at Røde Kors udfylder den rolle.

jamen så må vi jo bare konstatere at vi to er ueninge på det punkt.

og så nøjes med at konstatere at USA KUN vil tillade folk der er pålagt
tavhedspligt at se gitmo

Ergo er det det rene Gulag vi her er vidne til

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 20:23

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> jamen så må vi jo bare konstatere at vi to er ueninge på det punkt.

Det er jo ikke første gang det sker.

> og så nøjes med at konstatere at USA KUN vil tillade folk der er pålagt
> tavhedspligt at se gitmo

Nu mener jeg der er et ganske godt samarbejde mellem Røde Kors - som neutral
part - og retsstater, på dette område.

> Ergo er det det rene Gulag vi her er vidne til

Håber ikke der er kviksølv i blodtryksmåleren.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 22:39

> Det er jo ikke første gang det sker.

> Nu mener jeg der er et ganske godt samarbejde mellem Røde Kors - som
> neutral part - og retsstater, på dette område.

ja det er der sikkert. men hvad det her angår tale rvi jo netop IKKE om en
retsstat

> Håber ikke der er kviksølv i blodtryksmåleren.

en ting er at have kæmpet for en løgn og så indse den - langt værrer er det
ikke at vil indse at man stadig lever på en løgn. en dag vil du få samme
chock som mange mennesker ca 1000Km østpå fik sidst i 80erne

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 00:12

> ja det er der sikkert. men hvad det her angår tale rvi jo netop IKKE om en
> retsstat

Er det lykkedes at overbevise dig selv om det ?

Intet retssamfund er perfekt, men jeg har vanskeligt at se hvad der skulle
finde dagens lys hvis FN fik adgang til de fanger de ønsker.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-11-05 01:01

> Er det lykkedes at overbevise dig selv om det ?

Tjae kan du nævne blot 1 retsstat hovr en fængslet kan sidde i årevis uden
at blive stillet for en dommer???

> Intet retssamfund er perfekt, men jeg har vanskeligt at se hvad der skulle
> finde dagens lys hvis FN fik adgang til de fanger de ønsker.

Ja det kan jeg godt forstå du har vanskeligt ved al den stund at USA jo er
utroligt hemmelighedsfulde og ikke lader noget om forholdene slippe ud.

Men hvis nu USA IKKE havde noget at skjule, hvorfor skulle de så ikke være
parate til at lade FN eller andre der kan fortælle hvad de ser inspicere
forholdene???

Synes du ikke slev det lugter???

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 01:44

> Tjae kan du nævne blot 1 retsstat hovr en fængslet kan sidde i årevis uden
> at blive stillet for en dommer???

Den har vi jo haft Peter, den er gal med konventionerne. Jeg er bange for at
verden ville blive noget mere stødt hvis man etablerede en domstol - uden
hjemmel - og begyndte at afsige lange fængselsstraffe.

USA er i en catch 22, damed if you Do, damem if you Don't

> [...]
> parate til at lade FN eller andre der kan fortælle hvad de ser inspicere

Jeg har meget svært ved at se hvad FN har af fordele frem for Røde Kors,
bortset fra den er politisk, men det er jok også det USA haderne ønsker.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-11-05 11:22

> Den har vi jo haft Peter, den er gal med konventionerne.

at der er nogle ting i en konvention der er uhensigtsmæssige giver da ikke
et enkelt land (som ovenikøbet har skrevet under på at overholde dem) ret
til at skide højt og flot på dem for så fuldstændigt enerådende at lave sine
egne regler. Tænk dig hvis alle lande i verden gjorde det

Jeg er ked af at skulle belære dig og ISÆR USA at "demokrati" betyder at man
giver og tager og ende ved et forhandlingsresultat, og så retter man sig
efter både de gode og de dårlige ting som så er resultatet. De bare på dig
selv: Selv om du er arg modstander af topskat og så videre så accepterer du
jo at et flertal har vedtaget at det skal være sådan, og betlaer din skat.
Så arbejder du videre inden for lovens rammer for at få det afskaffet. Det
er sand demokratisk tankegang og væremåde. Her har USA været med til at
fastsætte nogle regler, og fordi der så er en enkelt ting der ikke passer
dem, så gælder de lige pludseligt ikke mere, og man vil ikke ændre dem ad
demokratisk vej. Det er en skamplet på den nation der fører sig frem som
moralens, demokratiets og den fri verdens leder

Jeg er bange for at
> verden ville blive noget mere stødt hvis man etablerede en domstol - uden
> hjemmel - og begyndte at afsige lange fængselsstraffe.

Jamen er det ikke lige præcis DET USA gør - blot uden domstol

> [...]
egne regler. Tænk dig hvis alle lande i verden gjorde det

> USA er i en catch 22, damed if you Do, damem if you Don't

De er ikke i anadre catch 22 end dem de selv med åbne øjne har placeret sig
i. I øvrigt kan jeg slet ikke se den 22er

> Jeg har meget svært ved at se hvad FN har af fordele frem for Røde Kors,
> bortset fra den er politisk, men det er jok også det USA haderne ønsker.

Røde Kors MÅ ikke udtale sig til offentligheden om hvad de ser. Det er et
grundlæggende princip i Deres arbejde. (grundene hertil kender du jo) og det
gælder uanset om USA så vender rundt på en talerken og siger "fortæl I bare"
så vil RK stadig ikke kunne udtale sig

FN kan godt udtale sig hvis USA giver lov. det er der forskellen ligger, men
okay da. for mig behøver det ikke nødvendigvis at være FN. Det skal bare
være en organisation/person der nyder bred anerkendelse og som har en vis
troværdighed

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 19:51

> [...]
> til at skide højt og flot på dem for så fuldstændigt enerådende at lave
> sine egne regler. Tænk dig hvis alle lande i verden gjorde det

Nu skal et land jo ratificere konventionerne før de forpligtiger sig til
dem. Du ved udmærket USA ikke har forpligtet sig i vitale dele af det der er
fokus i denne konflikt.

> [...]
> ikke ændre dem ad demokratisk vej. Det er en skamplet på den nation der
> fører sig frem som moralens, demokratiets og den fri verdens leder

Nu kan du jo ikke rigtig belære mig om ret meget Peter og du burde nok lige
undersøge hvad USA har ratificeret inden du griber til pennen.

> [...]
>
> De er ikke i anadre catch 22 end dem de selv med åbne øjne har placeret
> sig i. I øvrigt kan jeg slet ikke se den 22er

Igen bør du nok lige se på hvad USA har ratificeret, og så ville jeg da
sætte pris på om du læste hvad jeg skrev inden du flipper ud.

> [...]
> bare være en organisation/person der nyder bred anerkendelse og som har en

Ja, FN kan sende en delegation af Morten Kjærumer'er til Cuba, det er nok
det sidste verden har brug for.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 00:28

> [...]
> dem. Du ved udmærket USA ikke har forpligtet sig i vitale dele af det der

og du er lige sød at dukumentere nøjagtig HVAD det er du mener USA aldrig
har forpligtet sig til som er af relevans for at man ikke kan indspæærre
folk i årevis uden "fair trial" ikke også?

> Nu kan du jo ikke rigtig belære mig om ret meget Peter

Nej DET er der vel ingen der kan.

> Igen bør du nok lige se på hvad USA har ratificeret, og så ville jeg da
> sætte pris på om du læste hvad jeg skrev inden du flipper ud.

Er det virkelig hvad du har at byde på i forsvar for krænkelse af en af de
mest fundamentale grundsten i et demokratisk samfund.

Din evne til at nå nye lavmål er imponerende

> Ja, FN kan sende en delegation af Morten Kjærumer'er til Cuba, det er nok
> det sidste verden har brug for.

Mener du at Morten Kjærum har den fornødne troværdighed og nyder bred
anerkendelse??

Du kunne vinde et verdensmester skab i sidestep

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 12:42

> [...]

> har forpligtet sig til som er af relevans for at man ikke kan indspæærre
> folk i årevis uden "fair trial" ikke også?

USA har ikke ratificeret.

http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm

http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/94.htm

> Nej DET er der vel ingen der kan.

Jo da, min kone er ret god til det.

> Mener du at Morten Kjærum har den fornødne troværdighed og nyder bred
> anerkendelse??

Nej.

> Du kunne vinde et verdensmester skab i sidestep

Overhovedet ikke, men dit mønster er klart når du bliver ophidset. Jeg
sidestepper ikke Peter, jeg argumenterer.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 14:54

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> USA har ikke ratificeret.
>
> http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm
>
> http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/94.htm

ja Er det ikke fantatstisk at Verdens forkømper for demokrati o
gretfærdighed ikke kunne underskrive:

Recalling that, in cases not covered by the law in force, the human person
remains under the protection of the principles of humanity and the dictates
of the public conscience,

og:

2. In cases not covered by this Protocol or by other international
agreements, civilians and combatants remain under the protection and
authority of the principles of international law derived from established
custom, from the principles of humanity and from the dictates of public
conscience.

3. This Protocol, which supplements the Geneva Conventions of 12 August 1949
for the protection of war victims, shall apply in the situations referred to
in Article 2 common to those Conventions.

4. The situations referred to in the preceding paragraph include armed
conflicts in which peoples are fighting against colonial domination and
alien occupation and against racist regimes in the exercise of their right
of self-determination, as enshrined in the Charter of the United Nations and
the Declaration on Principles of International Law concerning Friendly
Relations and Co-operation among States in accordance with the Charter of
the United Nations.

Altså som jeg har skrevet: USA kan ikke underskrive at man skal overholde de
allermest grundlæggende af de ting der karaktieriserer et vestligt frit
demokrati. og der for laver man helt på egen hånd et system hvor man uden
domstole, advokater eller noget der bare ligner kan fængsle mennesker i
årevis. Nøjagtigt som det blev praktiseret i soviettidens Gulag og i de
stater vi normalt kalder banarepublikker

Kan du nævne et eneste andet vestligt demokrati der tillader fængsling i
årevis uden rettergang????

Har du aldrig spekuleret over uoverenstemmelserne med USAs EGEN forfatning
og det der foregår på Gitmo.

Helt ærligt Thorkild - det KAN ikke forsvares det der foregår.

Det er udemokratisk og ikke et demokarti værdigt, og så længe det foregår så
er USA ikke et hak bedre end alle de lande som de gennem tiderne har
invaderet i det hellige demokrati og ytringsfrihedens interesse. Og beretter
til betegnelsen "slyngelstat"

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 15:35

> [...]

> årevis. Nøjagtigt som det blev praktiseret i soviettidens Gulag og i de
> stater vi normalt kalder banarepublikker

Det er uklart hvad i protokollen der har fået USA til at undelade
ratificeringen, men at antage de er imod hele protokollen er at gå for
langt.

> [...]
> årevis uden rettergang????
>
> Har du aldrig spekuleret over uoverenstemmelserne med USAs EGEN forfatning

Jo, det har jeg på et tidspunkt også skrevet om, husker ikke hvornår. Jeg
fandt det dobbeltmoralsk at John Walker, amerikansk statsborger, blev
stillet for en amerikansk dommer, mens resten blev sendt til Gitmo. Og hvem
skal nedsætte domstolen ? skal det være et tribunal ? Skal de blot dømmes i
USA ? i Afghanistan ? eller hvor ? FN kan du godt pakke sammen med, det er
ikke nogen domstol.

Men som nævnt er USA - Damed if you Do, Damed if you Don't - Det er rimeligt
at antage mange ville få en dødsdom i USA for deres aktioner i Afghanistan,
jeg kan slet ikke overskue den rabalder der ville blive over det.

De satte Slimane fri og dårligt er han kommet til Danmark, før han på TV
ytrer vilje til at tage ud i brændpunkterne for at kæmpe som terrorist. Jeg
tør slet ikke tænke på hvad de øvrige er for nogen skiderikker.

> [...]
> så er USA ikke et hak bedre end alle de lande som de gennem tiderne har
> invaderet i det hellige demokrati og ytringsfrihedens interesse. Og

Det mener jeg er en forkert konklussion, problemstillingen er for kompleks.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 17:58

> [...]
>>

> Det er uklart hvad i protokollen der har fået USA til at undelade
> ratificeringen, men at antage de er imod hele protokollen er at gå for

enig men det de ikke kan acceptee er tilsyneladende mere vigtigt end de mest
grudnlægggende rettigheder for et demokrati

> [...]
> hvem skal nedsætte domstolen ? skal det være et tribunal ? Skal de blot
> dømmes i USA ? i Afghanistan ? eller hvor ? FN kan du godt pakke sammen

Jamen hvis kan ikke vil anerkende FNs tribunaler og domstole, så må det
arresterende land, altså USA nedsætte en domstol.

> [...]
> rimeligt at antage mange ville få en dødsdom i USA for deres aktioner i
> Afghanistan, jeg kan slet ikke overskue den rabalder der ville blive over

Det er da en helt urimelig antagelse, al den stund ingen på denne jord ved
hvorfor de er blevet anholdt.
De kan da næppe dødsdømmes for at kømpe mod en indtrængende invasionsstyrke.
Selv om jeg er tilhænger af invasionen af Afganistan (det varjo en ren
selvforsvars aktion) så var vi jo en invasionsstyrke

> De satte Slimane fri og dårligt er han kommet til Danmark, før han på TV
> ytrer vilje til at tage ud i brændpunkterne for at kæmpe som terrorist.

hvilket du ikke kan bruge til noget som helst. i følge alle der ved bare en
smule om psykiatri/psykollogi, så var det en typisk udtalelse fra en mand
der lider af post traumatisk stress syndrom. Derudover så havde de
tilsyneladende ikke nogle beviser for at han havde gjort noget forkert, men
alligevel bliev han tilbageholdt i over et år så vidt jeg husker.

> Jeg tør slet ikke tænke på hvad de øvrige er for nogen skiderikker.

nej men det er jo det man i ethvert demokrati vil forsøge at finde ud af.

> Det mener jeg er en forkert konklussion, problemstillingen er for
> kompleks.

ja det erjo derfor vi har debatten. Hvis vi var enige var der jo ikke noget
at debattere, men at kalde den problemstilling for komplekst mener jeg er et
dårligt forsvar for det der foregår

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 20:08

> enig men det de ikke kan acceptee er tilsyneladende mere vigtigt end de
> mest grudnlægggende rettigheder for et demokrati

Hvis der er elementer der er uacceptable ratificerer man naturligvis ikke,
det samme er jo sket i andre sammenhænge, Kyoto er et godt eksempel.

> Jamen hvis kan ikke vil anerkende FNs tribunaler og domstole, så må det
> arresterende land, altså USA nedsætte en domstol.

Nå, hvorfor det ?

I følge USA er de i krig.

> [...]
> invasionsstyrke. Selv om jeg er tilhænger af invasionen af Afganistan (det
> varjo en ren selvforsvars aktion) så var vi jo en invasionsstyrke

Krigen mod terror er global og det var fjenden de kæmpede mod. Lidt
realitetssans er måske også rimelig i sammenhængen, det er lidt naivt at tro
det er gode børn der tager i træningslejr i Afghanistan og kæmper på
Talibans og Al Queda's side.

Den religiøse fanatisme vi er oppe mod er så skræmmende og omstændighederne
hvorunder de er taget til fange så klare, at jeg ikke bruger mange minutter
i sympati med fangerne på Gitmo, de ligger som de selv har redt.

> [...]
> tilsyneladende ikke nogle beviser for at han havde gjort noget forkert,
> men alligevel bliev han tilbageholdt i over et år så vidt jeg husker.

Er det også lykkedes dig at overbevise dig selv om det.

> nej men det er jo det man i ethvert demokrati vil forsøge at finde ud af.

Og det vil jo nok også ske når krigen mod terror er forbi, men det kommer
til at tage mange år.

Min sympati for de personer der sidder fanget på Gitmo er så lille jeg ikke
kan svinge mig op til det store engagement på deres vegne.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 20:24

> Hvis der er elementer der er uacceptable ratificerer man naturligvis ikke,
> det samme er jo sket i andre sammenhænge, Kyoto er et godt eksempel.

men derfor kan man godt overholde de fundamentale regler

> [...]

> omstændighederne hvorunder de er taget til fange så klare, at jeg ikke
> bruger mange minutter i sympati med fangerne på Gitmo, de ligger som de

hvor ved du fra under hvilke omstændigheder de er taget til fange. Det
hemmeligholdes jo

> Er det også lykkedes dig at overbevise dig selv om det.

kan du finde en psykiater/psykolg der eruenig med mig??

> [...]
>
> Min sympati for de personer der sidder fanget på Gitmo er så lille jeg
> ikke kan svinge mig op til det store engagement på deres vegne.

nej og det faktum at du støtter tilbageholdelse af mennesker i årevis uden
rettergang og adgang til et forsvar viser din mangel på demokratisk sindelag

Du har forstået nøjagtig lige så lidt af demokrati og vestlige værdier som
de muslimske fundamentalister. du lod DEM vinde

Peter

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 03:01

> men derfor kan man godt overholde de fundamentale regler

De overholder kriterierne for fanger taget under krigshandlinger.

> hvor ved du fra under hvilke omstændigheder de er taget til fange. Det
> hemmeligholdes jo

Der kan være gode grunde til omstændighederne hemmeligholdes, hvis det slap
kunne det danne grobund for hævnaktioner mod grupper i Afghanistan, blot et
eksempel.

> kan du finde en psykiater/psykolg der eruenig med mig??

Det er der vist ingen af os der har kendskab til. Mig bekendt er hans
journal ikke offentliggjort.

> [...]
>
> Du har forstået nøjagtig lige så lidt af demokrati og vestlige værdier som
> de muslimske fundamentalister. du lod DEM vinde

Peter, jeg har sagt det er en kedelig situation der nok først finder sin
løsning når krigen er forbi.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 10:00

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> De overholder kriterierne for fanger taget under krigshandlinger.

De overholder ikke de mest fundamentale rettigheder for et vestligt samfund,
og ikke alle fanger er taget under krigshandlinger. Ja ikke engang taget i
Afganistan

> Der kan være gode grunde til omstændighederne hemmeligholdes, hvis det
> slap kunne det danne grobund for hævnaktioner mod grupper i Afghanistan,
> blot et eksempel.

Altså kan du IKKE udtale dig om under hvilke omstændigheder de er taget
tilfange

> Det er der vist ingen af os der har kendskab til. Mig bekendt er hans
> journal ikke offentliggjort.

jeg spurgte om du kunne finde en psykiater/psykolog der er uenig i at en
sådan udtalelse (uanset hvem der har fremsat den) er en typisk udtalelse for
en der lider af PTS? det behøver man ikke en journal for at udtale sig om.
Stop nu det sidestep

> Peter, jeg har sagt det er en kedelig situation der nok først finder sin
> løsning når krigen er forbi.

en situation som du ihærdigt forsvarer

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 10:15

> De overholder ikke de mest fundamentale rettigheder for et vestligt
> samfund, og ikke alle fanger er taget under krigshandlinger. Ja ikke
> engang taget i Afganistan

De er taget som fanger i krigen mod terror, OG USA overholder kriterierne
for fanger taget under krigshandlinger.

Det er vel rimeligt ubestridelidt.

Hvis du ønsker at forfølge din harme og bevare din høje adrenalintilstand,
bør du nok koncentrere dig om at få udarbejdet nye protokoller og få dem
ratificeret, lagt pres på USA og få situationen løst den vej. Dine
beskyldninger mod USA holder ikke i juridisk henseende.

OG husk lige på også jeg finder situationen uheldig, jeg gider bare ikke
spilde tid på det.

> Altså kan du IKKE udtale dig om under hvilke omstændigheder de er taget
> tilfange

Jeg har ikke den store tvivl om hvad fangernes intentioner og gerninger har
været under tilfangetagelsen og det gider jeg ærlig talt ikke spilde tid på
at diskutere.

> [...]
> for en der lider af PTS? det behøver man ikke en journal for at udtale sig

Det er såmænd ikke noget sidestep, manden står til ansvar for sine
handlinger og jeg er hamrende ligeglad med hvad generaliserende diagnoser
der er stillet. Den der med "det er synd for ham" kan du egentlig godt pakke
sammen her.

> en situation som du ihærdigt forsvarer

Du har åbenbart lidt problemer med at læse.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 15:21

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Overhovedet ikke, men dit mønster er klart når du bliver ophidset. Jeg
> sidestepper ikke Peter, jeg argumenterer.

Der kom du lige igen med en løgn Thorkild, når du bliver ophidset
argumentere du ikke, men begynder tværtimod at side teppe, slå flik flak og
er en lille dreng der skriger dumme idiot til dem der ikke har samme mening
som dig og ikke fornægter virkeligheden, igen som dig.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 15:37

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> og er en lille dreng der skriger dumme idiot til dem der ikke har samme
> mening som dig og ikke fornægter virkeligheden, igen som dig.

Godt forsøgt at støtte Peters noget primitive angreb, men det siger vel mest
om din person at du støtter noget så usagligt.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 15:45

> [...]
>
> Intet retssamfund er perfekt, men jeg har vanskeligt at se hvad der skulle
> finde dagens lys hvis FN fik adgang til de fanger de ønsker.

Kunne jo være at det der ikke kan tåle dagens lys ikke ville forefindes hvis
FN fik adgang !!!

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 16:38

> Kunne jo være at det der ikke kan tåle dagens lys ikke ville forefindes
> hvis FN fik adgang !!!

Hvad er det logiske rationale bag den tanke ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 17:59

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Hvad er det logiske rationale bag den tanke ?

Det logiske rationale kunne være at den amerikanske befolkning har en
demokratisk tankegang og ville forlange det stopet, hvis det kom frem hvad
der foregår.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 20:09

> [...]
>
> Det logiske rationale kunne være at den amerikanske befolkning har en
> demokratisk tankegang og ville forlange det stopet, hvis det kom frem hvad

Hvad har det med FN at gøre ?

Hvor er det FN kan bringe noget nyt i sammenligning med Røde Kors ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 00:34

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvad har det med FN at gøre ?

ja det har det da

> Hvor er det FN kan bringe noget nyt i sammenligning med Røde Kors ?

Skal jeg nu også tl at forklare dig ting der er almen viden for enhver
folkeskoleelev??

Røde Kors hverken kan eller må udtale sig om hvad der foregår til andre end
USAs regering. Det må FN

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 03:04

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> ja det har det da

Hvis de ikke blev behandlet i henhold til konventionerne om krigsfanger
ville Rde Kors nok afsløre det og det ville komme i pressen.

> Skal jeg nu også tl at forklare dig ting der er almen viden for enhver
> folkeskoleelev??
>
> Røde Kors hverken kan eller må udtale sig om hvad der foregår til andre
> end USAs regering. Det må FN

Men USA's regering har en interesse i at føje Røde Kors' rapporter, hvis der
var seriøse problemstillinger i RK rapporterne ville det udgøre en politisk
bombe af dimensioner hjemme i USA, man kan ikke leve med et nyt Abu Graib.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 10:02

> Hvis de ikke blev behandlet i henhold til konventionerne om krigsfanger
> ville Rde Kors nok afsløre det og det ville komme i pressen.

Nej det ville Røde Kors IKKE jvnf Abu Graib

> [...]
> der var seriøse problemstillinger i RK rapporterne ville det udgøre en
> politisk bombe af dimensioner hjemme i USA, man kan ikke leve med et nyt

Nej det har USA ikke. Abu Graib er jo et godt eksempel. Det var ikke RK der
afslørede svineriet. Abu Graib er jo også et godt eksempel på at man IKKE
overholder reglerne hvis man tror man kan slippe godt fra det

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 10:24

> Nej det ville Røde Kors IKKE jvnf Abu Graib

USA kan ganske enkelt ikke leve med en rapport fra RK der rejser voldsomme
kritikpunkter i henhold til USA's behandling af krigsfanger. Når jeg siger
det kommer i pressen er det ikke fordi RK offentliggør den. Et enkelt
spørgsmål fra en journalist om "Overholder USA kravene til behandling af
krigsfanger i henhold til rapporterne fra RK" og en journalist research
opfølgning, ville gøre det meget betændt for en præsident at benægte
situationen.

> Nej det har USA ikke. Abu Graib er jo et godt eksempel. Det var ikke RK
> der afslørede svineriet. Abu Graib er jo også et godt eksempel på at man
> IKKE overholder reglerne hvis man tror man kan slippe godt fra det

Abu Graib er et godt eksempel på retssamfundet fungerer, forsvarsministeren
indgav blev så upopulær han indgav sin afskedsbegæring, der desværre ikke
blev accepteret, de ansvarlige blev draget til ansvar så vidt det var
muligt.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 05-11-05 11:12

On Sat, 5 Nov 2005 10:24:20 +0100, "Thorkild Poulsen"

> [...]
>indgav blev så upopulær han indgav sin afskedsbegæring, der desværre ikke
>blev accepteret, de ansvarlige blev draget til ansvar så vidt det var

Retssamfundet i USA fungerer slet ikke. Ansvaret tørres af på
ligegyldige underordnede. Forholdene afsløres kun fordi der er idioter
der tager billeder. Den officielle politik i administrationen er
uforandret, nu klart bevist i deres kamp for at bevare tortur som
instrument. Alle de underordnede anklagede som dømtes burde frigives
og gøres straffri, og derefter burde man i en retsstat tage sig af de
virkelig skyldige.

Nepotisme er heller ikke en retstat værdig, nu anbefaler FN at USA
betaler 1½ milliard tilbage til Irak som Haliburten har skummet med
velsignelse fra administrationen, selvfølgelig er Cheney uden ansvar,
det er da ikke hans skyld at Haliburten blev givet kontrakter uden
licitation og uden at skulle følge markedspriser.

Vi kan fortsætte i det uendelige, den administration er den ringeste i
det moderne USAs historie, og burde modarbejdes af alle tænkende
individer.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 10:43

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> instrument. Alle de underordnede anklagede som dømtes burde frigives
> og gøres straffri, og derefter burde man i en retsstat tage sig af de

Jeg er ganske enig i der er store problemer ude i det amerikanske samfund
med at få retssystemet til at virke i så frit et land, men man gør virkelig
en stor indsats for at tredele magten og sætte alle lige for loven.

Nu ved jeg ikke om du i tilfældet Abu Graib ville gøre nogen straffri, jeg
tror der har været tale om en lokal udviklet praksis inspireret af den
uorden og tidligere retspraksis der var i Irak. Heldigvis blev det stoppet
og det centrale er retsstaten USA tog sagen op.

Hvad angår de virkeligt skyldige vil jeg mene det er svært at komme længere
op i Enron og andre store amerikanske foretagender end at ramme den ledelse
man nu har ramt med strenge straffe til følge.

> [...]
> det er da ikke hans skyld at Haliburten blev givet kontrakter uden
> licitation og uden at skulle følge markedspriser.

Mine følelser for FN kan i mange henseender ligge på et meget lille sted,
det var nok de amerikanske skatteydere der burde have pengene tilbage.

> Vi kan fortsætte i det uendelige, den administration er den ringeste i
> det moderne USAs historie, og burde modarbejdes af alle tænkende
> individer.

Hvis du mener der ikke hersker nepotisme i Danmark kan du blot se på
forholdet mellem socialdemokratiet og den danske fagbevægelse, eller hvordan
professorater og lektorer ansættes i det danske universitetssystem, ren
indavl.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-11-05 11:54

> [...]
> forholdet mellem socialdemokratiet og den danske fagbevægelse, eller
> hvordan professorater og lektorer ansættes i det danske

nu skal du endelig ikke lade dig forstyrre af fakta Thorkild.

og JEg skal nok lade værre med at vække dig med fakta om krign fagbevæglesen
støtte til socialdemokratiet ctr Dansk arbejdsgiver forenings ditto til de
breglige partier, men still ehviske dig i ørene at vi lever i 2005

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 13:09

> [...]
> fagbevæglesen støtte til socialdemokratiet ctr Dansk arbejdsgiver
> forenings ditto til de breglige partier, men still ehviske dig i ørene at

Nu er det normalt ikke dig der kommer med fakta Peter, det er faktisk mig.
Men du kan måske forklare hvorfor det er a-kasserne der administrerer
efterlønsordningens kontingent, forklare mig hvorfor a-kasserne overhovedet
er involveret i det. Desuden forklar mig a-kassernes administration af
arbejdsløshedsunderstøttelse. Forklar mig hvorfor socialdemokraterne
udbasunerer at de ikke ønsker et forsikringssamfund, men netop kører en
forsikringsordning når det gælder arbejdsløshedsforsikring ?

Hvor er det godt denne nepotisme er på retur, folket takker nej.

Og i øvrigt tror jeg ikke du kan belære mig om ret meget Peter, dertil er
din referensramme for beskeden og din evne og vilje til at sætte dig ind i
tingene for ringe.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 06-11-05 13:26

> [...]
> fagbevæglesen støtte til socialdemokratiet ctr Dansk arbejdsgiver
> forenings ditto til de breglige partier, men still ehviske dig i ørene at

Nu har du _igen_ drukket for meget kaffe, Peter. Prøv lige at gentage den
sætning.... laaaaaaaaaangsomt.

Man kan næsten fornemme din socialistiske fråde slaske ud af munden.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 13:29

Tim wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Nu har du _igen_ drukket for meget kaffe, Peter. Prøv lige at gentage
> den sætning.... laaaaaaaaaangsomt.

Med tanke på at du skyder andre i skoen at de går efter manden og ikke
bolden, så burde du gribe til egen "barm"

> Man kan næsten fornemme din socialistiske fråde slaske ud af munden.

Hvis man nu googler på dig Tim, så kommer der flere smileys frem end ord, og
de ord der fremkommer er lidet flatterende for dig.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-11-05 15:46

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Nu har du _igen_ drukket for meget kaffe, Peter. Prøv lige at gentage den
> sætning.... laaaaaaaaaangsomt.
>
> Man kan næsten fornemme din socialistiske fråde slaske ud af munden.

ka du nu gå hen og passe dine lektier og så blande dig udenom når voksne
mennesker taler

Peter

Fra : Alucard

Dato : 06-11-05 21:28

On Sun, 6 Nov 2005 15:45:43 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>ka du nu gå hen og passe dine lektier og så blande dig udenom når voksne
>mennesker taler

Øhhhh.... Hvem... ?????

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 21:42

Alucard wrote:

> Øhhhh.... Hvem... ?????

Det står tydeligt i det indlæg af Peters du her svarer på.

Tim!

Fra : Alucard

Dato : 06-11-05 22:12

On Sun, 6 Nov 2005 21:42:25 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det står tydeligt i det indlæg af Peters du her svarer på.

Hahahahahaha....... Altså HVEM er de voksne... ))))))))))

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 22:16

Alucard wrote:

> Hahahahahaha....... Altså HVEM er de voksne... ))))))))))

Det er ikke de der sidder og fniser og griner af alt der bliver skrevet, men
de der vil en debat.

Fra : Alucard

Dato : 06-11-05 22:30

On Sun, 6 Nov 2005 22:16:29 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det er ikke de der sidder og fniser og griner af alt der bliver skrevet, men
>de der vil en debat.

Jeg synes bare at "blande dig udenom når voksne mennesker taler" var
så ENORMT morsom......

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 22:32

Alucard wrote:

> Jeg synes bare at "blande dig udenom når voksne mennesker taler" var
> så ENORMT morsom......

Små børn har det sådan med de små glæder..

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 15:36

Thorkild Poulsen wrote:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Jeg har læst ovenfor, men er netop uenig i dette. Mig bekendt er det
> normal praksis at Røde Kors udfylder den rolle.
>
> Thorkild

Nej, den rolle har Røde Kors aldrig udfyldt!

Fra : John Schmitt

Dato : 02-11-05 15:58

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=650396/ ¨

USA bag hemmelige fængsler

USA har et udbredt netværk af hemmelige fængsler i Østeuropa og Asien,
skriver avisen Washington Post.

Den amerikanske efterretningstjeneste CIA har tilbageholdt og afhørt en
række mistænkte al-Qaeda-folk på hemmelige steder i Østeuropa samt Asien.
Det skriver den amerikanske avis Washington Post onsdag.

De hemmelige afhøringssteder er ifølge avisen en del af et fængselssystem,
der blev etableret efter terrorangrebene mod USA den 11. september 2001. I
alt har USA fængsler eller afhøringssteder i otte forskellige lande,
herunder Thailand og Afghanistan.
Washington Post skriver, at kun ganske få amerikanske embedsmænd kender til
eksistensen af stederne samt deres placering. Desuden er det kun
statslederen og enkelte efterretningsofficerer, der kender til systemet i
hvert af de lande, hvor det er udbredt.

CIA har over for avisen ikke bekræftet eksistensen af fængselsnetværket.

/ritzau/Reuters

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

begin 666 empty.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

begin 666 35333563626637633432613562376330__RM_EMPTY_&.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Egon Stich

Dato : 02-11-05 18:58

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert af de lande, hvor det er udbredt.
>
> CIA har over for avisen ikke bekræftet eksistensen af fængselsnetværket.

For tiden kører der en serie om historien om Gestapo, som vi kender den i
dag, på NDR.
Ganske uhyggelig.
Hvor mange år mon vi skal vente, før vi får sandheden om CIA og USA?
Vi kender den i store træk.
Men venter på en dokumentation, der får selv borgerlige til at indrømme
deres vildfarelser hvad holdningen til USA angår.

MVH
Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 08:38

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Er det ikke rimeligt at fangerne ytrer sig til røde kors ?

jo da - men Røde kors må ikke udtale sig om forholdene

> Jeg ved ikke hvad du havde forestillet dig, men her er du vist lidt
> hurtigt ude med riven.

Nej det synes jeg egentlig ikke. Jeg synes også at det er rimeligt atFN får
adgang til at studre forholdene nærmere. Og når ma så sammenholder det med
"anybody can come and have a look for themself" så synes jeg det er yderst
rimeligt at FN får adgang.

Peter

Fra : Alucard

Dato : 02-11-05 10:38

On Wed, 2 Nov 2005 08:37:40 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>"anybody can come and have a look for themself" så synes jeg det er yderst

Det har de da også... Altså til at "have a look"....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 11:01

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Det har de da også... Altså til at "have a look"....

he he ja det kan du så have ret I

Jeg kan jo så konstatere at jeg brugte det meste af min ungdom på en løgn.
Jeg trorede at vi kæmåede for at "gulag" ikke skulle have lov at forekomme,
mens vi i virkeligheden blot kæmpede for at det var USA og ikke Soviet der
skulle have den "rettighed"

Peter

Fra : Alucard

Dato : 02-11-05 11:33

On Wed, 2 Nov 2005 11:01:27 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>mens vi i virkeligheden blot kæmpede for at det var USA og ikke Soviet der

Jeg burde måske mere tydeligt have gjort opmærksom på at der IKKE er
smiley på.... Din oprindelige påstand "Endnu en lodter løgn fra George
Bush" er jo DIREKTE USAND.... Så det er DIG der lyver....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 11:51

> [...]

> forekomme, mens vi i virkeligheden blot kæmpede for at det var USA og
> ikke Soviet der skulle have den "rettighed"

Det er når du skriver den slags du mister jordforbindelsen og
troværdigheden.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 14:50

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det er når du skriver den slags du mister jordforbindelsen og
> troværdigheden.

Ja?? - bortset fra bananrepublikker som Zimbabve, Kina, Saudiarbien og
lignende lande kan du så komme på andre lande der fængsler mennesker i
årevis uden at lade dem komme for en dommer, få adgang til advokathjælp, få
fængslerne kontroleret af uvildige - udelukkende fordi en regering mener de
bør sidde fængslet??

Helt ærligt Thorkild - jeg har meget svært ved at tro på at du som er
opdraget i et vestligt demokrati kan bifalde den slags

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 16:11

> [...]
>
> Helt ærligt Thorkild - jeg har meget svært ved at tro på at du som er
> opdraget i et vestligt demokrati kan bifalde den slags

Den debat har vi været igennem til hudløshed. Sagen er konventionerne ikke
tager højde for terrorister og derfor befinder fangerne sig i et juridisk
vakuum. Amerikanerne kan ikke vinde noget. Hvem skal være dommer ? skal det
være et tribunal ? osv.

Og der er vist ikke megen tvivl om dem der sidder tilbage ikke er guds
bedste, se bare på det lort vi selv fik tilbage derfra.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 02-11-05 16:58

> [...]
>
> Og der er vist ikke megen tvivl om dem der sidder tilbage ikke er guds
> bedste, se bare på det lort vi selv fik tilbage derfra.

Og der har du lige sagt god for at bruge tortur og smide mennesker i fængsel
i årevis, kun på han/hun er måske terrorist, at der er uskyldige mennesker
der sidder fængslet årevis er helt i orden for dit vedkommende Thorkild.

Sieg Heil Hitler, Eichmann, Stalin, Lenin, aka Thorkild formanden for
danske skatteborger forening.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 19:51

> [...]
> fængsel i årevis, kun på han/hun er måske terrorist, at der er uskyldige
> mennesker der sidder fængslet årevis er helt i orden for dit vedkommende

Jeg er bestemt ikke glad for situationen, men det er meget svært at se
hvilke muligheder amerikanerne har. I mange af tilfældene er der tale om
fanger der sandsynligvis kunne få dødsstraf i USA. Gad vide hvordan verden
reagerede hvis det blev tilfældet.

Og jeg støtter såmænd presset på USA for at få sat en juridisk proces i
gang, men det er bestemt ikke nogen nem situation.

> Sieg Heil Hitler, Eichmann, Stalin, Lenin, aka Thorkild formanden for
> danske skatteborger forening.

Så kan du da vist ikke synke lavere Svend.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 05:58

> [...]
> gang, men det er bestemt ikke nogen nem situation.

> Så kan du da vist ikke synke lavere Svend.

Jamen Thorkild altså, jeg er jo nød til at kommunikerer på dit niveau for at
du fatter, hvad det er du skriver og hvor mange gange har man ikke set nu,
at du ændrer holdning som en vendekåbe, bare fordi man bruger ord du
forstår.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 12:44

> [...]
> nu, at du ændrer holdning som en vendekåbe, bare fordi man bruger ord du

Jeg har såmænd ikke skiftet mening og du er da velkommen til at verificere
dette ved at gå et par år tilbage i debatten.

Og det der med at kommunikere på mit niveau skal du ikke bekymre dig om, jeg
skal nok tage turen ned for at undgå du skal bruge for meget tid.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 15:37

> [...]
>
> Og det der med at kommunikere på mit niveau skal du ikke bekymre dig om,
> jeg skal nok tage turen ned for at undgå du skal bruge for meget tid.

Det er da rart at høre du kan se, at du er nød til at tage turen ned, for at
kommuniker på det niveau, som er måden du argumenter på og som ikke er min
bekymring, "ved altså ikke lige hvor du har det fra ?"
som du skrive og ikke bliver helt virklighedsfjern og er glad for at du selv
kan se det.

Hvad jeg bruger min tid på, behøver du nu altså ikke at bekymre dig.

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 02-11-05 18:53

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forekomme,
> mens vi i virkeligheden blot kæmpede for at det var USA og ikke Soviet

Velkommen til den virkelige verden

MVH
Egon

Fra : Frank

Dato : 02-11-05 10:38

Hej

> [...]
> med "anybody can come and have a look for themself" så synes jeg det er

FN's delegation vil jo lidt mere end "have a look for themself".

Så lige hvor er det at GWB lyver?

Mvh
Frank
--
"We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity." - Ann Coulter - 13/9 - 2001

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 11:53

> [...]

> med "anybody can come and have a look for themself" så synes jeg det er

Hvem fra FN skulle det være ?

Altså Peter, det her kører normalt i Røde Kors regi, og mig bekendt er der
ikke nogle der har klaget over den praksis.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 14:53

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvem fra FN skulle det være ?
>
> Altså Peter, det her kører normalt i Røde Kors regi, og mig bekendt er der
> ikke nogle der har klaget over den praksis.

Jamen Thorkild - det er muligt at det normalt køres på denne eller hint
måde, men du bør huske at RK IKKE må udtale sig offentligt om situationen.
AT der er rejst alvorlig kritik af forholdene. AT præsidenten har sagt at
der IKKE er noget at kritisere, SAMTIDIG med at han nægter folk der firt kan
udtale sig adgang.

Dit argument om at den opgaveklarer RK svarer jo næsten til at sige at de
vidner der blev afhørt af våbeninspektørene i sin tid var lige så troværdige
som dem der fik lov at rejse ud af landet INDEN de afgav vidneudsagn

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 16:15

> [...]
> vidner der blev afhørt af våbeninspektørene i sin tid var lige så
> troværdige som dem der fik lov at rejse ud af landet INDEN de afgav

Mig bekendt er proceduren den at Røde Kors aflægger besøg og skriver en
rapport til myndighederne, i dette tilfælde USA. Det går lidt ud over min
fantasi hvis USA ikke tager den rapport seriøst op, det er trods alt kun et
spørgsmål om fangerne behandles som fanger skal behandles.

At fangerne ikke stilles for domstolene er en anden sag.

Thorkild

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 15:31

Thorkild Poulsen wrote:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvem fra FN skulle det være ?

For eksempel de 3 eksperter som FN selv har foreslået, men som
ganske naturligt har betinget sig at de skal have adgang til at
tale med fangerne. De skal så bare have tilladelse til det af
løgneren i Det Hvide Hus. Se følgende link til DR Nyheder:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/11/01/051458.htm?rss=true

> Altså Peter, det her kører normalt i Røde Kors regi, og mig bekendt er
> der ikke nogle der har klaget over den praksis.

Røde Kors har altid bygget på det princip, at man undgår at
politisere, dvs. at holde med den ene eller anden part i en
konflikt. Formålet er at kunne yde mere *konkret* hjælp til
mennesker i nød.

Det er ikke det der er brug for her. Der er brug for at nogen
kontrollerer om fangerne bliver behandlet korrekt - uanset
de politiske og retslige konsekvenser for ligegyldigt hvem.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 16:20

> [...]
> tale med fangerne. De skal så bare have tilladelse til det af
> løgneren i Det Hvide Hus. Se følgende link til DR Nyheder:

Der kan vel være rimelige grunde til man ikke ønsker andre end RK til at
tale med disse fanger.

Og så har jeg da meget mere respekt for "løgneren i det hvide hus" end en
"primitivist i en nyhedsgruppe".

Thorkild

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 16:49

Thorkild Poulsen wrote:

> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message

> Der kan vel være rimelige grunde til man ikke ønsker andre end RK til at
> tale med disse fanger.

Og u-rimelige ditto.

> Og så har jeg da meget mere respekt for "løgneren i det hvide hus" end
> en "primitivist i en nyhedsgruppe".
>
> Thorkild

Der er vel ikke noget forkert i at kalde en spade for en spade,
og en løgner for en løgner?

Personligt har jeg mere eller mindre respekt for alle mennesker,
alle mennesker skal behandles anstændigt - selv terrormistænkte.

Jeg har dog lidt mindre respekt for notoriske løgnere, især hvis
de har rigtig meget magt over andre.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 19:53

> Og u-rimelige ditto.

Betvivler du RK ikke er opgaven voksen ?

> [...]
> alle mennesker skal behandles anstændigt - selv terrormistænkte.
>
> Jeg har dog lidt mindre respekt for notoriske løgnere, især hvis

Tjah, hvis du absolut har brug for at komme af med det primitive pladder, så
for min skyld ingen alarm.

Thorkild

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 21:09

Thorkild Poulsen wrote:

> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message

> Betvivler du RK ikke er opgaven voksen ?

Nej, jeg betvivler *ikke* at Røde Kors *ikke* er opgaven voksen!

Spøg til side: Røde Kors er overordentlig kompetent til de ting
de plejer at lave - jeg giver selv et fast bidrag til dem.

Det er begrænset hvad Røde Kors kan gøre for fangerne, fordi
organisationen altid har haft det princip, at man holder sig
politisk og retsmæssigt neutral. Fordelen ved det er, at man
f.eks. kan yde lægehjælp til *begge* sider i en krig.

Med hensyn til fangerne på Guantanamo-basen er fordelen, at man
overhovedet kan få adgang til dem, og hjælpe dem med det man
allernådigst kan få lov til at hjælpe dem med - af US regering.
Det er bedre end ingenting.

Men "bedre end ingenting" er ikke nok i dette tilfælde. Derfor er
der brug for en inspektion foretaget af andre end Røde Kors.

> Tjah, hvis du absolut har brug for at komme af med det primitive
> pladder, så for min skyld ingen alarm.
>
> Thorkild

Virkelig overbevisende modargument, jeg giver mig!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 21:53

> Nej, jeg betvivler *ikke* at Røde Kors *ikke* er opgaven voksen!
>
> Spøg til side: Røde Kors er overordentlig kompetent til de ting
> de plejer at lave - jeg giver selv et fast bidrag til dem.

Så langt er vi enige - og Røde Kors står øverst på listen af velgørende
organisationer jeg bidrager til.

> [...]
> politisk og retsmæssigt neutral. Fordelen ved det er, at man
> f.eks. kan yde lægehjælp til *begge* sider i en krig.

Og det er nærmest et princip jeg forlanger af en velgørende organisation.

> [...]
> overhovedet kan få adgang til dem, og hjælpe dem med det man
> allernådigst kan få lov til at hjælpe dem med - af US regering.

Mig bekendt er bliver der taget hånd om fangerne og de fysiske rammer er
bragt i orden.

> Men "bedre end ingenting" er ikke nok i dette tilfælde. Derfor er
> der brug for en inspektion foretaget af andre end Røde Kors.

Det må du forklare, betvivler du at fangerne behandles anstændigt, hvis man
ser bort fra de juridiske aspekter ?

Godt.

Thorkild

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-11-05 22:51

Thorkild Poulsen wrote:

> [...]
>>

> Mig bekendt er bliver der taget hånd om fangerne og de fysiske rammer er

Hvor ved du det fra? Hvordan kan du være sikker på det?

> Det må du forklare, betvivler du at fangerne behandles anstændigt, hvis
> man ser bort fra de juridiske aspekter ?

Ja, og det er der rigtig mange der gør, bl.a. US senatorer.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 00:15

> Hvor ved du det fra? Hvordan kan du være sikker på det?

Læste en artikel om det forleden, husker ikke præcist hvor. Journalisten var
tydeligvis meget skeptisk om hvordan det havde været i starten, men kunne
konstatere fængselsstandarden er acceptabel.

> Ja, og det er der rigtig mange der gør, bl.a. US senatorer.

Går det ikke mere på retssikkerhedsmomentet ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-11-05 01:03

> [...]
> kunne konstatere fængselsstandarden er acceptabel.

> Går det ikke mere på retssikkerhedsmomentet ?

dit spørgsmål får mig til at spørge om ike vi snakker totalt forbi hinanden.
??

Set fra min side er det jo lige præcis DET jeg kritiserer, og grunden til at
jeg siger at på dette område er USA ikke længere en retsstat.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 01:47

> [...]
>
> Set fra min side er det jo lige præcis DET jeg kritiserer, og grunden til
> at jeg siger at på dette område er USA ikke længere en retsstat.

Det er vel et spørgsmål om jura, konventioner osv.

Nu har jeg da for det første helt svært ved at se hvorfor du mener FN skal
tale med disse fanger.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-11-05 11:24

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det er vel et spørgsmål om jura, konventioner osv.
>
> Nu har jeg da for det første helt svært ved at se hvorfor du mener FN skal
> tale med disse fanger.

ja det er jo det vi diskuterer andet steds i tråden (lad os for
overskuelighedens skyld holde den der)

Jeg kom kun med bemærkningen fordi det er spild af tid at debattere hvis vi
hver især tror at den anden diskuterer noget andet end det han gør.

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 18:01

> [...]
>
> Jeg kom kun med bemærkningen fordi det er spild af tid at debattere hvis
> vi hver især tror at den anden diskuterer noget andet end det han gør.

Det var nu nok mere fordi du her havde malet dig selv op i et hjørne.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-11-05 18:30

> Det var nu nok mere fordi du her havde malet dig selv op i et hjørne.

Nej det var ent faktisk et forsøg på at holde en nogenlunde seriøs linje.
Skal man endelig tale om at male sig op i et hjørne så er det da dig der i
vores anden diskussion (den som jeg referer til) der har malet sig op i et
meget lille hjørne, og er meget tæt på ligefrem at blive direkte til grin.

Den eneste måde du rent faktsik kan undgå atblive til grin på er ved at
erkende at du har taget fejl, og DET er du jo ikke just kendt for at gøre så
det forventer jeg ikke du gør

Peter
har da også bemærket at du blev lidt tavs i den diskussion

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-11-05 19:56

> [...]
> vores anden diskussion (den som jeg referer til) der har malet sig op i
> et meget lille hjørne, og er meget tæt på ligefrem at blive direkte til

Tværtimod Peter, den diskussion ender du jo også med at tabe.

> Den eneste måde du rent faktsik kan undgå atblive til grin på er ved at
> erkende at du har taget fejl, og DET er du jo ikke just kendt for at gøre
> så det forventer jeg ikke du gør

Næh Peter, jeg har ikke taget fejl. Jeg skal gerne medgive der er noget der
tyder på man skal gå den amerikanske efterretnngnstjenneste efter i sømmene
i forbindelse med fængselsdrift i udlandet. Det har så vidt jeg kan se, ikke
noget med om FN skal tale med fanger i Cuba at gøre, det er noget med at
aktivere de interne undersøgelsesmuligheder først, godt fulgt op af den
amerikanske presse.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 00:30

> Tværtimod Peter, den diskussion ender du jo også med at tabe.

Ja det ser jeg LOOOOOOOOOOOOOOOL Dit ego er helt klar stort

> Næh Peter, jeg har ikke taget fejl.

LOL nej det er jo det jeg siger. du er ikkejust kendt for
at....................

> [...]
> noget med at aktivere de interne undersøgelsesmuligheder først, godt fulgt

mere sidestep. tap tap tap. Det er for mig og mange andre IKKE afgørende om
det lige bliver FN

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 12:47

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> mere sidestep. tap tap tap. Det er for mig og mange andre IKKE afgørende
> om det lige bliver FN

Nu er vi ved den plade du sætter på når du er sat på plads
diskussionsmæssigt. Kedeligt.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 14:57

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Nu er vi ved den plade du sætter på når du er sat på plads
> diskussionsmæssigt. Kedeligt.

jamen det eneste du har vundet i den sidkusion er diciplinen sidestep.

Det begynder du jo på hver enste gang du godt kan se at du er blevet til
grin. Så svarer du lige på noget andet end du blev spurgt på, bringernoget
helt 3. ind i diskussionen samtidig med at du svarer i øst - joeh thorkild
jeg kender tegnene efter hånden.

Desværre skal jeg ikke ud på nogen lang rejse, så jeg har ikke lige som
sidste gang en lang køretur hvor jeg kan sidde og skraldgrin

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 15:10

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> jamen det eneste du har vundet i den sidkusion er diciplinen sidestep.

Jeg har overhovedet ikke lavet noget "sidestep", min mening er den samme som
den var for et par år siden og du er velkommen til at se efter.

> Desværre skal jeg ikke ud på nogen lang rejse, så jeg har ikke lige som
> sidste gang en lang køretur hvor jeg kan sidde og skraldgrin

Synd for dig.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 15:40

> [...]
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Nu er vi ved den plade du sætter på når du er sat på plads

Da du nu var ude at "rejse" for kort tid siden, hvilken P afdeling var det
så, du nu var på ?

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 18:02

> [...]
> meddelelse news:436b4a88$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...

> Da du nu var ude at "rejse" for kort tid siden, hvilken P afdeling var det

Jeg holdt så mænd et indlæg på en autisme konference i PAris, og fortsatte
så til england hvor jeg mødte en masse gamle venner. Ved et rent tilfælde
mødte jeg også m in gamle bekendte Frank Mars, som er en herlig amerikansk
gut med begge ben solidt plantet i jorden

Peter

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 06:01

> [...]
> tale med disse fanger.
>
> Og så har jeg da meget mere respekt for "løgneren i det hvide hus" end en

Nej men Thorkild det er ikke alle der ligger på knæ for George W. Bush og
kysser hans fødder som du gør.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 12:46

> Nej men Thorkild det er ikke alle der ligger på knæ for George W. Bush og
> kysser hans fødder som du gør.

Du har åbenbart ikke fulgt med i nyhedsgruppen ret længe, ellers ville du
vide Bush ikke er min kop te.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 14:58

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Du har åbenbart ikke fulgt med i nyhedsgruppen ret længe, ellers ville du
> vide Bush ikke er min kop te.

Du er da ellers en ihærdig forsvarer for hans allerværste svinestreger

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 15:11

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Du er da ellers en ihærdig forsvarer for hans allerværste svinestreger

Og hvilke svinestreger skulle det så være ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 18:03

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Og hvilke svinestreger skulle det så være ?

at han tilbageholder fok i en fangelejr i årevis uden adgang til en
rettergang og et forsvar.

At han starter krige baseret på løgne

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 20:11

> at han tilbageholder fok i en fangelejr i årevis uden adgang til en
> rettergang og et forsvar.

Den har vi dækket.

> At han starter krige baseret på løgne

Nu er det sådan jeg kun stempler folk som løgnere hvis der er beviser for
det.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 00:32

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Den har vi dækket.

derfor er det stadig en svinestreg og du forsvarer den stadig

> Nu er det sådan jeg kun stempler folk som løgnere hvis der er beviser for
> det.

hmmm nigeria??? Irak ansvarlig for terror?? Irak en trussel mod hele
verden - herunder USA?? Powels "lysbilledshow???

okay så da. GWB startede en krig baseret på en række lodrette løgne

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 03:06

> [...]
> verden - herunder USA?? Powels "lysbilledshow???
>
> okay så da. GWB startede en krig baseret på en række lodrette løgne

Hvor ved du fra hvad GWB havde kendskab til ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 10:04

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvor ved du fra hvad GWB havde kendskab til ?

Det er da efterhånden blevet påvist så mange gange at selv ikke DU kan være
i tvivl. Det er da heller ikke 14 dage siden at fjolset sidst på TV talte
om "krigen mod Terror i Irak der truede USA

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 10:29

> Det er da efterhånden blevet påvist så mange gange at selv ikke DU kan
> være i tvivl. Det er da heller ikke 14 dage siden at fjolset sidst på TV
> talte om "krigen mod Terror i Irak der truede USA

Jamen lad os dog få det undersøgt havde der sket, så som Jimmy Carter sagde
i Larry King Live for et par dage siden, indtil det er undersøgt og bevist
mener jeg det er noget primitivt anklage folk for at være løgnhalse.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 05-11-05 00:21

> [...]
>>
> Nu er det sådan jeg kun stempler folk som løgnere hvis der er beviser for

Så kan du da fremover ganske roligt underskrive dig således:

Thorkild.
Stemplet Løgner.

Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 04-11-05 15:39

> [...]
>
> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Du har åbenbart ikke fulgt med i nyhedsgruppen ret længe, ellers ville du

Du er da ellers helt vild med meget af hans politik, men det er jo heller
ikke ensbetydende med at man er vild med personen.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 16:08

> Du er da ellers helt vild med meget af hans politik, men det er jo heller
> ikke ensbetydende med at man er vild med personen.

Nå, det var pokers.

Store dele af hans økonomiske politik har jeg direkte argumenteret imod.

Hans leflen for det religiøse højre har jeg ved et par lejligheder skrevet
om.

Desuden har jeg ingen sympati for hans sammenblanding af gud og egne
beslutninger.

Og så er der lige det med hans IQ, jeg har engang beregnet den til 126 ud
fra en SAT score, det er ikke meget for en mand der træffer så store
beslutninger.

http://www.anvari.org/fun/Political/Bush_Binoculars.html

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-11-05 18:04

> [...]
>
> Og så er der lige det med hans IQ, jeg har engang beregnet den til 126 ud
> fra en SAT score, det er ikke meget for en mand der træffer så store

Aha en mand der "beregner" IQ på mennesker man aldrig har
mødt...............................ja det siger jo lidt om beregnerens IQ

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-11-05 20:18

> Aha en mand der "beregner" IQ på mennesker man aldrig har
> mødt...............................ja det siger jo lidt om beregnerens IQ

Det siger nok mere om kritikerens saglighed og ophidselse.

Vil det så i øvrigt også sige det er kritisabelt at danske censorer bedømmer
elever de ikke har mødt ?

Her tror jeg du gør klog i at trække dit indlæg tilbage Peter.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 00:02

> [...]
> bedømmer elever de ikke har mødt ?
>
> Her tror jeg du gør klog i at trække dit indlæg tilbage Peter.

Nej da - at den bruge s i USA er da ikke nogen garanti for den seriøsitet

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 03:08

> Nej da - at den bruge s i USA er da ikke nogen garanti for den seriøsitet

Din påstand gik mere på man ikke kunne bedømme folk man ikke har mødt.

Det svarer vel nogenlunde til Poulsgårds udtalelser om at Danmark er for
lille et sprogområde til at have en ballet.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 10:06

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Din påstand gik mere på man ikke kunne bedømme folk man ikke har mødt.

nej min påstand gik på at man ikke kan sidde hjemme og IQ teste folk som man
kun kender gennem pressen (undskyld hvis det var lidt uklart)

Efter at have set lidt nærmere på testen vil jeg når den tages selv under
"ordnede forhold" kalde den for "problematisk"

> Det svarer vel nogenlunde til Poulsgårds udtalelser om at Danmark er for
> lille et sprogområde til at have en ballet.

nu har jeg så præciseret hvad det var jeg mente, og håber den er ude af
verden

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 10:35

> Efter at have set lidt nærmere på testen vil jeg når den tages selv under
> "ordnede forhold" kalde den for "problematisk"

Vil du kalde SAT for problematisk ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 17:24

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Vil du kalde SAT for problematisk ?

ja og især det at du mener du kan sidde bag din skærm og udfra hvad du kan
finde på nettet beregne mandens IQ

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-11-05 19:03

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> ja og især det at du mener du kan sidde bag din skærm og udfra hvad du kan
> finde på nettet beregne mandens IQ

Enhver intelligensmåling er da forbundet med usikkerhed, jeg skulle dog mene
SAT er af de bedre. Konverteringen til IQ er dog ikke væsentlig mere
unøjagtig end intelligensmåling.

Er sagen ikke du indledningsvis kom til at sige noget vrøvl Peter ?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-11-05 22:00

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Enhver intelligensmåling er da forbundet med usikkerhed, jeg skulle dog
> mene SAT er af de bedre.

ja men nu er det sådan at du ikke er fagmand, så hvad du mener er heller
ikke i dette tilfælde den endegyldige sandhed

Konverteringen til IQ er dog ikke væsentlig mere
> unøjagtig end intelligensmåling.

din påstand

> Er sagen ikke du indledningsvis kom til at sige noget vrøvl Peter ?

overhovedet ikke. Sagen er at jeghoppede på dit sidestep, og lod dig afspore
det vi egentlig diskuterede, så lige på det punkt tabte jeg

Peter

Fra : Tim

Dato : 06-11-05 03:03

> [...]
>
> overhovedet ikke. Sagen er at jeghoppede på dit sidestep, og lod dig
> afspore det vi egentlig diskuterede, så lige på det punkt tabte jeg

?

Peter.... drik en kop kaffe.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 08:14

> ja men nu er det sådan at du ikke er fagmand, så hvad du mener er heller
> ikke i dette tilfælde den endegyldige sandhed

Bør du ikke overveje at trække dine udtalelser tilbage Peter, det er
efterhånden ved at blive lidt pinligt for dig.

> overhovedet ikke. Sagen er at jeghoppede på dit sidestep, og lod dig
> afspore det vi egentlig diskuterede, så lige på det punkt tabte jeg

Hvilket bl.a. kendes på du forsøger på usagligste vis at dæmonisere mig med
ordet "sidestep", lidt primitivt må man sige.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-11-05 11:57

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Bør du ikke overveje at trække dine udtalelser tilbage Peter, det er
> efterhånden ved at blive lidt pinligt for dig.

Det skal du ikke tage dig af. fortsæt du bare

> Hvilket bl.a. kendes på du forsøger på usagligste vis at dæmonisere mig
> med ordet "sidestep", lidt primitivt må man sige.

åhhh ha da bare du nu ikke bliver stigmatiseret også. Det er da også sbd for
dig at jeg opdager det hvergang. Denne gang dog lidt for ssent

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 13:12

> åhhh ha da bare du nu ikke bliver stigmatiseret også. Det er da også sbd
> for dig at jeg opdager det hvergang. Denne gang dog lidt for ssent

Jamen så lad os tage denne tråd som eksempel.

Den startede med jeg redegjorde for ikke at være Bush fan og bragte en række
eksempler, herunder en beregning af Bush's IQ vurderet ud fra hans SAT
score.

Hertil svarede du:

----

Aha en mand der "beregner" IQ på mennesker man aldrig har
mødt...............................ja det siger jo lidt om beregnerens IQ

----

Ikke alene et meget stort "sidestep", men et meget stupidt et af slagsen.

Som man råber i skoven.......

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-05 13:15

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
>
> Aha en mand der "beregner" IQ på mennesker man aldrig har
> mødt...............................ja det siger jo lidt om

Du mener måske at dit skriv skal stå usagt?

> Ikke alene et meget stort "sidestep", men et meget stupidt et af
> slagsen.
> Som man råber i skoven.......

Her indrømmer du jo at du sidestepper.!!!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 13:53

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener måske at dit skriv skal stå usagt?

> Her indrømmer du jo at du sidestepper.!!!

Det er ikke logikken der tynger dit hoved Allan, naturligvis siger jeg ikke
noget om min egen argumentation her, hvis du følger mine øvrige indlæg vil
du netop se jeg afviser den påstand.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 06-11-05 14:33

On Sun, 6 Nov 2005 13:14:37 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Du mener måske at dit skriv skal stå usagt?

>Her indrømmer du jo at du sidestepper.!!!

Din logiske sans trænger da vist til et grundigt eftersyn....
Den minder mig om den med at "mor Karen er en sten"...

Fra : Tim

Dato : 06-11-05 23:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener måske at dit skriv skal stå usagt?

Hvordan kan et skriv stå usagt?

> Her indrømmer du jo at du sidestepper.!!!

Næh, han gør ikke.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-11-05 15:50

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Jamen så lad os tage denne tråd som eksempel.

ja lad os det

> Den startede med jeg redegjorde for ikke at være Bush fan og bragte en
> række eksempler, herunder en beregning af Bush's IQ vurderet ud fra hans
> SAT score.

nej det startede med at du skrev at DU havde lavet en SAT beregning

citat:

Og så er der lige det med hans IQ, jeg har engang beregnet den til 126 ud
fra en SAT score, det er ikke meget for en mand der træffer så store
beslutninger.
citat slut

læg mærke til at du skriver at DU havde beregnet hans SAT, og medmindre du
har din gang i det Hvide Hus, så tillader jeg mig at gå ud fra at du har
lavet en IQ test ud fra det du kan læse i pressenog andre steder, måske har
du også fået lidt info fra TV - hvor seriøst er det???

> [...]
>
> ----
>
> Ikke alene et meget stort "sidestep", men et meget stupidt et af slagsen.

ja derfor undrer det mig også at du selv bringer det på bane igen

> Som man råber i skoven.......

jamen sådan er det jo
Peter

Fra : Alucard

Dato : 06-11-05 21:32

On Sun, 6 Nov 2005 15:50:00 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>beslutninger.
>citat slut
>
>læg mærke til at du skriver at DU havde beregnet hans SAT

Nej det gør han ikke...!!!!!
Der er nogle ANDRE der har beregnet Bush's SAT...... Og udfra det
beregnes hans IQ.....!!!!

Tænk dig om før du taler (skriver)... )

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 06-11-05 22:04

> [...]
> har du også fået lidt info fra TV - hvor seriøst er det???

> ja derfor undrer det mig også at du selv bringer det på bane igen

Kære lille Peter, er du sød at skrive HELE mit første indlæg ?

Og så tror jeg du skal sætte dig lidt ind i hvad SAT er for noget inden du
pinliggør dig selv endnu mere.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 06-11-05 23:20

> [...]
> har du også fået lidt info fra TV - hvor seriøst er det???

> ja derfor undrer det mig også at du selv bringer det på bane igen

Hvad fanden er der galt med jer to tågehoveder i dag???... I vrøvler sgu'
endda mere end sædvanligt

LOL altså

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 05:04

> Hvad fanden er der galt med jer to tågehoveder i dag???... I vrøvler sgu'
> endda mere end sædvanligt
>
> LOL altså

Er du sød lige at påpege hvor jeg vrøvler ?

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 07-11-05 10:34

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Er du sød lige at påpege hvor jeg vrøvler ?

Øhhh, jeg har da ikke adresseret dig Thorkild

Det var et svar til Peter K. Nielsen og Allan Riise.

Eftersom jeg skriver "tågehoveder", burde du ikke være i tvivl om, hvem jeg
mener.

Tim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 11:26

> Øhhh, jeg har da ikke adresseret dig Thorkild
>
> Det var et svar til Peter K. Nielsen og Allan Riise.
>
> Eftersom jeg skriver "tågehoveder", burde du ikke være i tvivl om, hvem
> jeg mener.

Det undrede mig også, men det er altså en dialog mellem Peter og jeg du
kommenterer.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 07-11-05 11:51

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Det undrede mig også, men det er altså en dialog mellem Peter og jeg du
> kommenterer.

Modtaget.

Tim

Fra : GB

Dato : 07-11-05 12:17

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in

> Det undrede mig også, men det er altså en dialog mellem Peter og jeg du
> kommenterer.

Der er ikke noget, der hedder "private konversationer" på usenet. Det
bruger man email eller lukkede chatrum til.

GB

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 12:49

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in

> Der er ikke noget, der hedder "private konversationer" på usenet. Det
> bruger man email eller lukkede chatrum til.

Prøv lige at se på dialogen og kommentaren ?

Og hvordan går det forresten med din kaffeklub

Thorkild

Fra : GB

Dato : 07-11-05 13:02

> Og hvordan går det forresten med din kaffeklub

VORES kaffeklub. Fint nok, den ene gang om året...

GB

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-11-05 14:49

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in

> VORES kaffeklub. Fint nok, den ene gang om året...

Altså den kaffeklub hvor alle der ikke skider og pisser i bukserne uden at
gå på toilettet, er velkomne ?

Thorkild

Fra : GB

Dato : 07-11-05 17:39

> Altså den kaffeklub hvor alle der ikke skider og pisser i bukserne
> uden at gå på toilettet, er velkomne ?

- eller i syltetøjs-glas. Korrekt.

GB

Fra : Alucard

Dato : 04-11-05 21:34

On Fri, 4 Nov 2005 18:04:11 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>Aha en mand der "beregner" IQ på mennesker man aldrig har
>mødt...............................ja det siger jo lidt om beregnerens IQ

Det du lige har skrevet siger vist mere om DIN mangel af samme...

Fra : Egon Stich

Dato : 02-11-05 19:00

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tale med fangerne. De skal så bare have tilladelse til det af
> løgneren i Det Hvide Hus. Se følgende link til DR Nyheder:

Historien gentager sig.
På trods af, at enkelte ikke indser dette.
Var det ikke Theresienstadt, der blev brugt som Potemkin kulisse, for at
"dokumentere" overfor Røde Kors, at der ikke var noget galt?
Nu hedder skurken blot GWB.

MVH
Egon.

Fra : fribytteren

Dato : 02-11-05 17:55

Hvordan var det i kz-lejren Theresienstadt? Der kom Røde Kors også og
så en hel by af glade jøder. Amerikanerne har lært en del af
nazisterne og Bin Laden har lært en del af japanerne om
kamikaze-flyvere (WTC 11.sep.2001).

Mon ikke det er et deja vu vi er ved at opleve. Historien gentager sig.

Hitler gik ind i Rusland og tabte, det samme gjorde Napoleon. Her
gentog historien sig også med et deja vu.

Der findes givet vis mange andre historie deja vu'er. Det kan være
reinkarnation af de dårlige handlinger, med dertil dårlig karma.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-11-05 19:54

[...]