/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Mon ikke det er på tide at tage fra velfær~
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 01-11-05 16:37

Vi har jo den forkælede generation, den generation. er det ikke på tide vi
slår bremsen i overfor deres velfærdsgoder.

Fra CEPOS hjemmeside:
DANSKERNES AFHÆNGIGHED AF DE OFFENTLIGE KASSER - 101.000 FLERE END I

2001

I perioden 1970-2006 fordobles antallet af offentligt ansatte fra 405.000
til 833.000 personer,

ligesom antallet af overførselsmodtagere fordobles fra 0,9 til 1,8
millioner. I 2006 vil der

således være mere end 2,6 millioner danskere enten på overførselsindkomst
eller ansat i det

offentlige. Det er en stigning på 101.000 personer siden 2001. Knap 61 pct.
af den voksne

befolkning er dermed afhængig af de offentlige kasser. Frem til 2040 vokser
antallet af

personer over 65 år med 400.000 samtidig med at antallet af personer i den
erhvervsaktive

alder falder med 350.000 personer. Det trækker i retning af en mindre privat
sektor, flere

overførselsmodtagere og dermed højere skattetryk med mindre der gennemføres
reformer, der

kan øge den private beskæftigelse. Ændret satsregulering, højere
pensionsalder, bortfald af

efterløn, reform af dagpengesystemet og skattereformer er mulige løsninger
på udfordringen.

Regering og Folketing bør hurtigst mulige foretage de nødvendige
tilpasninger af

velfærdssystem og skattesystem. Dels fordi det er nemmere at gennemføre
reformer under

gode konjunkturer og dels fordi udfordringen - og de nødvendige
tilpasninger - vokser jo

længere tid politikerne venter med reformer.


http://www.cepos.dk/cms/fileadmin/user_upload/ceposfiles/PDF/Offentlige_kasser_06_opdateret.pdf


 
 
John Schmitt (01-11-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 01-11-05 17:03

Endnu en Cepos udmelding fra Thorkild.
Nogen af de ting, du nævnet som negativt, er netop de ting, der gør Danmark
staærkt og som roses af andre lande.
Dit indlæg er betonliberalisme af sikkert "fin gammel årgang" - det er
bare ikke tidssvarende.

JS



Svend Poulsen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 02-11-05 17:05


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:43679160$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Endnu en Cepos udmelding fra Thorkild.
> Nogen af de ting, du nævnet som negativt, er netop de ting, der gør
> Danmark staærkt og som roses af andre lande.
> Dit indlæg er betonliberalisme af sikkert "fin gammel årgang" - det er
> bare ikke tidssvarende.
>
> JS

Thorkild kan bare ikke lade være med at argumenter for, at det der har givet
den fremgang i eksporten og velstand i Danmark duer ikke.

Svend



Thorkild Poulsen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-11-05 19:45


"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message
news:Ds5af.630$Uo1.313@news.get2net.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> news:43679160$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Endnu en Cepos udmelding fra Thorkild.
>> Nogen af de ting, du nævnet som negativt, er netop de ting, der gør
>> Danmark staærkt og som roses af andre lande.
>> Dit indlæg er betonliberalisme af sikkert "fin gammel årgang" - det er
>> bare ikke tidssvarende.
>>
>> JS
>
> Thorkild kan bare ikke lade være med at argumenter for, at det der har
> givet den fremgang i eksporten og velstand i Danmark duer ikke.
>

Mon ikke det danske fleksible arbejdsmarked er hovedårsagen til det går os
godt. Må jeg minde om, at ganske vist er arbejdsløshedsforsikring delvist
finansieret over skatterne, men ellers er arbejdsmarkedet kendetegnet ved at
politikerne blander sig fuldstændig uden om.

Netop et godt bevis på at samfundet fungerer bedst når politikerne blander
sig uden om.

Thorkild


Egon Stich (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-11-05 18:17


"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Ds5af.630$Uo1.313@news.get2net.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> news:43679160$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Endnu en Cepos udmelding fra Thorkild.
> > Nogen af de ting, du nævnet som negativt, er netop de ting, der gør
> > Danmark staærkt og som roses af andre lande.
> > Dit indlæg er betonliberalisme af sikkert "fin gammel årgang" - det er
> > bare ikke tidssvarende.
> >
> > JS
>
> Thorkild kan bare ikke lade være med at argumenter for, at det der har
givet
> den fremgang i eksporten og velstand i Danmark duer ikke.
>
> Svend
>

Nej.
Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
ansatte er "dumme".
Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender, der
ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle varedirektorat.
Og embedsmændene heri.
Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
Med garanti.

MVH
Egon





Thorkild Poulsen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-11-05 20:25


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:OU7af.651$h92.241@news.get2net.dk...


> Nej.
> Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
> ansatte er "dumme".
> Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender,
> der
> ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle varedirektorat.
> Og embedsmændene heri.
> Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
> Med garanti.
>

Det er såmænd ikke de ansatte jeg går efter (måske på universiteterne), det
er styreformen, ikke mindst de mange inkompetente politikere.

Thorkild


Egon Stich (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-11-05 15:27


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:436912a8$0$41137$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:OU7af.651$h92.241@news.get2net.dk...
>
>
> > Nej.
> > Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
> > ansatte er "dumme".
> > Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender,
> > der
> > ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle
varedirektorat.
> > Og embedsmændene heri.
> > Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
> > Med garanti.
> >
>
> Det er såmænd ikke de ansatte jeg går efter (måske på universiteterne),
det
> er styreformen, ikke mindst de mange inkompetente politikere.
>
> Thorkild
>

Når man læser dine gamle indlæg, skulle man aldrig have troet dette...
Hvad med et kursus i formuleringsevne?

Egon



Alucard (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 02-11-05 20:26

On Wed, 2 Nov 2005 18:17:23 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>> Thorkild kan bare ikke lade være med at argumenter for, at det der har givet
>> den fremgang i eksporten og velstand i Danmark duer ikke.
>>
>> Svend
>
>Nej.
>Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
>ansatte er "dumme".

.....host.....host.....

>Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender, der
>ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle varedirektorat.
>Og embedsmændene heri.
>Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
>Med garanti.

Gør du ?

Egon Stich (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-11-05 15:27


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:rk4im1ddg7mj2uv0k6sm5kdcjfr81hgl9f@4ax.com...
> On Wed, 2 Nov 2005 18:17:23 +0100, "Egon Stich"
> <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
> >> Thorkild kan bare ikke lade være med at argumenter for, at det der har
givet
> >> den fremgang i eksporten og velstand i Danmark duer ikke.
> >>
> >> Svend
> >
> >Nej.
> >Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
> >ansatte er "dumme".
>
> ....host.....host.....
>
> >Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender,
der
> >ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle
varedirektorat.
> >Og embedsmændene heri.
> >Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
> >Med garanti.
>
> Gør du ?


Ja.


MVH
Egon




Alucard (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 03-11-05 17:01

On Thu, 3 Nov 2005 15:27:29 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>> >Nej.
>> >Det er lige så åndssvagt, som når han "argumenterer" for, at offentligt
>> >ansatte er "dumme".
>>
>> ....host.....host.....
>>
>> >Det skyldes nok, at han ikke er klar over, hvad de private foretagender,
>der
>> >ikke selv kunne finde ud af noget, skylder b.la. det gamle
>varedirektorat.
>> >Og embedsmændene heri.
>> >Men hvad der egentlig skete der, aner han ikke en skid om.
>> >Med garanti.
>>
>> Gør du ?
>
>Ja.

Din selvtillid fejler ikke noget... Det er straks værre med din
realitetssans.... )

Thorkild Poulsen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 02-11-05 19:42


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:43679160$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Endnu en Cepos udmelding fra Thorkild.
> Nogen af de ting, du nævnet som negativt, er netop de ting, der gør
> Danmark staærkt og som roses af andre lande.
> Dit indlæg er betonliberalisme af sikkert "fin gammel årgang" - det er
> bare ikke tidssvarende.
>

Er du sød lige at uddybe det ?

Thorkild


Peter K. Nielsen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 01-11-05 17:37


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message
news:43678c0e$0$41150$14726298@news.sunsite.dk...

ja det er jo resultatet af borgerlig politik: flere udstødes og sendes på
overførselsindkomst

Peter



Egon Stich (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 01-11-05 17:58


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:43678c0e$0$41150$14726298@news.sunsite.dk...
> Vi har jo den forkælede generation, den generation. er det ikke på tide vi
> slår bremsen i overfor deres velfærdsgoder.
>
> Fra CEPOS hjemmeside:
> DANSKERNES AFHÆNGIGHED AF DE OFFENTLIGE KASSER - 101.000 FLERE END I
>
> 2001
>
> I perioden 1970-2006 fordobles antallet af offentligt ansatte fra 405.000
> til 833.000 personer,


Disse CEPOS folk er jo direkte landsskadelige.
Og idiotien er åbenlys.
De ligestiller uden videre offentligt ansatte og bistandsklienter.
Gad vide, hvem der er idioter nok til at forsørge disse fantaster?

Hvor meger bidrager du med, Thorkild?

Egon



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408648
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste