mobiltelefon i udlandet ?
Fra : Erik Rasmussen

Dato : 01-11-05 19:23

Kan en dansk mobiltelefon på taletidskort eller fast abo også bruges til at
købe et tysk eller italiensk taletidskort, det kræver selvfølgelig at man
får et simkort fra pågældende land.

Hvad foreslår i ? eller er det almindeligt at gå med en mobiltelefon fra
hvert land ?

vh ER

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 01-11-05 19:46

Det skulle den kunne.

Du skal bare være opmærksom på, at telefonen ikke skal være simlåst....

/F

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-05 21:30

Erik Rasmussen skrev:

> Kan en dansk mobiltelefon på taletidskort eller fast abo også bruges til at
> købe et tysk eller italiensk taletidskort, det kræver selvfølgelig at man
> får et simkort fra pågældende land.

Ja. Mine døtre havde deres mobiler med til Sydafrika og brugte
lokale taletidskort.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 01-11-05 21:35

"Erik Rasmussen" skrev i en meddelelse
> [...]
> får et simkort fra pågældende land.
>
> Hvad foreslår i ? eller er det almindeligt at gå med en mobiltelefon fra

Inden for Europa kan du sagtens bruge en dansk (GSM) mobiltelefon og putte
et udenlandsk SIM kort i telefonen (forudsat at telefonen ikke er SIM låst).
Der er mig bekendt ikke nogen lande i Europa som ikke kører enten 900 eller
1800 MHz GSM net, eller begge dele (men jeg kan selvfølgelig tage fejl).
Hvis vi derimod taler om USA og andre lande, er det en anden historie.

Just my $0.02 worth,
Ole.