kriminalitet
Fra : Agner h Nielsen

Dato : 31-10-05 22:13

Når det drejer sig om personer som har valgt at demonstrere, at de
udgør en alvorlig trusel mod samfundet, så er den nuværende politik
med tidsbestemte straffe ubrugelig. Man bør i stedet lægge vægt på at
beskytte samfundet mod den trusel Kort sagt, har en person valgt at
demonstrere, at han/hun udgør en trusel mod samfundet bør denne person
interneres indtil han eller hun Har bevist, at han eller hun ikke
længere udgør en trusel mod samfundet.
Agner Høj Nielsen

Fra : Trans

Dato : 01-11-05 01:50

Agner h Nielsen wrote:

> [...]
> demonstrere, at han/hun udgør en trusel mod samfundet bør denne person
> interneres indtil han eller hun Har bevist, at han eller hun ikke

Jeg er enig med dig i, at det vigtigste er at beskytte samfundet mod
potentielle krigsførende, der er forklædt som civilister.

Jeg spekulerer over, hvordan man skulle kunne bevise, at man ikke er
farlig for samfundet.

For så vidt angår personer, der ikke er danske statsborgere eller
statsborgere i EU eller et nordisk land, og som derfor ikke har nogen
ret til at opholde sig i Danmark, vil den mest nærliggende løsning
på sikkerhedsproblemet vel være bare at udvise dem fra Danmark, hvis
der er den mindste smule mindste smule mistanke om, at de pågældende
har til hensigt at foretage fjendtlige aktioner mod Danmark eller
danske interesser. Faktisk ville det efter min mening være
uforsvarligt ikke at udvise dem.

Bent