Artemia?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 10-06-01 06:56

Jeg har forsøgt at lave Artemia og har fulgt den opskrift som var på dåsen,
de har nu stået i 1½ døgn og jeg synes ikke jeg se nogen forskel. Jeg laver
dem i en 1½ liter cola flaske med luftsten i og vandet er ca. 25 grader.

Så hvad skulle jeg kunne se når de er klækket? Skal jeg forvente at se hele
mit kontor oversvømmet af små laver eller myg eller slimede snegle? hvad er
Artemia?

Mogens

--
Svend-bent Index http://www.svend-bent.dk/
Software Shopping 255.000 varenr. http://www.svend-bent.dk/shop/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-01 08:55

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@remove.www.svend-bent.dk> wrote in message
> [...]
> dem i en 1½ liter cola flaske med luftsten i og vandet er ca. 25 grader.
>
> Så hvad skulle jeg kunne se når de er klækket?

En masse små lyse dyr i vandet, der kan bruges som foder til fiskeyngel...

> Skal jeg forvente at se hele
> mit kontor oversvømmet af små laver eller myg eller slimede snegle?

Nix !

De skal nok blive nede i vandet

> Hvad er Artemia?

Et lille krebsdyr, der lever i saltvand, men er fortrinligt til yngel - også
i ferskvandsakvarier !

Man _kan_ godt få artemia'erne til at blive lidt større, men det er lidt
besværligt, så man bruger den kun som små som foder til yngel.....

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Arild Madsen

Dato : 10-06-01 09:20

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> [...]
> mit kontor oversvømmet af små laver eller myg eller slimede snegle? hvad er

Artemia er et lite krepsdyr
Klekke tiden kan variere en del mellom de forskjelige typene og
klekningsprosenten kan variere sterkt fra merke til merke. Hvis eggene
er gode så bure de klekke snart.
Det dårligste merket jeg har vært borti er Hobby, som jeg vil advare mot
da det har for dårlig klekkeprosent.

De vil ikke klare å overta ditt kontor så sant det ikke står under
saltvann. :)

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 10-06-01 12:50

Jeg bruger Artemia-Salina fra Eldorado... de klægger fint. Efter cirka et
døgn ved almindelig rum-temp. og genneluftning. Jeg gør det ligeledes i en
1½ liter flaske.

Det bliver til små "prikker" der bevæger sig imod lyset.. kan udnyttes når
man skal fange dem uden at få skallerne med.

Thomas

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 10-06-01 13:56

"Neumann, Thomas" <thomas@neumann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det bliver til små "prikker" der bevæger sig imod lyset.. kan udnyttes når
> man skal fange dem uden at få skallerne med.

Ja! nu kan jeg også se små hvide prikker som bevæger sig, jeg tænkte at de
ikke var klækket men så kan det jo være at det bare er tomme skalle der
vivler rundt.

> Thomas

Mogens