Studerende ved at opgive satellit
Fra : Trans

Dato : 31-10-05 18:56

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3354836/
"Studerende ved at opgive satellit"

Det ville også have overrasket mig meget, om de ved en højere
læreanstalt i Danmark havde kunnet lave en bare nogenlunde kompliceret
teknisk ting, der faktisk virkede. De har ikke den fornødne tekniske
sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne
sidder forkert på dem.

Bent
som har en faglig uddannelse fra jernindustrien

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-10-05 19:08

Trans wrote:
> [...]
> teknisk ting, der faktisk virkede. De har ikke den fornødne tekniske
> sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne

Det er vist ikke foerste satelit de sender op hvor det er
stroemforsyningen der driller - er det normalt?

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-10-05 19:21

Trans wrote:

> [...]
> teknisk ting, der faktisk virkede. De har ikke den fornødne tekniske
> sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne

Troll. Men fejlen skyldes dog formentligt et dårligt design af
strømforsyningen, som ikke blev lavet på Aalborg Universitet. Der er en
mulighed for at den defekte komponent med tiden vil fejle helt og så
burde satellitten vågne op igen. Hvis det sker vil jordstationen
automatisk registrere det, og missionen kan genoptages.

--
PeKaJe

A reactionary is a man whose political opinions always manage to keep
up with yesterday.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 31-10-05 19:42

>Bent
>som har en faglig uddannelse fra jernindustrien

...og som vil være i stand til at designe og konstruere en satellit?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-10-05 20:49

Hej Bent

Se at få næsen op af bøtten med super lim, det ender bare galt.

>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3354836/
>"Studerende ved at opgive satellit"

NEJ, den er ikke opgivet. Holdet bag satelliten vil blive ved med at lytte,
længe endnu, da der er mulighed for den booter igen.

>Det ville også have overrasket mig meget, om de ved en højere
>læreanstalt i Danmark havde kunnet lave en bare nogenlunde kompliceret
>teknisk ting, der faktisk virkede.

Det er også mange projekter i erhvervslivet der ikke virker og derfor bliver
kasseret.
En satellit er ikke kun nogenlunde kompliceret.

>De har ikke den fornødne tekniske sans.

Hvorfor tror du der går på universitet? Det skulle ved ikke være for at
lære!

>De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne
>sidder forkert på dem.

NEJ! Der er intet galt med SSETI express' struktur!
Gruppen der har konstrueret og produceret rammen til AAUSAT-II fik i
sensommeren en national hæderespris for godt ingeniørarbejde!

>Bent
>som har en faglig uddannelse fra jernindustrien
og som skal passe ikke at falde over keyboardet igen, så kan kommer til at
skrive mere sluder.

Hilsen Mikkel

" Jeg ved ikke, om det er svar på det frygteligt svansede spørgsmål,
men nu er Dolph færdig. Husk: I er alle sammen 100% assholes!
Jeg er gået! I ringer bare, røvhuller! " Citat Dolph

Fra : Jakob M

Dato : 31-10-05 22:54

> [...]
>teknisk ting, der faktisk virkede. De har ikke den fornødne tekniske
>sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne

Sludder og vrøvl. "Alt det udstyr, de aalborgensiske ingeniørstuderende har
stået for, fungerede"
http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2005111040006&NL=1&Category=JOB

/Jakob

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-11-05 00:16

Typisk dansk mentalitet med ansvarsfraskrivning og "buu..huu...det er ik
vores skyld"....Tror du virkelig på den løgn-historie....Hunden ligger
begravet et helt andet sted.

-----------

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-11-05 00:26

"Lars Hansen" <jojo@yahpoo.com> skrev i en meddelelse
> Typisk dansk mentalitet med ansvarsfraskrivning og "buu..huu...det er ik
> vores skyld"....Tror du virkelig på den løgn-historie....Hunden ligger
> begravet et helt andet sted.

Der er tale om rent faktuelle oplysninger - så der er ikke så meget at bøje
efter den mentalitet som du har foregrebet der skulle være tale om.
Det siger mere om hvilken trumpet du trutter på end så meget andet.

Fra : Nicolai

Dato : 01-11-05 16:00

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> Det siger mere om hvilken trumpet du trutter på end så meget andet.

Helt enig.

Nicolai

Fra : Rasmus L. Olsen

Dato : 01-11-05 08:53

Trans wrote:
Hej,

> Det ville også have overrasket mig meget, om de ved en højere
> læreanstalt i Danmark havde kunnet lave en bare nogenlunde kompliceret
> teknisk ting, der faktisk virkede.

Saadan en udtalelse finder jeg ret provokerende. Det er tydeligt du ikke
kender ret meget til satellit konstruktion, fordi saa vil du ikke sige
saadan noget vaas.
Til din information, skal flg. undersystemer designes, testes enkeltvis
some i samarbejde med hinanden (og det er blot hardwaren, saa skal der
skrives software):
- Radio
- Stroemforsyning
- Computer
- Attitude bestemmelses og kontrol system
- Plus typisk en eller flere payloads af en eller anden slags

At lave disse ting enkeltvis er maaske ikke saa svaert igen, men at faa
disse til at arbejde sammen er en kaempe udfordring, og at lave dem til
at de kan arbejde i rummet er endnu en udfordring fordi:
- Begraenset stroem til raadighed
- Begraenset masse og volumen til raadighed. Hvert ekstra gram koster
knaster.....
- Temperaturforholdende er temmelig anderledes end paa jorden og skifter
meget mellem sol og skygge
- Vakuum, en del elektroniske komponenter kan man slet ikke bruge fordi
der ikke er ret meget luft derude i den hoejde
- Foroeget straaling

De har ikke den fornødne tekniske
> sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne
> sidder forkert på dem.

Jeg haaber paa ovenstaaende punkter kan faa dig til at indse at satellit
konstruktion ikke blot er et spoergsmaal om metalfaglige
arbejdsprocedurer, men er en enorm kraevende ingeniormessig opgave, der
indebaerer mange mange discipliner, og selfoelgelig ogsaa metalfaglige...

> Bent
> som har en faglig uddannelse fra jernindustrien

Rasmus
Som var med til at bygge AAU Cubesat, http://www.cubesat.auc.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-05 11:01

Rasmus L. Olsen skrev:

> Saadan en udtalelse finder jeg ret provokerende. Det er tydeligt du ikke
> kender ret meget til satellit konstruktion, fordi saa vil du ikke sige
> saadan noget vaas.

Jeg ville også blive provokeret - hvis ikke jeg i forvejen havde
kendt Bent Jensen fra hans mange forvrøvlede indlæg i
sproggruppen. Han er faktaresistent.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 01-11-05 17:07

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>teknisk ting, der faktisk virkede. De har ikke den fornødne tekniske
>sans. De forstår ikke den metalfaglige arbejdsprocedure, og hænderne

Tror du at rummet er fyldt med tandhjul og fjedre?
Gå hjem og lod dig en knagerække - troll

/Anders

Fra : Jan Pedersen

Dato : 04-11-05 00:08

[...]

Nu har aalborg universitet udemærkede værksteder hvor fagligt uddannede
metalarbejdere: Elektronikteknikere og elektronikfagteknikere arbejder....så
fagligheden fejler ikke noget. Det er så rigtigt at mange civilingeniør
studerende ikke har en faglig baggrund...men det tager andre sig så af.