Ang Filmformater i Natural Born Killers
Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 30-10-05 22:52

Hej.
Jeg arbejder med Natural Born Killers for tiden og har nogle spørgsmål.

I en bog jeg har står der at der bliver brugt, super-8- og 35 mm optagelser.
Nogle som kan give en beskrivelser/forklaring på disse to optage metoder?
Hvad gør de, hvornår bruges de ect. Ja nærmest hvordan ser det ud, når man
filmer i henholdsvis det ene eller det andet.

I filmen bliver der brugt mange forskellige filmformater, ser listen her:
http://www.imdb.com/title/tt0110632/technical

Ja, det er en imponerende liste (På 12 stk filmformater.) Jeg er rimelig
amatør på filmformat området. Så hvilken effekt giver disse forskellige
formater. Giver nogle hjemmevideo effekt, bruges nogle når man filmer
hurtigt, nogle til sort/hvid ect. Jeg leder ikke efter en total fyldest
gørende forklaring på det hele (Det ville dog være lækkert)

Men mere en overall forklaring på valg af dette store antal af filmformater
og deres brug og resultat.

Jeg har før fået stort udbytte af at spørge eksperterne, så jeg håber nogle
er villig til at oplyse lidt om mine spørgsmål, og måske også for andres
skyld?

Jeg takker
Bjørn

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-10-05 00:38

"Bjørn E. Thorup" <bet75@hotmailFJERNMIG.com> wrote in message
> [...]
> nogle
> er villig til at oplyse lidt om mine spørgsmål, og måske også for andres

8mm giver et meget grynet og lidt spøgelses agtigt billed fordi den vises
ved
færre frames i sekundet. (Mener det er 18) Vil normalt forbindes med hjemme
optagelse fra før video blev udbredt.

35mm er det der normalt bruges når der laves spillefilm.

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 31-10-05 23:51

"Peter Larsen" <Lort@crap.shit> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemme
> optagelse fra før video blev udbredt.
>
> 35mm er det der normalt bruges når der laves spillefilm.

Så basic kan man godt sige jo mindre mm jo lavere kvalitet, da der er mindre
"data" at optage på. Altså optage mediet(filmen) er mindre ergo mindre
kvalitet og finhed.

Så står der
Camera
Beaulieu Cine 8 (8 mm segments)
Panavision Cameras and Lenses (35 mm segments)
Sony Betacam Cameras (video segments)

Det er vel blot de forskellige kamera mærker og typer til de forskellige
film.

Film negative format (mm/video inches)
16 mm (Kodak 7276 Plus X Reversal) (some segments) -> Det er vel ved mindre
kvali. Altså mere grynet
35 mm (Kodak ASA 800) (some segments) -> Det er vel til standard optagelse
8 mm (some segments) -> Her endnu mindre kvali
Video (NTSC) (news segments) Hjemmevideo eller?

Er dette nogenlunde korrekt?

Cinematographic process (Denne del er jeg uklar på)
Betacam SP (news segments) -> Hjemmevideo eller?
Scooptic 16 (16 mm segments) -> Hvad closeup?
Spherical (35 mm segments) -> Jeg er lost
Super 8 (8 mm segments) -> super 8 hmm any ideas?

Nogen der kan hjælpe mig med det sidste?
Jeg takker på forhånd
Bjørn

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-05 00:51

> [...]

> Sony Betacam Cameras (video segments)
>
> Det er vel blot de forskellige kamera mærker og typer til de forskellige

Vil jeg også gætte på.

> [...]
> 8 mm (some segments) -> Her endnu mindre kvali
> Video (NTSC) (news segments) Hjemmevideo eller?

Eftersom der står News Segments vil jeg gætte på professionel video og i det
her
tilfælde Betacam.

> Er dette nogenlunde korrekt?
>
> Cinematographic process (Denne del er jeg uklar på)
> Betacam SP (news segments) -> Hjemmevideo eller?

Professionel video igen.

> Scooptic 16 (16 mm segments) -> Hvad closeup?
> Spherical (35 mm segments) -> Jeg er lost
> Super 8 (8 mm segments) -> super 8 hmm any ideas?

Ligner lidt et miskmask af linse typer og kamera typer. Jeg vil
forslå du søger på google og læser nogle af de mange artikler
der dukker op.

Fra : Per

Dato : 07-11-05 22:30

Ja der blev brugt en del small-films optagelser til filmen