Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Efterår 2005
Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 21:38

Jeg har været bortrejst de sidste par uger (Slovenien og Kalifornien), så
fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da
et enkelt stemningsbillede
http://www.pbase.com/hkruse/image/51653258/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-05 22:07

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Ja, man må sige, at det er lidt et utroligt efterår vi har haft, det er som
om at bladene ikke gerne vil af træerne
Smuk stemning du har fanget her, bringer minder om din serie sidste år fra
Sverige, som stadig står frisk i erindringen hos mig.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:31

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]

> Smuk stemning du har fanget her, bringer minder om din serie sidste år fra
> Sverige, som stadig står frisk i erindringen hos mig.

Tak, jeg skal ud noget mere. Nu da jetlaget er ved at fortage sig , skal jeg
dog tage mig mere sammen for at stå tidligt op Men de par morgener jeg
var ude, var der et forrygende lys. Tak fordi du huskede mine Sveriges
billeder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Gert Medom

Dato : 01-11-05 22:11

> Jeg har været bortrejst de sidste par uger (Slovenien og Kalifornien),

> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er
> [...]
Det billede er da ganske forrygende, kan godt lide den næsten fysiske
fremtræden af solstrålerne.

Tror måske at en bedre vidvinkel havde gjort billedet endnu bedre, men det
er allerede så lækkert, at en knipser som jeg kun kan drømme om det

Mvh Gert M.

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:30

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tror måske at en bedre vidvinkel havde gjort billedet endnu bedre, men det
> er allerede så lækkert, at en knipser som jeg kun kan drømme om det

Tak, jeg tog nogle stykker bla. dette
http://www.pbase.com/hkruse/image/51657576/original med mere vidvinkel.
Jeg synes det blev lidt spooky med cyklisten sammen med solstrålerne.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 22:21

Hans Kruse wrote:
> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Flot motiv, er det Klampenborgvej?

Mvh.
Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:34

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> wrote in message

> Flot motiv, er det Klampenborgvej?

Tak og det er netop Klampenborgvej på ved ned i "hullet" efter opkørslen til
den røde port. Jeg kom kørende, da jeg så dette sceneri og bremsede hårdt op
Jeg skulle dog vente en del for at få "ryddet" vejen for biler, da der
var en del trafik.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-11-05 22:41

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Mesterligt, min gode Kruse, mesterligt! Hatten af!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:34

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote in
message news:4367e0fe$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mesterligt, min gode Kruse, mesterligt! Hatten af!

Takker mange gange.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan

Dato : 01-11-05 23:03

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Det er et knald godt billede Hans ....

Mvh Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:34

"Jan" <jan.nyhedsgruppesvar@mail.dk> wrote in message

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et knald godt billede Hans ....

Takker, man kan jo være heldig en gang imellem

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 23:21

Hans Kruse wrote:
> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Det er da over middel Ej seriøst. Det er knald godt. Hvor meget er
"ægte" og hvor meget er PP i PS ?

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:35

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> wrote in message

> Det er da over middel Ej seriøst. Det er knald godt. Hvor meget er
> "ægte" og hvor meget er PP i PS ?

Tak og det kunne være taget med et Olympus
Der er lagt et godt stykke kontrast og neddæmpning af lyset for at få
effekten frem.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : [HCS] 4000

Dato : 01-11-05 23:22

Nydeligt billede med fint fanget lys.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:36

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> wrote in message
> Nydeligt billede med fint fanget lys.

Takker.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Christian Hannibal

Dato : 01-11-05 23:26

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Sagt højt af mig selv ud i rummet: "OK, det er så rimelig godt!". Stor ros.
De solstråler er virkelig flotte og godt taget.

Christian

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 23:36

"Christian Hannibal" <channibal@REMOVEgmail.com> wrote in message

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sagt højt af mig selv ud i rummet: "OK, det er så rimelig godt!". Stor
ros.
> De solstråler er virkelig flotte og godt taget.

Ja, men egentlig var det jo om at være der, da det skete....

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-05 00:51

In article <4367d232$0$41150$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:
> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Lækkert roligt billede.

Her er det eneste rimelige jeg fik ud af de 2 timers sol vi havde i
søndags her i Århus:
http://povlhp.spymac.com/efteraar.jpg

Noget helt andet, men jeg elsker roen i dit billede, og det lidt triste.

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-11-05 08:24

> Lækkert roligt billede.
>
> Her er det eneste rimelige jeg fik ud af de 2 timers sol vi havde i
> søndags her i Århus:
> http://povlhp.spymac.com/efteraar.jpg

Det er også lækkert, dejligt lys, men ikke i Kruse-klasse. :) Er der ikke
lige lovligt meget farvemætning? Det må næsten være 10-22'eren?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-05 20:50

In article <436869a3$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Morten Wartou wrote:

> Det er også lækkert, dejligt lys, men ikke i Kruse-klasse. :) Er der ikke
> lige lovligt meget farvemætning? Det må næsten være 10-22'eren?

Helt klar ikke i kruse klassen.
Det er 10-22mm, men jeg har også boostet farverne. +10 i saturation tror
jeg, da jeg gerne ville have lidt knald på. Og jeg har åbnet skyggerne lidt
med shadow/highlight.
Og det var faktisk meget tæt på dette da jeg var ude efter. Solen gjorde
næsten alle bladene selvlysende derude, også dem på jorden.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 09:23

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Lækkert roligt billede.
>
> Her er det eneste rimelige jeg fik ud af de 2 timers sol vi havde i
> søndags her i Århus:
> http://povlhp.spymac.com/efteraar.jpg

Hej Poul, Tak for kritikken og dit billede. Jeg har tilladt mig at downloade
det og lave et par justeringsforslag.
Oprindelige billede http://www.pbase.com/hkruse/image/51679441/original
Justeret med curves is PS
http://www.pbase.com/hkruse/image/51679439/original
og med Velvia Vision http://www.pbase.com/hkruse/image/51679442/original

Jeg synes det oprindelige har for lidt kontrast og lidt for lyst og at det
mister i intensitet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-11-05 13:46

> [...]
>
> Jeg synes det oprindelige har for lidt kontrast og lidt for lyst og at det

Det giver jeg dig ret i. Jeg har aldrig været så meget tilhænger af velvia,
det virker for mig som en amerikansk sitcom farvelade, lidt ligesom canons
P&S kameraer, de har ret meget velvia over sig. Men dog er dette ganske godt
velegnet til lige netop velvia tonen. Det giver nogle rigtigt stærke
efterårsfarver og noget der virkeligt skærer igennem. Min favorit er dog
stadig den du har rettet i Curves, flotte rolige farver man kan kigge på
længe. Jeg bliver lidt træt i øjnene af Velvia versionen.

Og til Poul. Flot og lækkert billede, det lider jeg godt

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-05 20:56

In article <43687761$0$41141$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det oprindelige har for lidt kontrast og lidt for lyst og at det

tak for budet. Du har givet den lige en tand mere farve end jeg turde,
og jeg skruede lidt ned for kontrasten fordi jeg synes der var for meget
der lukkede i sort ved print. Men din version har lige den ekstra intensitet.

Hvad synes i ellers om billedet ? Jeg synes selv jeg har været heldig med
hvor mange linier der peger ind mod lyset. Grene fra højre,
skyggerne, grene ovenfra, grene langs venstre kant, skovbundskanten til
højre ... Rigtigt meget der peger ind mod midten.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 22:38

> [...]
> skyggerne, grene ovenfra, grene langs venstre kant, skovbundskanten til
> højre ... Rigtigt meget der peger ind mod midten.

Ja, det er faktisk et godt billede, men jeg synes det skulle beskæres lidt
anderledes http://www.pbase.com/hkruse/image/51700714/original
Jeg havde lidt problemer med placeringen af solen, så prøvede her at placere
solen lidt mere harmonisk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-05 23:04

In article <436931cc$0$41150$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> [...]
> anderledes http://www.pbase.com/hkruse/image/51700714/original
> Jeg havde lidt problemer med placeringen af solen, så prøvede her at placere

Den generede også mig. De første par stykker jeg tog havde solen i midten,
og det virkede ikke, men jeg var heller ikke helt tilfreds med solens
placering i det jeg lage ud. Dit forslag er bedre, og flytter solen over
i nærheden af den magiske 1/3. Men, du fjerner samtidig så meget af
bladene i bunden, at solen kommer for langt ned i billedet. Du burde
have skåret noget med af toppen. (eller rettere jeg burde :)

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 23:48

> [...]
> bladene i bunden, at solen kommer for langt ned i billedet. Du burde
> have skåret noget med af toppen. (eller rettere jeg burde :)

Jo, men problemet med at skære i toppen er at grenene, der peger indad
bliver skåret over. Jeg synes det var det bedste kompromis. Måske du kan
tage billedet om med en anden vinkling

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-05 01:22

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Superflot og stemningsfuldt, især kan jeg godt lide det med cyklisten.
Man kan sige, hvad man vil - stemingsfulde Landskabsbilleder er så afgjort
din store force.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 11:33

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> Superflot og stemningsfuldt, især kan jeg godt lide det med cyklisten.
> Man kan sige, hvad man vil - stemingsfulde Landskabsbilleder er så afgjort

Tak, jeg synes også landskaber er en god udfordring og det bliver jeg nok
aldrig helt færdig med.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 10:46

> [...]
> fotos af vores hjemlige efterår er ikke blevet til så meget, men her er da

Et skønt billede. Jeg er ikke helt sikker på at jeg ikke bedre kan li' det
med cyklisten. Men meget inspirerende. Og meget efterårsagtigt.
Tak for kigget. Nu vil jeg ud og fotografere.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-05 11:35

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message

> [...]

> med cyklisten. Men meget inspirerende. Og meget efterårsagtigt.
> Tak for kigget. Nu vil jeg ud og fotografere.

Hvis jeg har inspireret dig til at smutte ud og tage billeder, så er
formålet opnået. Desværre er vejret ikke det bedste i dag. Dog kan farverne
godt være mere intense i det her vejr under de rigtige omstændigheder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse